پوشاک

چگونه کلاه نمدی را شسته و تمیز کنیم؟

مطمئنا در هنگام خرید کلاه، به انتخاب کلاه مناسب شخصیت و موقعیت خود دقت کرده اید. اما تمیز کردن کلاه از هر نوعی که باشد کاری ظریف و حساس است. چرا که اگر به درستی انجام نشود، می تواند به شکل و ظاهر کلاه آسیب بزند. به خصوص کلاه های نمدی که شکل و ظاهر خاصی داشته و تمام زیبایی آن ها همان فرم و ظاهرشان است. با فن تریکس همراه باشید تا با نحوه صحیح تمیز کردن کلاه های نمدی آشنا شوید.

برای تمیز کردن کلاه های نه چندان کثیف

1- با استفاده از براش یا فرچه، (مانند آن چه در تصویر می بینید) تمامی گرد و خاک ها و آلودگی های روی کلاه را از بین ببرید. از جلوی کلاه شروع کرده و فرچه را خلاف جهت عقربه های ساعت روی تمام سطح کلاه بکشید. به یاد داشته باشید که کشیدن فرچه تا پایان کار باید در یک جهت باشد.

1 چگونه کلاه نمدی را شسته و تمیز کنیم

2- بعد از فرچه کشیدن، تمامی گرد و خاک و موهایی که از سطح کلاه بلند شده اند را جدا کرده و از بین ببرید. برای این کار می توانید از پرزگیر و یا مقداری نوار چسب استفاده کنید. کشیدن پرزگیر یا چسباندن چند لایه نوار چسب، به راحتی همه ی پرزها، مو و گرد و غبار را برمی دارد.
3- در پایان پارچه ی تمیز و خشکی را برداشته و روی تمام سطح کلاه بکشید؛ تا هر آن چه روی آن باقی مانده است از بین برود. اگر احساس می کنید برخی مواد، بصورت سفت و سمج روی کلاه چسبیده و بعد از انجام این مراحل از بین نمی رود، پارچه ای را مرطوب کرده و روی کلاه بکشید.

2 چگونه کلاه نمدی را شسته و تمیز کنیم

برای از بین بردن لکه های موجود روی کلاه نمدی

1- از یک مداد پاک کن یا اسفنج (پد) آرایشی استفاده کنید. آن را نم دار کرده و سعی کنید با کشیدن روی لکه آن را پاک کنید.

از اسفنج های لکه پاک کن موجود در بازار نیز می توانید استفاده کنید. با کشیدن اسفنج لکه پاک کن روی لکه های کلاه، می توانید آن ها را به طور کامل از بین ببرید.

3 چگونه کلاه نمدی را شسته و تمیز کنیم

2- اگر لکه ی روی کلاه چرب و روغنی است، تقریبا نصف قاشق غذاخوری نشاسته ی ذرت روی آن بپاشید. سپس به مدت 10 تا 15 دقیقه به آرامی نشاسته را با فرچه روی لکه مالیده تا آن را از بین ببرد.

4 چگونه کلاههای نمد را شسته و تمیزکنیم

3- برای از بین بردن لکه های معمولی، دستمالی را به محلول پاک کننده ی لباس آغشته کرده و روی لکه بکشید. پس از پاک شدن لکه، کلاه را آبکشی کرده و مجددا با کشیدن دستمالی تمیز و مرطوب، محلول پاک کننده را به طور کامل از روی کلاه تمیز کنید.

5 چگونه کلاههای نمد را شسته و تمیزکنیم

برای نگهداری هرچه بهتر کلاه‌

1- کلاه را حتما به صورت آویزان (مانند آنچه در تصویر می بینید) در مکانی خنک نگه داری کنید. گرما باعث می شود نوار چرمی دور کلاه چروک شده و دیگر نتوان کلاه را سر کرد.
2- برای محافظت از کلاه نمدی خود، از یک اسپری محافظت کننده نمد استفاده کنید. این اسپری ها، در برابر باران و لکه ها از نمد محافظت کرده و ماندگاری کلاه را افزایش می دهد.
3- از دست زدن به قسمت بالایی و رویی کلاه خودداری کنید. هنگام سر کردن و برداشتن کلاه، چربی دست ها باعث ایجاد لکه می شود. همچنین تمیز کردن آن قسمت از کلاه نیز مشکل است. بنابراین بهتر است از لبه ی کلاه برای برداشتن یا سرکردن کلاه استفاده کنید.

در پایان پیشنهاد می کنیم تا نحوه تمیز کردن و شستشوی اصولی کلاه های آفتابی را نیز در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا