پوشاک

چگونه کلاهی مناسب تیپ، موقعیت و شخصیت خود انتخاب کنیم؟

انتخاب و سر کردن یک کلاه به صورت رندوم و اتفاقی بدون توجه به نوع و مدل آن، آسان ترین راه برای آن دسته از آقایانی بوده که از کلاه استفاده می کنند. زیرا دغدغه ی انتخاب کلاهی مناسب با تیپ و فرم صورت، موقعیت، سن و سال و… را ندارند. اما برای آن دسته از افرادی که تیپ و استایل برایشان مهم بوده و برای لباس ها و شکل ظاهریشان در مکان ها و موقعیت های مختلف وقت می گذارند، انتخاب کلاه مناسب نیز برایشان بسیار مهم است. اما امتحان کردن همه ی کلاه با لباس ها و تیپ مختلف برای انتخاب یک کلاه مناسب، غیر منطقی است. لذا قوانین و اصولی در انتخاب کلاه وجود دارد که در ادامه آن ها را مرور خواهیم کرد. پس با فن تریکس همراه باشید.

انواع مختلف کلاه

1- فدورا

این کلاه، کلاهی بسیار سنتی بوده که از قدیم الایام مورد استفاده قرار گرفته و امروزه یکی از رایج ترین کلاه های موجود در بازار است. به طوری که مدل های زنانه ی آن برای خانم هایی که در موقعیت های مختلف از کلاه استفاده می کنند نیز در بازار موجود است. خوشبختانه این کلاه برای همه رده سنی مناسب است. اما مدل این کلاه ها حالت غیر رسمی داشته و در موقعیت ها و مکان های نه چندان مهم و جدی با لباس هایی مثل جین، پیراهن های طرح دار و نه رسمی و لباس های ست و یکدست می توان همراه کرد. یک لباس بیرونی معمولی، یک کلاه فدورا، عینک آفتابی بزرگ و قهوه ای و نیم بوت های شتری، شما را تبدیل به فردی دلربا خواهد کرد.

2 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

2- کلاه های گرم زمستانی یا Beanie

کلاه های پشمی یا بافتنی زمستانی، معروف به کلاه های Beanie نوع دیگری از کلاه هایی است، که هم خانم ها و هم آقایان از آن استفاده می کنند. این کلاه ها با همه ی لباس زمستانی ست می شوند. اما از آن جایی که در طرح ها، مدل ها و رنگ های مختلف ارائه می گردند، صحبت در مورد نحوه ی انتخاب آن ها کمی دشوار بوده و کاملا به سلیقه ی افراد بستگی دارد.

3 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

3- کلاه بره

کلاه های بره، اصالتی فرانسوی و اسپانیایی داشته و برای اولین بار در ارتش از آن استفاده شده و بعد وارد بازار و مورد استقبال مردم قرار گرفت. جنس این کلاه ها معمولا پشمی، نخی یا آکریلیک بوده و از آنجایی که حالت رسمی و ارتشی دارد، آقایان را فردی پخته و با تجربه نشان می دهد. همچنین با تیپ های رسمی مثل یک کت گرم یا چرم و شال گردن همرنگ به راحتی ست می شود. بنابراین می توان گفت برای نوجوانان کم سن و سال چندان مناسب نیست. اما آقایان مسن اگر آن را با پالتوهای بلند نمدی بپوشند بسیار شیک به نظر می آیند.

4 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

4- کلاه های کابوی

اولین چیزی که در مورد این کلاه ها به ذهن انسان می رسد، افرادی است که اسب سواری می کنند. این کلاه ها را برای اولین بار مزرعه دارها و کشاورزان استفاده کردند. زیرا لبه های بزرگی داشته و برای استفاده در زیر آفتاب بسیار مناسب است. به همین دلیل برای استفاده در تابستان در زیر آفتاب سوزان بسیار مناسب می باشند. امروزه انواع زنانه و مردانه آن در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود بوده که با همه نوع لباسی غیر از لباس های رسمی و کت و شلوار ست شده و برای تمامی سنین مناسب است.

5 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

5- کلاه بیسبال

کلاه های بیسبال جزء ساده ترین نوع کلاه ها می باشند که شاید به همین دلیل در بین مردان و زنان بسیار رایج است. این کلاه ها برای محافظت بازیکنان در برابر نور خورشید و گرما حین بازی، طراحی شد. از آن جایی که این کلاه ها اسپرت می باشند، مناسب همه سن و سلیقه بوده و در تابستان برای محافظت از پوست بسیار مناسب اند.

6 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

6- کلاه فلاپی

کلاه های فلاپی با توجه به پیشینه ی تاریخیشان کلاه هایی زنانه می باشند. زنان از این کلاه ها برای افزایش جذابیت موهای بلند و آبشاریشان استفاده می کردند. به علاوه طراحی ظریف آن یعنی لبه هایی بلند و نرم و حالت دار به شکل منحنی آن را کاملاً دخترانه می کند.

7 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

7- کلاه Cloche

این نوع کلاه ها نیز زنانه و کلاسیک بوده که در فرانسه و در اوایل قرن نوزدهم رواج پیدا کردند. باریک و بلند بوده و لبه هایی بسیار کوچک دارند. این کلاه را در ایران به اسم کلاه شهرزادی شناخته شده که کاربردی فانتزی داشته و خانم ها می توانند در مواردی خاص از آن استفاده کنند.

8 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

8- کلاه کپ

این کلاه ها کلاه هایی جوان پسند بوده که با لباس های گرم مثل کت و شال گردنی ست می شوند. البته چون سبک طراحی و پیشینه ی آن به بازی گلف بر می گردد، می توان گفت نوعی کلاه ورزشی بوده که در حین ورزش هایی مثل گلف با لباس اسپرت نیز می توان استفاده کرد.

9 انواع مختلف کلاه مناسب با تیپ ما

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا