تکنولوژی

مشکلات رایج اسپیکرهای گوگل هوم را چگونه برطرف کنیم؟

رفع مشکلات اسپیکرهای گوگل هوم

اسپیکرهای هوشمند گوگل به نام گوگل هوم، بیشتر شبیه به یک دستیار صوتی می باشند؛ که با دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) کار کرده و کاملاً هوشمندانه می توانند دستورات را شنیده و پاسخ دهند. این گجت هوشمند، قابلیت ها و ویژگی های هوشمند بسیاری را شامل می شود. ویژگی هایی که اغلب افراد، شیفته ی آن بوده و موجب جلب نظر کاربران شده است، اینکه می توان با این اسپیکرها و از طریق دستیار صوتی به کنترل ابزارهای هوشمند خانه پرداخت و نوتیفیکیشن هایی را در مورد نقاط مختلف و ابزار هوشمند خانه از طریق این اسپیکرها دریافت کرد. دومین ویژگی قابل توجه این گجت های هوشمند با قابلیت هماهنگی که با سرویس های پخش موزیک مثل یوتیوب موزیک و یا گوگل پلی موزیک را دارند، می توان سرویسی را به عنوان پیش فرض انتخاب کرد و از پخش موزیک در آن لذت برد، و از آنجایی که گوگل هوم می ‌تواند در نقش یک دریافت ‌کننده کروم ‌کَست عمل کند، می‌ توان موسیقی مورد علاقه را به تلویزیون یا بلندگویی که با کروم‌ کست سازگار است ارسال کرده و آهنگ را پخش کرد.

با همه ی این تفاسیر و ویژگی های هوشمند این گجت گوگل، در استفاده از آن مشکلاتی هم دیده شده است. در واقع گوگل هوم بعد از انجام اولین تنظیمات، نیاز به دستکاری و تنظیمات دیگری ندارد. اما گاهی اشکلاتی در آن به وجود می آید که تنظیماتی را می طلبد.

در صورتی که در استفاده از اسپیکرهای گوگل هوم با مشکلات زیر مواجه شده اید، با فن تریکس همراه باشید تا راه حل های آن را بیابید.

مشکلات مربوط به اتصال

در خانه ای با انواع گجت هایی که به یکدیگر متصل می شوند، مشکلات مربوط به اتصال، کاملاً طبیعی است. اگر در اتصالات گوگل هوم با مشکل مواجه شده اید، باید اسپیکر را خاموش و روشن کنید. دقیقاً همان کاری که با مودم در هنگام ایجاد مشکل اتصال انجام می دهید. اسپیکر را خاموش کرده و اجازه دهید، چند دقیقه خاموش باشد تا حافظه ی دستگاه کاملاً خالی شده و سپس دوباره آن را روشن کنید.

1 رفع مشکلات اسپیکر گوگل هوم

اگر مشکل برطرف نشد، اسپیکر گوگل هوم را ریبوت (Reboot) کنید. این کار بسیار آسان است. یعنی سیم برق را برای چند دقیقه از پریز درآورید و دوباره به برق بزنید. همچنین می توانید دستگاه را در اپلیکیشن گوگل هوم ری استارت کنید. در این اپلیکیشن به قسمت Devices رفته و سپس برای دستگاهی که می خواهید آن را ریبوت کنید، روی دکمه ی Settings زده و سپس More را بزنید و Reboot را انتخاب کنید.

اگر هنوز مشکل وجود داشت، مودم را به اسپیکر گوگل هوم نزدیک تر کنید. اگر دستگاه های دیگر هم مشکل اتصال به مودم را دارند، مطمئن باشید، مودم در جای مناسبی قرار ندارد. به علاوه بهتر است گوگل هوم به جای اتصال به یک شبکه ی وایرلس 2.4GHz به یک شبکه ی 5GHz متصل شود با این وجود مشکلات اتصال تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد.

گوگل هوم جواب نمی دهد.

به دلایل مختلفی ممکن است وقتی با گوگل هوم صحبت می کنید، گوگل هوم پاسخ ندهد. اگر اسپیکر در کنار وسیله ای پر سر و صدا قرار گرفته باشد در صدایی که میکروفون گوگل پلی دریافت می کند، تداخل ایجاد می شود. پس اگر محیط پر سر و صدا است، بلندتر از حد معمول با اسپیکر صحبت کنید و حدالامکان اسپیکر را از این موانع دور نگه دارید.

به علاوه مطمئن شوید، میکروفون گوگل هوم خاموش نباشد. هم خاموش و روشن کردن گوگل هوم و از برق کشیدن و مجدداً وصل کردن دستگاه می تواند مشکل را برطرف کند. در صورتی که باز هم مشکل برطرف نشد، اسپیکر را ریست فکتوری (factory data reset) کنید.

مکان یابی نادرست

گوگل هوم برای بسیاری از خدماتی که ارائه می دهد، مثلاً پیش بینی آب و هوا احتیاج به اطلاعات مکانی شما دارد. بنابراین اگر مکان و آدرس دقیق شما به طور صحیح در آن تنظیم نشده باشد، پیش بینی آب و هوا یا دیگر اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهد، صحیح نخواهد بود.

برای اینکه آدرس دقیق خود را در اسپیکر تعریف کنید:

– اپلیکیشن گوگل هوم را در گوشی اندرویدی یا iOS خود باز کنید.

– روی دکمه ی همبرگر که در بالای سمت چپ اپلیکیشن قرار دارد بزنید.

– More settings را انتخاب کنید.

– به پایین اسکرول کرده و گزینه ی Personal info که در زیر Google Account settings قرار دارد را انتخاب کنید.

– سپس روی Home & work locations بزنید.

– آدرس دقیقتان را وارد کرده و OK را بزنید.

‘OK Google’ گوشی موبایل را نیز روشن می کند.

2 رفع مشکلات اسپیکر گوگل هوم

اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می کنید، بدانید که گفتن “OK Google”، هم اسپیکر و هم گوشی را روشن می کند. زیرا “OK Google” عبارتی است که هم دستیار گوگل (Google Assistant) و هم اسپیکر گوگل هوم را فعال می کند. البته این یک مسئله ی کاملاً جزئی است. زیرا فقط اسپیکر گوگل هوم پاسخ می دهد.

از آنجایی که این مسئله قابل حل نبوده و نمی توان عبارت فعال سازی را برای دستیار گوگل و اسپیکر گوگل هوم تغییر داد و راهی هم وجود ندارد که بتوان کاری کرد که گوشی، به جای اسپیکر پاسخ دهد، در صورتی که می خواهید دستیار گوگل پاسخگو باشد، از اسپیکر دور شوید.

با گفتن Good morning به اسپیکر، برنامه ی روتین روزانه اجرا نمی شود.

برنامه ی روتین روزانه به صورت پیش فرض در پیش بینی آب و هوا در اسپیکر تعریف شده است که اگر صبح ها عبارت “OK Google, good morning” را به اسپیکر بگویید، اجرا خواهد شد. البته می توانید برنامه روتین را خودتان هم در آن تعریف کرده و تنظیمات پیش فرض که پیش بینی آب و هوا است، را طبق سلیقه شخصی به چیزهای دیگری تغییر دهید. مثلاً رویدادهای تقویمتان، آب و هوا، پخش موزیک، اخبار و …

اگر با گفتن “Good morning” به اسپیکر گوگل هوم، پیش بینی آب و هوا اجرا نشد، موارد زیر را انجام دهید:

– اپلیکیشن گوگل هوم را باز کرده و مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Routines > Good morning و بررسی کنید؛ که حتماً تیک گزینه ی Tell me about the weather خورده شده باشد.

– اپلیکیشن گوگل هوم را باز کرده و این بار مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Personal Info > Home & work locations و مطمئن شوید، که برای Home آدرسی تعریف کرده و این آدرس کاملاً صحیح است.

در پایان برای اطلاع از نحوه گوش دادن و یا حذف صداهای ضبط شده در اسپیکر گوگل هوم به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه گوش دادن و یا حذف صداهای ضبط شده در اسپیکر گوگل هوم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا