خانه و کاشانهگل و گیاه

معرفی گل و گیاهان مناسب برای پرورش در فضای آشپزخانه

گیاهان مناسب برای پرورش در آشپزخانه

در بین تمام فضاها و اتاق هایی که در خانه است، آشپزخانه قلب خانه محسوب می شود. آشپزخانه مکانی است که خانم های خانه بیشترین وقت خود را در آن می گذرانند؛ در نتیجه به زیبایی و هر چه بهتر جلوه دادن آن توجه زیادی دارند. به همین دلیل به کاشت گل و گیاه مناسب برای محیط آشپزخانه روی می آورند. همچنین خانم ها اکثر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند؛ که با وجود شیر آب، آبیاری گیاهان بسیار راحت است. این موضوع در رشد بهتر گل بسیار تاثیر دارد.

با این حال هر نوع گل و گیاه را نمی توان در آشپزخانه پرورش داد. تنها تعداد محدودی از گیاهان می توانند در گرمای آشپزخانه دوام آورده و به بهترین شکل رشد کنند. پس اگر تمایل به زیبایی آشپزخانه با استفاده از گل و گیاه را دارید، با ما همراه باشید؛ تا بدانید دقیقاً چه گیاهانی را می توانید در آشپزخانه پرورش دهید.

1- سبزیجات و گیاهان دارویی

1 گیاهان مناسب برای پرورش در آشپزخانه

این نوع گیاهان مثل جعفری، فرنجمشک، نعناع، ریحان، شاهی، رزماری، اسطوخدوس و … گیاهان مناسبی برای پرورش در محیط آشپزخانه می باشند. زیرا در کنار اینکه زیبایی و فضایی سبز در آشپزخانه ایجاد می کنند، قابل خوردن نیز هستند. برخی از آن ها مثل نعناع و اسطوخودوس هوا را تصفیه کرده و رایحه ی بسیار خوشی را به وجود می آورند.

نگهداری و پرورششان نیز بسیار آسان است؛ و در گلدانی کوچک به راحتی رشد کرده و احتیاج به فضای زیادی ندارند.

2- آلوورا

2 گیاهان مناسب برای پرورش در آشپزخانه

آلوورا یکی از پرکاربردترین گیاهان برای پرورش در محیط آشپزخانه است. زیرا هم جمع و جور است و هم مراقبت از آن بسیار آسان است. به گرمای آشپزخانه مقاوم بوده و هوای آشپزخانه که در اثر سوختگی غذا، پخت و پز و سرخ کردن کثیف می شود را تصفیه می کند. همچنین ژل آلوورا خاصیت درمانی دارد؛ برای درمان سوختگی ها، دست های خشک و آسیب دیده در اثر آشپزی و استفاده از مایع ظرفشویی موثر است.


برای نگهداری طولانی مدت ژل آلوورا روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید برای آشنایی با این روش ها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش نگهداری طولانی مدت ژل آلوورا <<<


3- گیاه یا گل عنکبوتی

3 گیاهان مناسب برای پرورش در آشپزخانه

گل عنکبوتی به دو دلیل برای آشپزخانه بسیار مفید است. اول اینکه زیبایی فوق العاده ای دارد که مانند آبشاری از روی گلدان آویزان می شود؛ که ترکیب شدن این زیبایی با ابزار و وسایل آشپزخانه بسیار عالی می باشد. دوم اینکه اصلاً لازم نیست آن را روی کانتر گذاشته و محیط آشپزخانه را شلوغ کرد. می توان آن را به راحتی از سقف آویزان کرده و از زیبایی آن استفاده کرد. در نتیجه فضا را هم اشغال نمی کند. آویزان کردن آن از سقف در پشت پنجره برای آشپزخانه هایی که پنجره دارند بسیار جالب است.

4- گل مار (سانسوریا یا زبان مادر شوهر)

4 گیاهان مناسب برای پرورش در آشپزخانه

اگر می خواهید در محیط آشپزخانه گلدانی را روی کف زمین بگذارید، ما گل سانسوریا را پیشنهاد می کنیم. زیرا برگ های آن بسیار متراکم، راست و بلند هستند، باعث جلب توجه شده و به راحتی فضای خالی را روی کف زمین پر می کنند. البته همانطور که در تصویر می بینید روی کانتر هم می توان گذاشت؛ اما روی زمین بهتر است. نگهداری و مراقبت بسیار آسانی دارد. حتی در نور کم و با آبیاری کم نیز به خوبی رشد می کند.

5- کاکتوس

5 گیاهان مناسب برای پرورش در آشپزخانه

کاکتوس ها واقعاً گرما را دوست دارند؛ و استفاده از آن ها برای محیط آشپزخانه بسیار توصیه می شود. زیرا در این محیط به زیباترین شکل خود رسیده و به خوبی رشد می کنند. به آبیاری بسیار کمی نیاز داشته و برای افرادی که کمتر در محیط خانه بوده و اغلب آبیاری گل ها را فراموش می کنند بسیار سودمند هستند.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر با 14 گل آپارتمانی مقاوم به سرما آشنا شوید.

>>> معرفی 14 گل و گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا