تکنولوژیلپ تاپ و کامپیوتر

چگونه از ماوس و کیبورد در ایکس باکس وان Xbox One استفاده کنیم؟

ایکس باکس وان Xbox One

اگر از علاقه مندان و طرفداران پر و پا قرص ایکس باکس باشید، حتماً مطلع هستید که حدوداً سه سال است مایکروسافت ادعا کرده که قابلیت پشتیبانی رسمی از ماوس و کیبورد به ایکس باکس وان اضافه می شود. هنوز این اتفاق نیفتاده و هیچ کس هم نمی داند چه زمانی این رویا از طرف مایکروسافت به واقعیت تبدیل می شود. با این حال اگر واقعاً نمی توانید صبر کنید، راهی ساده وجود دارد که می توانید این قابلیت را خودتان ایجاد کنید. در ادامه فن تریکس چگونگی آن را به شما خواهد گفت.

1 ماوس و کیبورد در ایکس باکس وان Xbox One

البته در مطلوبیت استفاده از ماوس و کیبورد سؤالاتی وجود دارد که آیا با وجود کنترلر نیازی به استفاده از ماوس و کیبورد هم وجود دارد؟ آیا اگر از ماوس و کیبورد استفاده کنند کنترلرها بلااستفاده می شوند؟

در جواب این سؤالات می توان گفت: مایکروسافت سال ها سعی کرده است پلتفرم ایکس باکس و ویندوز 10 را نزدیک به هم و کاملاً مشابه به هم طراحی کند. شاید هم همین امر باعث جذابیت و محبوب شدن بیش از حد بازی های ایکس باکس شده است.

اما چگونه باید این کار را انجام داد؟

اگر با سیم ها و نشستن در کنار کنسول مشکلی ندارید و البته بازی شما هیجانی نیست که به این طرف و آن طرف بپرید! کابل کیبورد را به پورت USB کنسول ایکس باکس وصل کنید. البته این قابلیت هم از نظر زمانی و هم از نظر قابلیت دسترسی برای همه ی بازی ها محدود است. به همین دلیل مدت زمان طولانی و برای همه ی بازی ها نمی توان از آن استفاده کرد. با این حال برای تجربه ی استفاده از ماوس و کیبورد در ایکس باکس بد نیست. این نکته را هم یادآور می شویم که اگر بخواهید بسیار حرفه ای با ماوس و کیبورد بازی کنید، احتیاج به یک آداپتور و کمی صبر و حوصله دارید. زیرا استفاده از آن ها به آسانیِ زدنِ تنها یک سیم به پورت نیست و به سیم هایی با تنظیمات بیشتر و نرم افزارهایی جهت انجام این کار نیازمندید.

به هر حال اگر مایل به استفاده از آداپتور هستید، همچنان با ما همراه باشید.

اساساً همه ی آداپتورها سیگنال را از کنترلر دریافت می کنند. اتفاقی که در استفاده از این آداپتورها می افتد این است که کنسول فکر می کند که ورودی ماوس و کیبورد از همان ورودی همیشگی کنترلر می باشد.

CronusMax

2 ماوس و کیبورد در ایکس باکس وان Xbox One

CronusMax یک دستگاه USB ساده است که به کنسول شما اجازه می دهد ماوس و کیبورد را به عنوان یک ورودی بشناسد. این آداپتور قیمت کمی داشته و مقرون به صرفه است؛ اما در مقابل محدودیت هایی هم دارد. از جمله اینکه برای استفاده از آن به کامپیوتری که در نزدیکی کنسول باشد، نیاز است. زیرا آداپتور باید به هر دو دستگاه متصل باشد. به علاوه این آداپتور تنها یک پورت USB دارد، بنابراین برای اتصال ماوس و کیبورد به آن، تهیه یک هاب هم ضرورت پیدا می کند.

XIM 4

3 ماوس و کیبورد در ایکس باکس وان Xbox One

XIM 4 آداپتوری گران قیمت است، اما به دلیل کیفیت بسیار بالا، مورد استقبال افراد قرار گرفته است. این آداپتور دارای دو پورت یو اس بی و اپلیکیشن رایگان اندروید و iOS است. بنابراین با این آداپتور نیازی به داشتن کامپیوتری در کنار کنسول برای بازی و یا تغییر پروفایل های بازی ها نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با Xbox 1 مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> چگونه در Xbox 1 خود را آفلاین نشان دهیم؟ <<<

>>> چگونه عملکرد کلیدهای کنترلر Xbox 1 را در ویندوز 10 تغییر دهیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techradar




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد مهدی

اگه توضیحی بزارین که چطوری یوزر کیبورد و دسته رو از هم جدا کنیم خیلی خوب میشه و یا وقتی چندا کیبورد وصل کردیم یوزر ها جدا بشه و یا بهتر بگم ما می خوایم مثل توی گیمنت ها باهم به صورت آفلاین بازی کنیم مثلا ما اگه سه تا… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا