سرگرمی و اوقات فراغتگل و گیاه

چگونه با گل های طبیعی مگنت های تزئینی بسازیم؟

ساخت مگنت تزئینی با گل های طبیعی

گل ها موجودات بسیار زیبایی هستند، که برای اهداف مختلفی استفاده می شوند، سخاوتمندانه زیباییشان را به رخ می کشند. به همین دلیل است که گل مظهر زیبایی نامیده شده است. گل های طبیعی تاثیر گذاری و زیباییشان بیشتر از گل های مصنوعی بوده و به همین دلیل تا جایی که امکان داشته باشد اغلب مردم از گل های طبیعی استفاده می کنند. ما نیز تصمیم گرفتیم که تا حد امکان گل های طبیعی را جایگزین تزئینات منزلمان کرده و جای گل های مصنوعی را به گل های طبیعی بدهیم. یعنی مگنت های موجود در خانه را این بار با گل های طبیعی بسازیم. شاخه ی گل های طبیعی که در هر جایی از منزل که بخواهید، بدون کمک گلدان یا حتی سیم و نگهدارنده ای سر پا ایستاده و خود نمایی می کنند.

راز این مگنت ها وجود یک آهنربای کوچک در زیر ساقه آن ها است. که به میخ درون ساقه چسبیده و روی سطح های فلزی ایستاده و به عنوان مگنتی طبیعی عرض اندام می کند و نه تنها همه ی افرادی که چشمشان به آن می افتد را متعجب می کند، بلکه زیبایی خاص و فوق العاده ای را نیز به محیط می دهد.

با فن تریکس همراه باشید تا بتوانید، این گل های سر پا ایستاده را به راحتی در منزل تهیه کنید.

موادی که نیاز دارید:

آهنرباهای نئودیمیوم
چسب
میخ
چند شاخه گل طبیعی
یک ورقه ی فلزی
رومیزی

1 ساخت مگنت با گل های طبیعی

مرحله ی اول: آهنربا و میخ مناسب اندازه ی ساقه ی گل را انتخاب کنید.

بهترین آهنرباها برای تهیه ی این نوع مگنت ها آهنرباهای نئودیمیوم است. این نوع آهنرباها بر خلاف ظاهر کوچک و ناچیزشان بسیار قوی می باشند و در اکثر ابزار فروشی ها هم فروخته می شود. البته اگر اسباب بازی های شکسته ای داشته باشید، در آن ها می توانید چند عدد از این آهنرباها را بیابید. آهنرباهای استفاده شده در اینجا به قطر 3/8 اینچ و به ضخامت 1/16 اینچ می باشد. قطر سر میخ ها هم باید کمی از قطر آهن رباها کمتر باشد. تا به راحتی بتوانند گل ها را سر پا نگه داشته و تعادل را در آن ها ایجاد کنند.

2 ساخت مگنت با گل های طبیعی

هشدار! آهنرباهای نئودیمیوم بسیار قوی هستند و باید در استفاده از آن ها نهایت دقت را به خرج دهید تا در دسترس کودکان قرار نگیرد.

مرحله ی دوم: اتصال میخ ها و آهنرباها

سر میخ ها را با استفاده از یک چسب قوی و دائمی به آهن رباها بچسبانید. بهتر است آهن ربا ها را روی یک سطح فلزی گذاشته تا تکان نخورند و نلغزند و بعد میخ ها را روی آن ها بچسبانید.

مرحله ی سوم: پنهان کردن ورقه ی فلزی

در محلی که می خواهید مگنت ها یا گل ها را قرار دهید؛ باید یک ورقه ی فلزی بگذارید، تا مگنت بتواند به آن بچسبد. اما برای زیبایی کار ورقه ی فلزی باید پنهان شود. پس اگر گل ها یا مگنت ها را روی میز می گذارید، ورقه ی فلزی را در زیر رومیزی پنهان کنید.

3 ساخت مگنت با گل های طبیعی

مرحله ی چهارم: بریدن ساقه ی گل ها

برای تهیه ی این مگنت ها گل هایی مناسب می باشند که دارای ساقه های ضخیم تر و محکم تر باشند. مثل گل رز یا گل آهاری، آفتاب گردان، کوکب و… به علاوه چون برای گذاشتن در منزل به آب احتیاج ندارند، برای یک شب مهمانی طراوت خود را حفظ کرده و زیبایی خاصی به تزئینات منزلتان می دهند. ساقه ی همه ی گل ها را با زاویه ی مشابه و هم اندازه تا حداکثر 30 سانتی متر ببرید. بیشتر از 30 سانتی متر گل نمی تواند روی پا بایستد.

مرحله ی پنجم: میخ ها را در ساقه فرو کرده تا آهنربا به ته ساقه بچسبد.

4 ساخت مگنت با گل های طبیعی

مرحله ی ششم: مگنت ها را روی میزی قرار دهید که در زیر رومیزی آن ورقه ی فلزی را گذاشته اید. آهنربا به ورقه چسبیده و گل با واسطه ی میخی که درون آن بوده سر پا می ایستد.

5 ساخت مگنت با گل های طبیعی

علت استفاده کردن از آهنرباهای قوی نئودیمیوم این است که از روی پارچه هم قدرت داشته و به صفحه ی فلزی می چسبد.

گل ها را می توانید با هر شکل و به هر آرایشی که دوست داشته باشید، روی میز گذاشته و از زیبایی آن ها لذت ببرید. به همین سادگی!

6 ساخت مگنت با گل های طبیعی

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> طرز ساخت شمع با موم سویا <<<

>>> طرز ساخت قالب مجسمه یا وسایل دکوری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا