زیبایی

نحوه صحیح کشیدن سرمه چشم

اصول کشیدن سرمه

گفته می شود چشمان هر انسانی پنجره ای به درون و روحیات اوست. پس مهم است که همیشه زیبا به نظر رسیده تا روحیات و باطنمان را به زیباترین شکل ممکن تفسیر کنند. اگر چه میلیون ها روش برای زیباتر کردن چشم ها وجود دارد، اما هر خانمی سبک منحصر به فردی برای خود دارد. تقریباً می توان گفت سرمه پایه ی اصلی همه ی سبک های منحصر به فرد آرایشی است. اینجاست که درست انتخاب کردن سرمه و دانستن صحیح کشیدن آن در چشم اهمیت پیدا می کند. انواع مختلفی از سرمه ها در بازار موجود است که یا به صورت دستی تهیه شده یا کارخانه ای هستند. در واقع چیزی که آن ها را از هم متمایز می کند، انتخاب سبکی است که روی چشم کشیده می شوند.

1 آموزش کشیدن سرمه چشم

اولین چیزی که درباره ی سرمه باید به آن توجه کنید، انتخاب سرمه ای است که متناسب با نیازتان باشد.

پس با توجه به نیاز خود فاکتورهای انتخاب سرمه را در نظر بگیرید:

• انتخاب سرمه های ضدآب، انتخاب با خودتان است. اگر دوست دارید سرمه مدت زمان زیادی روی چشمانتان باشد و یا در زیر باران یا بعد از گریه هیچ تغییری در چشم های شما ایجاد نشود، از سرمه های ضد آب استفاده کنید.

• هرگز از سرمه هایی که ناخالصی داشته و حاوی مواد براق کننده هستند، استفاده نکنید. زیرا برای چشم بسیار مضرند.

• در صورتی که چشمان حساسی دارید، از سرمه های کاملاً طبیعی استفاده کنید. برای این منظور می توانید از سرمه های دست ساز خود استفاده کنید؛ در غیر این صورت از خالص و طبیعی بودن آن مطمئن شوید.

• به دلیل اینکه سرمه ها از مواد بسیاری مانند بادام، فندق، چوب درخت کاج و … تهیه می شوند، بعضی بسیار مشکی و بعضی کمی روشن تر می باشند. نوع سرمه ی خود را بسته به رنگی که دوست دارید، مشخص کنید.

مراحلی که بعد از انتخاب و تهیه ی سرمه باید انجام دهید.

چشم هایتان را آماده کنید.

قبل از انجام هرکاری تمام چربی ها و کثیفی های اطراف چشم را پاک کنید. اگر می خواهید سرمه را در زیر چشم ها بکشید ابتدا باید زیر چشم ها را کانسیلریا زیرساز بزنید. برای پلک ها هم باید از پرایمر چشم استفاده کنید. این کار هم مانع لکه لکه و پخش شدن سرمه در اطراف چشم می شود و هم ماندگاری آن را افزایش می دهد.

وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

سرمه
فرچه
پرایمر
سایه ی چشم (اختیاری)

1- شروع کار

کار را با کشیدن سرمه به داخل چشم شروع کنید. یعنی خطی که اشک روی آن جمع می شود را سرمه کشیده و آن را برجسته تر نشان دهید. برای این کار باید از گوشه ی خارجی چشم شروع کنید، زیرا این قسمت باید پررنگ تر باشد. لازم به ذکر است که اگر چشمان کوچکی دارید، از این مرحله صرف نظر کرده و سرمه را داخل چشم نکشید، زیرا باعث می شود چشم ها کوچک تر به نظر برسند.

2 آموزش کشیدن سرمه چشم

2- لایه ی بعدی

راز ماندگاری بالای آرایش چشم، سرمه کشیدن چند لایه ای آن است. از یک سرمه ی مدادی نوک تیز استفاده کرده و از گوشه ی خارجی چشم به سمت گوشه ی داخلی، لایه ای خط در زیر مژگان چشم کشیده و چندباری آن را پر رنگ کنید. در این مرحله دیگر به قسمت داخلی چشم ورود نکرده و خط را در زیر خط قبلی و پایین چشم بکشید.

در این مرحله مدلِ خط چشمی که مد نظرتان است را باید مشخص کنید. بسته به سلیقه و نوع چشمان خود، در هرجایی که می خواهید خط به صورت باریک باشد سرمه را کمتر و در جاهایی که می خواهید خط به طور پررنگ و کلفت باشد، سرمه ی بیشتری بکشید. فقط در هر مدل ترسیم خط، پوشش چندلایه ای آن را فراموش نکنید. به طور مثال برای چشمان کوچک بیشتر باید روی گوشه ی خارجی چشم تمرکز کرده و در آن قسمت مانور دهید. یعنی قسمت خارجی چشم را پر رنگ کنید تا چشم درشت تر دیده شود.

3 آموزش کشیدن سرمه چشم

3- چشمان مشکی

اگر از طرفداران چشمان تیره و آرایش غلیظ هستید و یا در مکانی پر نور حضور دارید و دوست دارید چشم هایتان تیره به نظر برسند، از یک فرچه ی بزرگ استفاده کرده و خط زیر چشم را پر رنگ تر و پر حجم تر بکشید. هر چه خطِ کشیده شده پر رنگ تر باشد، آرایش غلیظ تر است. این نوع آرایش مناسب مکان ها و موقعیت های خاصی است.

4 آموزش کشیدن سرمه چشم

4- خطی باریک روی پلک بالا

اگر تمایل دارید چشم های شما مرکز توجه و دقت بر روی صورتتان باشد، بهتر است به جای استفاده از فرچه و سرمه ی پودری از نوع مدادی آن استفاده کنید و با نوکی تیز خطی بسیار باریک پشت پلک و مژگانتان بکشید. خط باید به طوری باریک کشیده شود که فقط ریشه ی مژگانتان را پوشش دهد. این کار باعث می شود مژه های شما پر پشت تر به نظر آید و چشمانتان برق زیبایی داشته باشد.

5 آموزش کشیدن سرمه چشم

5- خطی کلفت روی پلک بالا

چشمانتان را بسته و شروع کنید خطی از گوشه خارجی چشم به سمت گوشه ی داخلی بکشید. بهتر است از یک فرچه باریک یا مداد نوک تیز استفاده کرده و خط را به دلخواه خود بکشید. سپس روی باریک و کلفت بودن خط در نقاط مختلف مانور دهید. کشیدن سرمه زیر چشم و پشت پلک به صورت پر حجم و کلفت باعث می شود چشمانتان درشت تر به نظر برسند. بهتر است از یک سایه ی چشم هم استفاده کنید تا آرایش صورت زیباتر و تکمیل شود.

توجه داشته باشید که سرمه به تنهایی کفایت نمی کند و آرایش صورتتان بدون ریمل تکمیل نخواهد شد. بعد از اتمامِ کار سرمه کشی از یک ریمل ضد آب استفاده کنید تا چهره ای شاداب همراه با چشمانی درخشان و زیبا داشته باشید.

6 آموزش کشیدن سرمه چشم

6- ابروها

در کنار ریمل و سایه ای که به چشمان سرمه اندود خود می کشید، ابروها هم باید آرایش شوند. در غیر این صورت چهره ی شما بسیار نامتعادل می شود. اگر بخواهید ابروهای خود را مانند چشمان خود تیره کنید چهره را نامتعادل ساخته و قیافه ای زمخت و خشن را برایتان می سازد. پس زمانی که چشم ها را با سرمه سیاه می کنید رنگ ابروها را روشن تر از رنگ چشم ها بکشید تا تعادل در چهره به وجود آمده و چشم و ابروهایتان زیبا به نظر برسند.

7 آموزش کشیدن سرمه چشم


برای اطلاع بیشتر در رابطه با آرایش ابرو مقالات “روش های پنهان کردن ابروهای سفید” و “آموزش اصلاح ابرو با تیغ” را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.


نکاتی که در سرمه زدن باید رعایت شود.

به دلیل اینکه چشم ها عضو بسیار حساسی از بدن بوده و بسیار آسیب پذیرند، لازم است نکاتی را هنگام آرایش چشم رعایت کنید.

• به هیچ عنوان لوازم آرایشی خصوصاً لوازمی مانند فرچه و سرمه که با چشم در تماس هستند را با دیگران به اشتراک نگذارید. میکروب ها به راحتی وارد چشم شده و باعث عفونت می شوند.

• در صورت استفاده از لنز، از سرمه های مدادی استفاده کنید. زیرا آسیب و ضربه ی کمتری را برای لنز و چشم ها به وجود می آورد.

• در هنگام حساسیت چشمی و عفونت به هیچ وجه از سرمه استفاده نکنید.

• قبل از خواب حتماً آرایش چشم ها را پاک کنید. درست است که گفته می شود سرمه برای چشم بسیار مفید است و در مصر باستان هم این مسئله ثابت شده است، اما همیشه سرمه هایی را تهیه کنید که هنگام خواب بتوانید به راحتی آن ها را شسته و از بین ببرید. زیرا چشم های شما به استراحت و پوست به نفس کشیدن احتیاج دارد. همچنین بعضی چشم ها حساس بوده و نمی توان از آرایش دائمی برای آن ها استفاده کرد. روغن نارگیل بهترین ماده برای پاک کردن سرمه می باشد. می توان مقداری از آن را روی پنبه ریخته و به آرامی روی چشم بکشید، سپس صورت خود را با آب و صابون و یا لوسیون های ساخته شده از روغن نارگیل شستشو دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
آزیتا‌

خوبه‌ولی‌ن‌زیاد‌

جیسو

خوب بود ممنون

آزیتا‌

نحوه صحیح کشیدن سرمه چشم

دکمه بازگشت به بالا