ورزش

راهنمای آمادگی برای هاف پایپ Half Pipe با اسنو برد | قسمت دوم

در قسمت اول این مقاله آموزش  و یادگیری آمادگی لازم برای هاف پایپ را مطالعه کردیم، اکنون با ما در فن تریکس همراه باشد تا در قسمت دوم، حرکت بر روی هاف پایت را به شما آموزش دهیم.

روی هاف پایپ حرکت کنید.

1- قبل از شروع یادگیری هاف پایپ خود را گرم کنید.

قبل از یادگیری هاف پایپ، حداقل یک یا دو دور بدوید و نرمش کنید؛ تا بدنتان گرم شده و برای انجام هاف پایپ ، آمادگی لازم را به دست آورید.

2- پیاده به بالای پایپ بروید.

اگر چه می توانید از یک بالابر استفاده کنید، اما بهتر است پیاده تا بالا بروید. این کار عضله های شما را قدرتمند می کند. زیرا هاف پایپ، به قدرت و نیروی زیادی لازم دارد.

3- از بالاترین قسمت حرکت کنید.

این کار به حفظ شما از آسیب دیدن کمک می کند. زیرا اگر از دیواره سقوط کنید، قطعاً آسیب جدی می بینید. بیشتر هاف پایپ ها در قسمت بالای خود، یک ورودی شیب دار دارشته که به حفظ سلامتی شما در رسیدن به هاف پایپ کمک می کند.

4- ابتدا با احتیاط هاف پایپ را تراورس (Traverse) کنید.

تراورس (حرکت در عرض شیب) یعنی در هاف پایپ به جلو و عقب حرکت کنید؛ به طوری که شانه هایتان رو به سربالایی باشد. در این مسیر، برای حفظ تعادل از بازوهایتان استفاده کنید.

• روی لبه پاشنه قرار گرفته و در جهت چپ و راست به سمت بالای دیواره ها حرکت کنید، طوری که بازوهای شما مانند پاندول ساعت، نوسان کنند.

• در تمرینات اولیه، سعی نکنید به هوا بپرید. فقط تلاش کنید به چپ و راست حرکت کرده و تعادلتان را حفظ کنید.

• مطمئن شوید که در زمان فرود، می توانید با خم نگهداشتن بازوهایتان، تعادل خود را حفظ کنید.

1 هاف پایپ 2

5- با زاویه، به سمت پایینِ هاف پایپ حرکت کنید.

حرکت مستقیم شما در هاف پایپ، سرعت شما را کاهش می دهد. اما ارتفاع گرفتن در هاف پایپ نیازمند سرعت بالاست. شما می توانید با زدن پاهای خود به کف هاف پایپ، سرعت خود را افزایش دهید. همچنین می توانید با خم کردن پاها از مسیر مستقیم به سمت دیواره ها، باعث افزایش سرعت شوید. سرعت بیشتر، همان ارتفاع بیشتر است.

• سرعت گرفتن، یعنی اینکه بتوانید در هاف پایپ، ارتفاع بگیرید.

2 هاف پایپ 2

6- صبور باشید و آرامش خود را حفظ کنید.

هاف پایپ جزء ورزش های سخت و دشوار می باشد. بنابراین باید صبور و آرام بمانید. ریلکس و آرام بودن یکی از مهمترین عناصر هاف پایپ است. اگر در اول کار نتوانستید از لبه ها بالا بروید ناامید نشوید.

• کارتان را با حرکت آرام روی دیواره های هاف پایپ شروع کنید. انتظار نداشته باشید در روز اول بتوانید از لبه های هاف پایپ بالا بروید.

• اگر چه بسیار خوب است خودتان را جلو ببرید، اما مراقب خودتان باشید تا صدمه ندیده و محدودیت هایتان را بدانید.

3 هاف پایپ 2

7- تلاش کنید پیچ های اسلایدی انجام دهید.

زمانی که شما تراورس را یاد گرفتید، سعی کنید پیچ های اسلایدی انجام دهید. پیچ اسلایدی یعنی حرکت به سمت بالای دیواره روی یک لبه و پایین آمدن روی لبه دیگر. زمانی که در انجام آن، احساس راحت تری داشتید، بالا و بالاتر بروید.

• به طور مثال از لبه پاشنه به لبه پنجه چرخیده و همان پایتان را در جلو نگه دارید.

4 هاف پایپ 2

8- کمی به هوا بپرید.

زمانی که موارد بالا را خوب یاد گرفتید، می توانید از بالای لبه های هاف پایپ کمی به هوا بپرید. در پرش ها، به بدنتان اجازه دهید به طور کاملاً طبیعی در سرازیر حرکت کند.

• زمانی که در هوا هستید، شروع به خم کردن زانوهای خود به سمت قفسه سینه کرده تا به حد مطلوب و مناسب برسید و با تعادل فرود آیید.

5 آمادگی لازم برای یادگیری Half Pipe

9- به طور صحیح فرود بیایید.

زمان فرود، زانوهایتان را خم نگهدارید و به محصور بودن جایی که می خواهید فرود آیید توجه کنید. شما نباید روی عرشه یا کف هاف پایپ فرود بیایید؛ زیرا آسیب می بینید.

• هنگام فرود، باید وزن بدنتان بیشتر روی قسمت جلو باشد تا به انتقال شما به طرف دیگر کمک کند.

• مهمترین بخش فرود، اطمینان است. حتماً پشتکار داشته باشید و بگذارید گذرگاه ها شما را به بالا و پایین هر دیواره برده و جابه جا کنند.

6 آمادگی لازم برای یادگیری Half Pipe

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا