خانه و کاشانه

در چه مواردی برای تمیز کردن وسایل مختلف نباید از سرکه استفاده کرد؟

ممنوعیت استفاده از سرکه برای تمیز کردن

سرکه یکی از پاک کننده های قوی است که به جرأت می توان گفت برای تمیز‌کردن هر چیزی معجزه می کند. از تمیز کردن سطوح مختلف، تی، جاروهای کثیف و بو گرفته، لباس ها، از بین بردن انواع لکه، کاشی و سرامیک دستشویی و حمام، سطل های آشغال، ظروف بد بو و تمیز کردن دیوارها گرفته تا ماده ی نرم کننده ی لباس کاربرد دارد. از آنجایی که سرکه کاملا طبیعی، ارگانیک و بی ضرر است، بسیاری از خانم های خانه عاشق آن می باشند. اما گاهی انتظارات مردم از توانایی های سرکه بسیار اغراق آمیز شده و آن را به معنای واقعی کلمه همه کاره می دانند. درست است که سرکه برای تمیز‌کردن بسیاری از چیزها کاربرد دارد، اما مواردی هم هست که استفاده از سرکه برای آن ها ممنوع است. با این موارد آشنا شده تا به وسایلتان در اثر استفاده نادرست از سرکه آسیبی نرسد.

1 ممنوعیت استفاده از سرکه برای تمیز کاری

1- کفپوش های هاردوود

سرکه اسیدی بوده و می تواند به پوشش رویه ی این کفپوش ها آسیب بزند و آن را تیره و مات کند. برای تمیز کردن این کفپوش ها، از پاک کننده های مخصوص استفاده کرده که از سطح براق آن ها محافظت کند و آن را از بین نبرد. به یاد داشته باشید که تی کشیدن این کفپوش ها با مقدار زیادی آب و هر نوع شوینده ای، بزرگترین اشتباه در مورد کفپوش های هاردوود است. زیرا در صورت مرطوب ماندن به شدت آسیب می بینند. تمام زیبایی کفپوش های هاردوود براقیت آن هاست که در اثر استفاده مداوم از سرکه به مرور زمان از بین می رود. برای تمیز کردن کفپوش های هاردوود از سرکه استفاده نکنید.


فن تریکس مطالعه مقاله تمیز کردن کفپوش های لینولئوم را به شما پیشنهاد می کند.


2- از بین بردن بوی فرش و موکت

اغلب توصیه می شود برای پاک کردن لکه، مخصوصاً از بین بردن کثیف کاری حیوانات خانگی روی فرش و موکت از سرکه استفاده کنید. اما سرکه نمی تواند مانند شوینده های آنزیمی و به خصوص شامپو فرش این لکه و آلودگی ها را از فرش و موکت پاک کند. سرکه می تواند بوی بد ناشی از ادرار و مدفوع حیوانات را از بین ببرد، اما عامل اصلی بو یعنی کثافت را از بین نبرده و پاک نمی کند. برای از بین بردن این آلودگی ها از شامپو فرش مخصوص حیوانات خانگی استفاده کنید. این نوع پاک کننده ها، کثیفی و بوی آن را از بین برده و حیوان نمی تواند محل کثیف کاری را بو کشیده و مجدداً همان اشتباه را در آنجا مرتکب شود.

3- دوغاب

برای تمیز کردن دوغاب نمی توان از سرکه استفاده کرد. به مرور زمان سرکه دوغاب را خراب کرده و از بین می برد. در واقع سرکه در دوغاب نفوذ کرده و آن را تضعیف می کند و به مرور زمان دوغاب به طور کلی از بین می رود.


برای آشنایی با نحوه تمیز کردن دوغاب مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> پاک کردن لکه های دوغاب <<<


4- تمیز کردن سطوح سنگی

سرکه برای سطوح سنگی مانند تیزآب عمل کرده و به آن آسیب می رساند. تمام چیزی که برای تمیز کردن سطوح سنگی نیاز است، آب و پارچه ای نرم است تا سنگ را به بهترین شکل تمیز کند. برای تمیز و ضدعفونی کردن سطوح گرانیتی استفاده از تمیز کننده های مخصوص توصیه می شود. اما برای تمیز کاری معمولی، آب و یک دستمال میکروفایبر کفایت می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا