حیوانات و جانوران

آموزش ترفند هایی به سگ برای نگهداشتن استخوان روی بینی

آیا شما هم دوست دارید ترفندهای جالبی را به سگ تان آموزش دهید اما نمی دانید از کجا و چطور شروع کنید؟! در این مقاله ترفندهای جالبی را به شما آموزش می دهیم. شما هم باید صبور باشید و مثبت برخورد کنید تا سگتان انگیزه کافی برای یادگیری داشته باشد.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس از لیس زدن های مکرر سگ به انسان جلوگیری کنید.

>>> جلوگیری از لیس زدن های مکرر سگ به انسان <<<


آموزش دادن به سگ برای گرفتن غذا روی هوا (یا قاپیدن غذا روی هوا)

1- روبروی سگ خود بنشینید و یک قطعه استخوان یا غذا در دست بگیرید.

سگتان هم باید به حالت نشسته باشد. به استخوانی که در دستتان است نگاه کرده و سعی کنید تمام توجه و تمرکز سگ را نیز به استخوان در دستتان معطوف نمایید. در مرحله بعدی، با گفتن کلمه “بگیر” یا هر چیز دیگری، دستتان را بالا آورده و استخوان را به سمت دهان سگ به آرامی پرت کنید.

• اولین باری که این کار را انجام می دهید، هر بار، دستتان را در مسیرهای مختلف حرکت دهید تا سگ یاد بگیرد که باید روی غذای دست شما، تمرکز کند. البته بهتر است این کار را بدون پرت کردن استخوان یا غذا انجام دهید.

• برای این کار می توانید از غذاهایی که سگ شما به آن علاقه مند است استفاده کنید. خوراکی های مورد علاقه ی سگ خود را انتخاب کنید و برای مدتی آن ها را در وعده های غذایی سگ قرار ندهید تا هنگامی که قرار است کار آموزش را با آن ها انجام دهید، سگتان استقبال کند.

• حتی می توانید خوراکی هایی که برای اهداف آموزشی و تعلیم سگ تهیه شده اند را خریداری و از آن ها استفاده کنید. این خوراکی ها برای سگ خوشمزه بوده و در قطعات کوچکی هستند که این آموزش را راحت تر می کنند.

1 آموزش سگ برای نگهداشتن استخوان

2- پس از چند بار تکرار و تمرین و آموزش به سگ، کمی عقب تر بایستید و طوری استخوان را بگیرید که سگ آن را ببیند.

سپس با گفتن “بگیر”، استخوان را به آرامی برای او پرت کنید.

• این کار را نیز چندین بار تکرار کرده و هر بار آن را سخت تر کنید. در هر پرتاب، کمی بیشتر به عقب بروید و از سگ دور شوید.

• آنقدر این کار را تکرار کنید تا مطمئن شوید که سگ کاملاً این روش را یاد گرفته است. چرا که این روش برای یادگیری روش های دیگر نیز مفید است.

2 آموزش سگ برای نگهداشتن استخوان

آموزش دادن به سگ برای نگه داشتن غذا روی بینی اش

1- سگ خود را بنشانید و به آرامی پوزه آن را با دست بگیرید.

سپس با گفتن کلمه ای خاص از او بخواهید در همان وضعیت باقی بماند. نشستن و ثابت ماندن سگ در یک پوزیشن، دو بخش اصلی برای نگهداشتن غذا روی بینی آن است. اگر نتوانید سگ تان را متقاعد کنید در یک وضعیت ثابت قرار بگیرد، کار آموزش تان سخت تر خواهد شد و نیاز به تمرین بیشتری خواهد داشت.

• تا زمانی که سگ نتواند غذا را روی بینی خود نگه دارد، شما نمی توانید به آن یاد بدهید که غذا را از روی بینی اش درون دهان خود بیندازد.

2- همانطور که به آرامی پوزه سگ تان را گرفته اید، یک استخوان یا خوراکی روی بینی سگ قرار دهید و دوباره از او بخواهید همانطور ثابت، بنشیند.

چند لحظه ای در همان حالت بمانید. اگر سگ تان تکان خورد یا استخوان از روی بینی اش افتاد، کار را از اول انجام دهید. زمانی که سگ توانست تعادل استخوان را حفظ کند و آن را روی بینی اش نگه دارد، استخوان را از روی بینی اش بردارید و به او یک خوراکی خوشمزه (نه همان استخوان یا غذایی که روی بینی اش بود) جایزه بدهید. این تمرین فقط برای یادگیری نگه داشتن غذا روی بینی است نه گرفتن و قاپیدن یا خوردن آن.

• این تمرین را چند بار تکرار کنید.

3 آموزش سگ برای نگهداشتن استخوان

3- تمرین مرحله قبل را بدون نگه داشتن پوزه سگ، انجام دهید.

در این مرحله، پوزه سگ را به آرامی نگه دارید، استخوان را روی بینی اش قرار دهید و به او بگویید آرام و ثابت بماند. سپس به آرامی پوزه آن را رها کنید. چند ثانیه صبر کنید و بعد، استخوان را از روی بینی سگ بردارید و با دادن یک چیز متفاوت، به او جایزه بدهید.

• اگر سگ نتوانست آن را نگه دارد یا تلاش می کرد آن را بخورد، کارتان را مجدداً از اول شروع کنید ولی این بار به آن، جایزه ندهید.

4 آموزش سگ برای نگهداشتن استخوان

انجام تمام مراحل بالا در کنار هم

1- دو مرحله قبلی را به مدت یک تا دو هفته تمرین کنید.

سگ شما باید کاملاً بتواند در دو مرحله قبلی ماهر شود. نه فقط در این روش، بلکه در تمام ترفندها و آموزش هایی که به سگ تان یاد می دهید، باید تمرینِ زیادی داشته باشید. یکی از اشتباهات صاحبان سگ و حیوانات خانگی در تعلیمشان، این است که تلاش کافی ندارند.

5 آموزش سگ برای نگهداشتن استخوان

2- سگتان را با گرفتن غذا از روی بینی آشنا کنید.

اگر سگ در مراحل قبلی به اندازه کافی مهارت داشته باشد، این مرحله را به راحتی یاد می گیرد. از سگ تان بخواهید بنشیند و ثابت بماند. استخوان را روی بینی اش قرار دهید و به او بگویید در همان وضعیت بماند. سپس از او بخواهید استخوانِ روی بینی اش را به سمت بالا پرت کند و آن را با دهانش بگیرد.

• حتی اگر سگ تان نتوانست بار اول استخوان را بگیرد اشکالی ندارد. سگ را تشویق کرده و به آن جایزه بدهید. دوباره مراحل قبل را از اول تکرار کنید.

6 آموزش سگ برای نگهداشتن استخوان

3- پس از یادگیری کامل این ترفند، دوباره آن را با سگ تان تمرین کنید.

چرا که سگ ها رفتارهای طولانی مدت را بهتر و سریع تر یاد می گیرند. سعی کنید مدت زمان های آموزشی کوتاه و با تکرار باشد نه طولانی و یک باره.

• سعی کنید تمرین ها و تکرارها در زمان های مختلف روز و در مکان های مختلف باشد نه یک زمان و مکان ثابت.

• پس از هر بار موفقیت، سگ تان را با صدای خوب و شاد تشویق کنید تا انگیزه بگیرد.

7 آموزش سگ برای نگهداشتن استخوان

در پایان نیز با مطالعه مقالات زیر از وب سایت فن تریکس با چگونگی نگهداری و تربیت سگ کوکر اسپانیل آشنا شوید.

>>> چگونه یک سگ کوکر اسپانیل را نگهداری و تربیت کنیم؟ (قسمت اول)

>>> چگونه یک سگ کوکر اسپانیل را نگهداری و تربیت کنیم؟ (قسمت دوم)

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا