سلامت

آیا قند، شکر و شیرینی جات باعث افزایش انرژی می شوند؟

رابطه شیرینی جات با افزایش انرژی

بسیاری از افراد معتقدند که خوردن هر چیز شیرین، باعث افزایش انرژی و توان و همچنین سرحالی می شود. بسیاری دیگر نیز معتقدند که غذاها و نوشیدنی های شیرین خلق و خوی انسان را بهبود بخشیده و حس خستگی و کسالت را از بین می برد. ولی بر اساس تحقیقاتی که در این رابطه انجام شد، حقیقت این است که مصرف این نوع خوراکی ها باعث کاهش قدرت، توان و انرژی می شوند.

1 رابطه مصرف شیرینی جات با انرژی افراد

نتایج آنالیز جدیدی که در بررسی های عصبی و بیوفیزیولوژیکی منتشر شد، این گونه می نویسد که: “کاهش شدید انرژی در اواسط روز، برای افزایش موقت انرژی بسیاری از مردم را به سمت استفاده از یک میان وعده ی شیرین می کشاند. اما در این امر مشکلی وجود دارد و آن هم این است که به واقع این راه حل اصلاً کارساز نیست.!”

محققان اطلاعات مربوط به 31 مطالعه را که تقریباً روی 1300 نفر بزرگسال انجام شده بود، جمع آوری کردند تا تاثیر خوراکی ها و نوشیدنی های شیرین را روی جنبه های مختلف خلق و خو، میزان خستگی و سطح هوشیاری و سرحالی افراد بررسی کنند.

آن ها خوردن غذاهای شیرین را در قالب های زمانی مختلف مورد آزمایش قرار دادند. مثلاً نیم ساعت بعد از خوردن خوراکی شیرین را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که این قند هیچ گونه بهبودی در خلق و خو و میزان سرحالی فرد به وجود نیاورده است. در واقع به نظر می رسد که مصرف قند، نزول انرژی را افزایش داده و دقیقاً یک ساعت پس از مصرف خوراکی های شیرین، خستگی و بی حالی افزایش می یابد.

استاد دانشگاه هالبولت برلین می گوید: “مطالعات ما شواهد روشنی علیه این ادعا (که مصرف قند و خوراک های شیرین باعث بهبود خلق و سرحالی می شود) نشان می دهد. نتیجه ی آزمایشات دقیقاً برعکس بوده و نشان می دهد که در هر صورت مصرف قند می تواند فرد را در مدت زمان کوتاهی پس از مصرف خسته تر و سطح هوشیاری و سرحالی او را کمتر کند.”

وی اضافه کرد: “مکانیسم و عملکرد نتایج به دست آمده در بدن دقیقاً مشخص نیست، اما ایده ی اولیه ای که بر این ادعا (که شیرینی باعث بهبود خلق می شود) وارد است، از مطالعاتی می آید که نشان می دهد کربوهیدرات ها ممکن است سطح سروتونین (که یک انتقال دهنده ی عصبی مرتبط با خلق و خوی انسان است) را افزایش دهند. اگر چه مطالعات ما به ارتباط قند و سرتونین نپرداخت، اما نتایج ما وجود یک مکانیسم تقویت خلق و خو و روحیه را در ارتباط با مصرف کربوهیدرات نشان داد، که به تحقیق و بررسی نیاز دارد.”

یعنی داده ها و تحقیقاتی در مورد استفاده از کربوهیدرات ها برای سوخت گیری و افزایش انرژی انجام نشده و نتایج روشن و صریح در این رابطه در دسترس نیست.

لذا با وجود همه ی این تفاسیر و با توجه به مطالعه ای که در سال 2016 منتشر شد، بهترین راه حلی که می تواند سریع انرژی را افزایش داده و انسان را سرحال کند، یک پیاده روی سریع مخصوصاً در طبیعت و یا در اطراف باغ وحش است.

در این مقاله از وب سایت فن تریکس با رابطه مصرف شیرینی جات و افزایش انرژی آشنا شدید، در پایان فن تریکس مطالعه مقاله زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> رابطه شیرین کننده های مصنوعی با قند خون <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا