پوشاک

روش های تمیز کردن و شستن کلاه های آفتابی

اگر چه که کلاه های آفتابی بسیار شیک و زیبا هستند، اما در صورت استفاده نادرست از آن ها، خیلی زود خراب می شوند. بنابراین بهتر است از این کلاه ها درست استفاده شود و مکان مناسبی برای نگهداری از آن ها انتخاب گردد. همچنین در صورت کثیف شدن، با احتیاط کامل شسته و تمیز شود. اگر کلاه آفتابی شما کثیف شده، می توانید با بکارگیری یکی از راه های زیر نسبت به تمیز شدن آن اقدام کنید. بسته به نوع کلاه، روش های مختلفی برای تمیزکردن آن ها وجود دارد؛ این راه ها را مطالعه کرده و با در نظر گرفتن نوع کلاه خود، یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

تمیز کردن کلاه آفتابی

1- مطمئن شوید که کلاه شما قابل تمیز شدن است.

برای این کار، باید به دنبال اتیکت کلاه بگردید. احتمالاً این اتیکت، زیر لبه کلاه قرار دارد. آن را پیدا کنید و ببینید که کلاه شما از چه موادی ساخته شده و آیا قابل شستشو با آب هست یا خیر.

2- موارد اضافی کلاه را جدا کنید.

گاهی اوقات کلاه ها دارای نوار، روبان و تزئیناتی هستند که در صورت امکان برای تمیز کردن کلاه باید آن ها را جدا نمود. اگر این چیزهای تزئینی به کلاه وصل هستند لازم نیست آن ها را بکنید و جدا نمایید.

• تمیز کردن روبان ها و نوارهای کلاه سخت نیست و می توانید آن ها را با دست بشویید. حتی اگر نمی خواهید این کار را هم انجام دهید، با یک برس نرم روی آن بکشید تا گرد و خاک روی آن برطرف شود. پس از تمیز کردن روبان، می توانید کمی به آن بخار بدهید تا صاف و نو شود. حتی می توانید از اتو هم برای این کار استفاده کنید.

1 تمیز کردن کلاه آفتابی

3- روی کلاه، برس بکشید.

احتمالاً روی کلاه شما گرد و خاک زیادی نشسته است. بنابراین با استفاده از یک برس نرم گرد و خاک روی کلاه را برطرف کنید. فقط این کار را به نرمی و با ملایمت انجام دهید تا کلاهتان خراب نشود.

2 تمیز کردن کلاه آفتابی

4- در صورتی که کلاه خیلی کثیف و خاکی است باید از یک روش قوی تر استفاده کنید.

به این منظور یک جوراب یا توری را روی لوله جاروبرقی بکشید و با روشن کردن جاروبرقی، لوله را روی کلاه بگیرید و آن را تمیز کنید. البته این روش فقط برای زمان هایی است که کلاه بسیار کثیف و پر از گرد و خاک است.

3 تمیز کردن کلاه آفتابی

5- کلاه را با محلول پراکسید هیدروژن پاک کنید.

در یک کاسه یا بطری، مقادیر برابری از پراکسید هیدروژن و آب گرم را مخلوط کنید. سپس یک پارچه تمیز و نرم را به محلول آغشته نمایید. دستمال آغشته به محلول را روی قسمت کوچکی از کلاه بکشید و امتحان کنید تا ببینید محلول به کلاه آسیب می زند یا خیر. اگر مشکلی به وجود نیامد، دستمال را روی تمام قسمت های کلاه به خصوص بخش های کثیف تر آن خوب بکشید.

• پارچه فقط باید کمی نم دار باشد نه خیس؛ زیرا قرار نیست کلاهتان را خیس کنید!

• از پارچه های رنگی استفاده نکنید، چرا که به کلاه رنگ می دهند.

6- از محلول صابون برای تمیز کردن کلاه استفاده کنید.

در یک کاسه یا بطری، یک قاشق غذاخوری مایع صابون یا مایع دستشویی را با یک استکان آب داغ مخلوط کنید. باز هم مانند روش قبل عمل کرده و با یک دستمال آغشته به محلول، تمام کلاه را تمیز کنید. فقط امتحان کردن یادتان نرود!

7- پس از استفاده از محلول های پاک کننده، کلاه را آب بکشید و خشک نمایید.

اگر چه بیشتر کلاه های آفتابی قابل آبکشی نیستند، اما با توجه به اتیکت روی کلاه و قابل شستشو بودن آن، این کار را انجام دهید. اگر کلاه قابل آبکشی نبود، یک کاسه را از آب گرم پر کرده و یک دستمال نرم و تمیز را با آن مرطوب نمایید. سپس دستمال را روی تمام قسمت های کلاه بکشید تا تمیز شود. کلاه را در یک جای خشک و خنک و ترجیحاً زیر سایه قرار دهید تا خشک شود. اگر کلاه لبه دار است، از قرار دادن آن در یک سطح صاف خودداری کنید تا بهتر و زودتر خشک شود.

4 تمیز کردن کلاه آفتابی

پاک کردن لکه ها از روی کلاه

1- لکه های روغنی را پاک کنید.

بر روی لکه ها مقداری پودر تالک بریزید. یک تا دو ساعت صبر کنید تا پودر در لکه های روغنی نفوذ کند. پس از گذشت این مدت زمان، با یک برس یا جاروبرقی، پودر را از سطح کلاه پاک کنید.

5 تمیز کردن کلاه آفتابی


همچنین می توانید با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس نحوه پاک کردن لکه روغن از روی چرم و شلوار جین را مطالعه کنید.

>>> نحوه پاک کردن لکه روغن از شلوار جین <<<

>>> پاک کردن لکه روغن از چرم <<<


2- لکه های عرق را پاک کنید.

هر زمانی که عرق کردید، فوراً با یک دستمال سفید نمدار، روی قسمت لک شده کلاه بکشید. این کار، از نفوذ نمک موجود در عرق به داخل بافت کلاه و ایجاد لکه عرق روی کلاه جلوگیری خواهد کرد.

• برای پاک کردن لکه های عرق از روی کلاه های آفتابی تیره، باید از محلول آمونیاک استفاده کنید. در یک ظرف کوچک، نصف قاشق چای خوری آمونیاک را با نصف قاشق چایخوری آب مخلوط کنید. سپس یک مسواک یا برس کوچک را به محلول حاصله آغشته نموده و آن را روی قسمت های لک شده کلاه بکشید.

• برای پاک کردن لکه عرق از روی کلاه های آفتابی روشن، می توانید از محلول آب و پراکسید هیدروژن استفاده نمایید. در یک ظرف، نصف قاشق چای خوری از هر کدام را بریزید و ترکیب کنید. با آغشته کردن برس یا مسواک به محلول و کشیدن آن روی لکه ها، کلاه را تمیز کنید.

• در هر دو نوع کلاه، پس از کشیدن برس آغشته به محلول و پاک شدن لکه ها، اجازه دهید کلاه خشک شود و بعد آن را مورد استفاده قرار دهید.

6 تمیز کردن کلاه آفتابی

3- برای پاک کردن لکه های سیاه می توانید یک پاک کن را به آرامی روی لکه ها بکشید و لکه ها را پاک کنید.

7 تمیز کردن کلاه آفتابی

روش های نگهداری از کلاه آفتابی

1- کلاه را خشک نگه دارید.

نم دار و مرطوب بودن کلاه می تواند کلاه را بد فرم کند. این به این معنی است که هنگام خیس یا نم دار شدن کلاه، باید خیلی سریع آن را خشک نمایید. سعی کنید برای هر بار استفاده از کلاه، کمی ماده آبزدا یا دافع آب (water repellent) روی کلاهتان بریزید. این ماده هم کلاه را از آسیب های ناشی از مرطوب شدن حفظ کرده و هم از لک شدن کلاه جلوگیری می کند.

• در زمان هایی که از کلاه استفاده نمی کنید، آن را در یک جای تاریک و خشک بگذارید. جایی که شکل کلاهتان عوض نشود.

• اگر کلاه شما به مدت طولانی در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد، خراب و از بین می رود. گرما سبب نرم شدن مواد مصنوعی به کار رفته در کلاه شده و به بافت کلاه آسیب می زند.

8 تمیز کردن کلاه آفتابی

2- برای دست زدن به کلاه و جا به جا کردن آن روی سر یا در محل نگهداری، باید مطمئن شوید دستانتان تمیز هستند.

این یک راه آسان برای جلوگیری از کثیف شدن و لک شدن کلاه است. بهتر است همیشه کلاه را از لبه آن بگیرید و جا به جا کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا