حیوانات و جانوران

چگونه یک سگ کوکر اسپانیل را نگهداری و تربیت کنیم | قسمت اول

کوکر اسپانیل ها جزء سگ های شاد و باهوشی می باشند. با این وجود گاهی اوقات ممکن است مشکلاتی را برای صاحبان خود به وجود بیاورند حتی اگر تجربه ی نگهداری سگ های دیگری را هم داشته باشند. اگر تجربه ی نگهداری از یک کوکر اسپانیل را ندارید باید با خلق و خو، نیازها، تغذیه و نحوه ی تعلیم او آشنا شوید. تجربه ی داشتن یک کوکر اسپانیل می تواند تجربه ی فوق العاده ای باشد، تنها اگر بدانید چگونه از آن ها نگهداری کنید. پس با فن تریکس همراه شوید…

شناخت کوکر اسپانیل

1- شخصیت کوکر اسپانیل خود را بشناسید.

در حالت کلی کوکر اسپانیل ها صاحبان خود را بسیار دوست داشته و حتی با کودکان، تا زمانی که مطمئن باشند آسیبی به آن ها نخواهند رساند رابطه ی خیلی خوبی خواهند داشت.

کوکر اسپانیل ها سگ های اجتماعی و شادی هستند و معمولاً با غریبه ها به خوبی کنار می آیند.

1 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

2- کوکر اسپانیل خود را اجتماعی کنید.

این موضوع به خصوص زمانی که با حیوانات خانگی دیگر مواجه می شوند بسیار مهم است. در برخورد اول، کوکرِ خود را برای مدت زمان کمی در کنار حیوانات خانگی دیگر نگه دارید.

2 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

3- به کوکر خود احساس امنیت بدهید.

قبل از اینکه او را همراه خود به جاهای مختلف ببرید اجازه دهید به خانه ی جدید خود عادت کند. حتی زمانی که او را برای قدم زدن بیرون می برید، خیلی از خانه دور نشوید.

4- هر روز با کوکر خود تمرین کنید.

حتی یک قدم زدن کوتاه و یا دقایقی با آن ها بازی کردن در بیرون از خانه برایشان بسیار خوب است. سعی کنید دو بار در روز سگتان را به یک پیاده رویِ شاد نیم ساعته ببرید. این میزان تمرین می تواند برای کوکر ها کافی باشد.

کوکور اسپانیل ها به بازی در پارک هم علاقه ی زیادی دارند. می توانید آخر هفته ها که وقت آزاد بیشتری دارید آن ها را به پارک ببرید تا به اندازه کافی بازی کنند.

افساری به آن ها ببنید که فضای کافی برای پرسه زدن و دویدن در اطرافتان را داشته و تحت کنترلتان نیز باشند.

کوکر اسپانیل ها سگ های بازیگوشی می باشند. می توانید با آن ها بازی های مختلفی مثل قایم موشک را انجام دهید تا سگتان فعال و چابک بماند.

3 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

به نیاز های کوکر اسپانیل خود رسیدگی کنید.

1- کوکر خود را به طور منظم تمیز کنید.

کوکر ها به مراقبت زیادی از بدن زیبایشان نیاز دارند، که می تواند کار پر هزینه و زمان بری باشد. اگر تمایلی به این کار ندارید، کوکر ها سگ های مناسبی برای شما نخواهند بود.

کوکر اسپانیل ها به زیبایی و بلندی موهایشان معروف اند. همچنین به عنوان سگ های نمایشی نیز بسیار شناخته شده اند. به هر حال باید بدانید که آن ها به توجه زیادی نیاز دارند.

4 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

2- موهای کوکر خود را به شکل اصولی در خانه شانه کنید.

این کار باعث می شود پوست سگتان عاری از موهای گره خورده و به هم پیچیده باشد. برس گره باز کن و برس صیقل زن مناسب ترین برس ها برای این کار هستند.

ممکن است کمی طول بکشد تا کوکر شما به تیمار کردن عادت کند. اگر حین این کار چموش بوده و فرمانبرداری نمی کنند نگران نباشید. به زودی عاشق این کار خواهند شد.

همچنین می توانید موهای آن ها را کوتاه کنید تا هر بار نیازی به شانه کردن موهایشان نباشد. با این وجود شما باید کوکر خود را طبق یک برنامه ی منظم نزد یک تیمارگر حرفه ای ببرید.

می توانید تیمار کردن سگتان را خودتان انجام دهید اما کار زمان بر و دشواری است.

5 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

3- کوکر اسپانیل خود را نزد یک تیمارگر حرفه ای ببرید.

خیلی از صاحبان این سگ ها هر شش یا هشت هفته، کوکر خود را نزد یک تیمارگر حرفه ای تیمار می کنند. این تیمار ها می تواند پر هزینه باشند چرا که زمان بیشتری می گیرند.

معمولاً تیمارگر ها می توانند در دو مدل، مو های کوکر شما را کوتاه کنند.

مدل کلاسیک: مدلی است که در آن تیمارگر موهای پشت، بالای سر، سینه و شکم سگ را می زند ولی موهای پا و بین پا ها را بلند می گذارد.

مدل پاپی: مدلی است که در آن، تیمارگر همه ی موهای سگ را می زند و فقط موهای کمی روی سر سگ باقی خواهد گذاشت.

6 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

4- سگ خود را در سنین اولیه به تیمارگر ها عادت دهید.

برای شروع، آن ها را برای مدت زمان کمی تیمار کنید تا به این کار عادت کنند و با آن خو بگیرند. تیمار کردن آن ها در اتاق خودشان می تواند باعث ایجاد آرامش خاطر بیشتری در آن ها شود.

کوکر ها معمولاً با تیمارگر ها همکاری نمی کنند، پس قبل از اینکه آن ها را برای یک تیمار طولانی و مفصل نزد تیمارگر ببرید باید به خوبی آن ها را به این کار عادت داده باشید تا حین تیمار شدن عصبانی نشوند.

7 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل


برای اطلاع بیشتر در رابطه با تیمار کردن سگ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه تیمار کردن سگ <<<


5- کوکر اسپانیل خود را به طور منظم بررسی و معاینه ی کامل کنید.

کوکر ها استعداد بیماری بالایی دارند، به همین خاطر باید آن ها را به طور منظم نزد دامپزشک ببرید تا جلوی ایجاد هرگونه بیماری و گسترش آن را بگیرید.

– سگ ها اغلب دچار بیماری های چشمی مختلفی می شوند. بعضی از این بیماری ها عبارتند از: آتروفی پیش رونده ی شبکیه (PRA)، کاتاراکت، خشکی چشم و گلوکوم.

– سگ ها همچنین مستعد ابتلا به انواع مرض های پوستی هستند و معمولاً دچار خارش پوست می شوند.

– عفونت های گوشی نیز در کوکر ها رایج است. کانال های گوش آن ها باریک و طولانی است و لذا تشکیل چرک های داخل گوش می تواند برای این گونه از سگ ها، مشکل ساز شود.


همچنین می توانید برای دانستن چگونگی درمان خارش گوش سگ که ناشی از عفونت گوش می باشد به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خارش گوش سگ <<<


– جابجایی استخوان کشککی به سمت داخل نیز در موارد بسیاری در کوکر ها دیده شده است. تقریباً یک چهارم این سگ ها در طول عمر خود با این مشکل مواجه می شوند.

8 تربیت و نگهداری از سگ کوکر اسپانیل

در قسمت اول مقاله “نحوه تربیت و نگهداری سگ کوکر اسپانیل” با مبحث های شناخت کوکر اسپانیل و رسیدگی به نیازهای سگ کوکر اسپانیل آشنا شدید. با فن تریکس همراه باشید تا در قسمت دوم مقاله “نحوه تربیت و نگهداری سگ کوکر اسپانیل” با تغذیه، بهداشت و آموزش های سگ کوکر اسپانیل نیز آشنا شده و آن ها را مطالعه نمایید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا