آموزش های ویدئوییزیبایی

چگونه رنگ رژ لب را کمی مات کرده تا طبیعی‌تر به نظر برسد؟

امروزه آرایش‌ ملیح طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل رژ لب های مات محبوب تر بوده و استقبال بیشتری از آن ها می‌ شود. اما این دلیل نمی‌ شود که از دیگر رژلب ها استفاده نکنیم و یا به هر دلیلی برای استفاده از رژلبی مات به بازار رفته و برای یافتن آن ها بکاویم. نه اصلا. با چند ابزار ساده مثل: پودر بچه، دستمال‌های روغنی و … که در ادامه در مورد آن ها صحبت می‌ کنیم می‌ توانید هر روز متنوع تر و جذاب تر ظاهر شوید.

شاید فکر کنید که رژ لب مات دوام کمتری داشته و زود طراوتش را از دست می دهد و محو می‌ شود، اما نگران این موضوع نباشید! تکنیک‌های ما این مشکل را رفع می‌ کنند. برای مات کردن رنگ رژ لب با ما در فن تریکس همراه باشید.

روش اول مات کردن رنگ رژ لب: استفاده از دستمال کاغذی و پودر روشن کننده یا پنکک

۱- طبق معمول همیشه، رژ لب را با دقت و به صورت یک نواخت بزنید. یعنی این که لزومی نداشته باشد، پس از آن با دست یا دستمال مرتب شده، بخواهید خطوط اطراف را صاف کنید و بعضی جاها را پاک کرده یا پررنگ کنید. پس دقت کافی را داشته باشید!

۲- یک دستمال کاغذی که مانند دستمال‌های آشپزخانه نرم و جاذب باشد را تا کرده، بین لب ها بگذارید و چند بار لب ها را محکم فشار دهید.

بعضی مواقع در همین مرحله به اندازه‌ ی دلخواه رژ لب مات شده و نیازی به استفاده از پودر نیست. پس انتخاب با خود شماست (البته به رژ لب و رنگ آن نیز بستگی دارد).

۳- پودر سفید کننده یا پنکک سفید رنگی را با یک فرچه روی تمام سطح لب‌ها بزنید. دقت کنید که پودر را به یک اندازه روی کل سطح لب پخش کنید؛ تا رنگ لب‌ها تیره و روشن نشوند.

۴- دوباره لب ها را به هم فشار داده تا پودر، جذب رژ لب‌ شود. آن قدر این کار را تکرار کنید تا رنگ طبیعی به خود گرفته و پودر به چشم نیاد.

حالا لب‌هایتان رنگ مات به خود گرفته، البته اگر چیزی که مد نظر شما بود نیست دوباره مراحل ۳ و ۴ را تکرار کنید.

روش دوم مات کردن رنگ رژ لب: استفاده از تکنیک های مخصوص این کار

۱- بعضی از شرکت‌های تولید محصولات آرایشی، سرم‌هایی تولید می کنند که مخصوص مات کردن رنگ لب‌هاست. یعنی بعد از این که رژ، مورد استفاده قرار گرفت، این سرم‌ها را روی آن اعمال می کنند و رنگ لب‌ها مات می‌ شوند. به همین راحتی.

این سرم‌ها فقط برای استفاده روی رژ لب طراحی و توصیه شده اند، اما بعضی از افراد برای اینکه براقی برق لب کمتر به نظر بیاید، از این سرم‌ها استفاده می‌ کنند که تا کنون نتیجه‌ ی خوبی هم گرفته‌ اند. امتحان کردنش با خود شماست!

۲- از دستمال‌های جاذب روغن استفاده کنید: دستمال‌هایی در بازار موجود است که روغن را به خود جذب می کنند. این دستمال ها معمولا برای آشپزخانه و جذب روغن غذاهایی مثل بادمجان مورد استفاده قرار می‌ گیرند که معمولا در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی عرضه می‌ شوند. این دستمال‌ها دارای پودر جاذب روغن بوده و اگر از آن ها استفاده کردید، نیازی به استفاده از پودر پنکک نخواهد بود.

دستمال را تا زده، بین لب‌ها بگذارید و لب‌ها را به هم فشار دهید، اینگونه رنگ رژ لب مات می‌ شود.

۳- از پودر بچه استفاده کنید: اگر دستمال جذب روغن، پنکک یا سرم مات کننده در دسترس نداشتید، پودر بچه گزینه‌ مناسبی برای این کار است. ضمن این که این گزینه یکی از روش‌هایی است که عمر رژ لب مات را طولانی تر می کند. پس اگر ماندگاری و دوام دراز مدت رژ لب برای شما مهم است، از این گزینه غافل نشوید. مقداری پودر بچه را روی دستمال پاشیده و دستمال را کمی تکان دهید تا اضافه‌ ی پودر بریزد. دستمال را بین لب‌ها قرار داده و لب‌ها را به هم فشار دهید. تا رژ لب، به ماتی دلخواه برسد.

تکنیک‌های تکمیلی

۱- خشکی لب‌ها را از بین ببرید: رژ لب‌های مات، ترک و پوسته پوسته بودن لب‌ها را بیشتر نمایان می کنند. پس سعی کنید در درجه‌ ی اول با یک چرب لب یا روغن‌های گیاهی، خشکی لب‌ها را از بین ببرید.

مثلا می‌ توانید یک قاشق چایخوری شکر را با مقداری عسل یا روغن زیتون مخلوط کرده و روی لب ها بمالید. یا چرب لب‌های موجود در بازار را استفاده کرده و وقتی که لب‌ها کاملا نرم شد، پوسته‌ های خشک را جدا کرده و از بین ببرید.

۲- لب‌ها را مرطوب کنید: لب‌های مرطوب هم مات‌ تر به نظر می رسند و هم ماندگاری رژ لب را افزایش می دهند. پس برای این که مطمئن باشید لب‌ها کاملا مات و بدون خشکی به نظر می رسند، قبل از استفاده از رژ لب، یک لایه واکس لب بزنید.

۳- از کانسیلر استفاده کنید: کانسیلر ظاهر لب‌ها را فوق العاده با طراوت نشان داده و رنگ رژ لب را محو می کند. پس ابتدا یک لایه کانسیلر روی لب‌ها زده و بعد رژ لب بزنید.

۴- خط لب بزنید: خط لب باعث مشخص شدن لب‌ها در چهره شده و آن ها را از بی روحی خارج می‌ کند، درحالی که لب‌ها رنگ طبیعی و مات خودشان را دارند. خط لب را دقیقا روی خط‌های طبیعی لب بکشید و اجازه دهید لب‌ها رنگ مات و طبیعی خود را داشته باشند.

۵- از چند نوع رژ لب استفاده کنید: استفاده از چند رژ لب یا چند لایه از یک رژ، قبل از مات کردن، باعث افزایش ماندگاری رنگ لب‌ها شده و در عین حال با طراوت و جذاب باقی می‌ ماند. قبل از مات کردن رژ لب با هر کدام از روش‌ها، از چند لایه یا چند نوع رژ لب استفاده کنید.

در پایان برای اطلاع از “نحوه جلوگیری از مالیدن رژ لب به دندان ها” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه مانع از مایدن رژ لب به دندان هایمان شویم <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا