حیوانات و جانوران

چگونه یک سگ کوکر اسپانیل را نگهداری و تربیت کنیم | قسمت دوم

در قسمت اول مقاله “نحوه تربیت و نگهداری سگ کوکر اسپانیل” با مبحث های شناخت کوکر اسپانیل و رسیدگی به نیازهای سگ کوکر اسپانیل آشنا شدید. با فن تریکس همراه باشید تا در قسمت دوم مقاله “نحوه تربیت و نگهداری سگ کوکر اسپانیل” به چگونگی تغذیه، بهداشت و آموزش های سگ کوکر اسپانیل بپردازیم.

تغذیه ی کوکر اسپانیل ها

1- به کوکر خود غذاهای مناسب بدهید.

غذاهای آماده ی سگ معمولاً برای کوکر ها مناسب است، اما باید به ترکیبات و مواد تشکیل دهنده ی این نوع غذا ها دقت کرده تا غذای مناسبی برای آن ها انتخاب کنید.

2- دقت داشته باشید که ترکیبات تشکیل دهنده ی غذای کوکر ها حتماً شامل گوشت باشد.

کارخانجات اغلب از مواد دیگر مثل گندم و جو استفاده می کنند تا غذای سگ را سنگین تر کنند، اما چنین غذایی ارزش غذایی پایین تری خواهد داشت.

10 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

3- بدون اطلاعات کافی، هرگونه غذایی را به سگ خود ندهید.

از خوراکی هایی مثل: شکلات، انگور، پیاز و آبنبات دوری کنید. بعضی از این خوراکی ها ممکن است آسیب های جدی به بدن سگ بزنند و یا حتی موجب مرگ او شوند!

کوکر ها علاقه ی خاصی به غذای چرب دارند. این غذا ها می توانند باعث بروز مشکلات جدی پانکراس در آن ها شوند. بنابراین دقت داشته باشید که این غذا ها را از دسترس آن ها دور نگه دارید.

11 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

4- اگر سگ کم سن و سالی دارید به او غذای مخصوص خود را بدهید.

غذای سگ های کوچک با سگ های بالغ متفاوت است. غذای سگ های کوچک شامل درصد بیشتری ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و چربی می باشد.

همچنین می توانید از غذاهایی که روی آن ها عبارت “مناسب برای همه ی سنین” درج شده است استفاده کنید. دقت کنید که غذای مورد نظر شامل مقادیر کافی ویتامین و مواد معدنی باشد تا از سلامت سگ خود مطمئن شوید.

12 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

5- غذایی را برای سگتان انتخاب کنید که مناسب با گونه ی کوکر اسپانیل تان باشد.

برای گونه ی خاصی مثل کوکر اسپانیل، معمولاً غذا ها کوچک تر هستند و تمرکزشان روی سوخت و ساز بالای بدن است. توضیحات روی بسته بندی را به دقت بخوانید تا بهترین انتخاب را برای کوکر خود انجام دهید.

13 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

6- مقدار غذایی که به سگ های کوچک می دهید را کنترل کنید.

برای شش ماه اول، روزانه چندین نوبت به آن ها غذا دهید. اما بعد از آن تنها دو نوبت در روز کافی است.

از غذا دادن بیش از حد به کوکر خود اجتناب کنید. سگ های کوچک هر مقدار غذا جلوی آن ها بگذارید را می خورند. توضیحات روی بسته را بخوانید و فقط طبق برنامه مشخص شده به آن ها غذا دهید.

7- به سگ های بالغ غذای مخصوص بدهید.

زمانی که کوکر اسپانیل شما بزرگ و بالغ شد، به غذاهای مخصوص خود نیاز خواهد داشت. غذاهای خشک شده، کنسرو ها، غذاهای خانگی، غذاهای خام و دارای سبزیجات را امتحان کنید. بهتر است برنامه غذایی ثابتی برای کوکر خود در نظر بگیرید.

سگ های بالغ می توانند غذاهای خشک بخورند. این غذاها راحت ترین غذا برای تغذیه منظم سگ هستند.

سگ ها عاشق غذاهای کنسرو شده می باشند چرا که طعم بهتری دارند. اگر قصد دارید به طور منظم از این غذا ها به سگتان بدهید باید نسبتاً هزینه ی بیشتری کنید.

اگر غذای خانگی به سگتان می دهید باید به مواد تشکیل دهنده ی آن هم به خوبی توجه کنید.

غذاهایی خام گران تر هستند. اگر خودتان هم این غذای خام را آماده می کنید می تواند وقت گیر باشد. بعضی شرکت ها رژیم های غذایی خام ارائه می دهند که البته هزینه ی بسیار بالاتری باید برای خرید آن ها بپردازید.

کوکر ها سبزیجات نیز می خورند. اما توجه داشته باشید که باید در غذای آن ها نیاز های پروتئینی شان را برطرف کنید. می توانید وعده های غذایی سبزیجات را از فروشگاه ها تهیه کنید تا خودتان مجبور به آماده کردن همه ی آن ها نباشید.

8- تغذیه ی آن ها را زمانبندی کنید.

کوکر ها برای سلامت خود به یک برنامه غذایی ثابت نیاز دارند. برای مثال اگر تمام غذای خود را در مدت زمان 20 دقیقه نخوردند، غذا ها را جمع کنید تا یاد بگیرند که  تنها در یک زمان مشخص می توانند غذایشان را بخورند.

بهداشت کوکر اسپانیل

1- کوکر اسپانیل خود را آموزش دهید.

آموزش کوکر ها می تواند کار دشواری باشد. هنگام آموزش به کوکر خود قاطع و مصمم، اما صبور باشید. تمرین و تکرار زیاد بهترین راه برای آموزش کوکرتان است.

14 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

2- کوکر خود را به موقع به دستشویی ببرید.

بعد از یک خواب نیم روزی و یا وقتی که زمان زیادی از آخرین بار دستشویی می گذرد، زمان مناسبی برای بیرون بردن سگتان است.

3- آموزش دستشویی کردن سگ بیرون از منزل

هر بار که سگتان نیاز به دستشویی کردن دارد او را به همان جای قبلی ببرید. در نهایت آن ها یاد خواهند گرفت که همیشه برای دستشویی به همان جای همیشگی بروند.

15 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

4- از عبارت های مخصوص برای تفهیم او استفاده کنید.

زمانی که می خواهید به سگتان بگویید که در محل مناسبی برا دستشویی کردن قرار گرفته از عباراتی مثل: “کارتو بکن” و یا “راحت باش” استفاده کنید و علامت مثبت به آن نشان دهید.

5- فضولاتی که ممکن است سگتان قبل از آموزش کامل، در خانه باقی بگذارد را سریعاً جمع کنید.

به سگتان آموزش دهید که بدون شما به محل تعیین شده برای دستشویی کردن برود تا از خراب کاری های داخل خانه اش خبری نباشد.

اگر چنین موردی مشاهده کردید او را سرزنش کنید ولی با خشونت برخورد نکنید و هیچ وقت او را کتک نزنید، اما مطمئن شوید که متوجه کار اشتباه خود شده است.

16 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

6- یک درِ مخصوص سگ در درب خروجی خانه تعبیه کنید تا سگتان بتواند بدون شما بیرون برود.

ممکن است سگ ها همیشه نتوانند به شما بگویند که دستشویی دارند، به همین خاطر باید این امکان را فراهم کنید که در صورت لزوم خودشان بتوانند برای دستشویی بیرون بروند.

خراب کاری های داخل خانه برای یک بچه کوکر اسپانیل اجتناب ناپذیر است، چون معمولاً مواقعی که خیلی هیجان زده می شوند ادرار می کنند. صبور باشید و بدانید که آموزش یک بچه کوکر کمی زمان خواهد برد.

آموزش های کوکر اسپانیل

1- فرمانبرداری را به کوکر اسپانیل خود آموزش دهید.

برای تعلیم اینکه سگتان چه کارهایی بکند و چه کارهایی نکند از تشویق و سرزنش استفاده کنید. اگر کار درستی کردند به آن ها جایزه بدهید و اگر کار اشتباهی کردند آن ها را سرزنش کرده و از آن کار منعشان کنید.

سگ ها به زودی یاد خواهند گرفت که برای گرفتن جایزه یا برای دریافت تحسین و نوازش شما، کارهای خوب را تکرار کنند.

شما می توانید برای سرزنش کار بدشان از قلاده و افسارشان استفاده کنید. همچنین می توانید با یک جمله و یا حرکت نسبتاً شدید، این را به آن ها بفهمانید.

17 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

2- هیچگاه سگتان را نزنید و سر او فریاد نکشید.

با این کار، سگ ها به جای احترام گذاشتن به شما، از شما خواهند ترسید.

گاهی اوقات چموشی سگ ها به خاطر عدم توجه کافی به آن هاست. به خصوص گونه ای مثل کوکر اسپانیل که حیوانی اجتماعی و احساساتی می باشد. بنابراین توجه داشته باشید که به اندازه ی کافی برای آن ها زمان گذاشته و به آن ها رسیدگی می کنید.

18 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

3- کوکر اسپانیل ها سگ های هیجان زده ای هستند و ممکن است با دیدن دیگران بدون قصد آسیب به طرف آن ها بدوند و روی آن ها بپرند.

در صورت چنین اتفاقی آن ها را نگه دارید و به آن ها بیاموزید که صبر کنند تا ابتدا فرد مقابل او را در آغوش بگیرد و نوازش کند.

19 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

4- مطمئن شوید سگتان نسبت به موضوع خاصی حساس نیست و ذهنیت بدی راجع به آن ندارد.

برای مثال ممکن است بعضی سگ ها زنان را به مردان ترجیح دهند یا نسبت به لباس و یا رنگ خاصی حساس باشند. بنابراین سگتان را با افراد و مکان های مختلف آشنا کنید تا به آن ها عادت کنند و مشکلی از این لحاظ نداشته باشد.

از آنجایی که کودکان بسیار غیرقابل پیش بینی بوده برای بیشتر سگ ها ترسناک هستند، حتی سگ هایی مثل کوکر اسپانیل که با کودکان رابطه ی خوبی دارند. پس شما باید سگتان را به خوبی با رفتار کودکان آشنا کنید تا از بعضی حرکات ناگهانی آن ها نترسند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا