زیبایی

چگونه از تیغ ابرو استفاده کنیم؟

گفته می شود استفاده از تیغ ابرو برای اصلاح ابرو بهتر از موچین یا بند می باشد. زیرا موچین و بند با کندن مو از ریشه باعث باز شدن منافذ پوست و ورود آلودگی از طریق این منافذ به پوست خواهند شد. در این صورت اگر بعد از اصلاح صورت با بند یا موچین، آرایش و پوششی از کرم بر روی پوست قرار گیرد، راه های تنفسی پوست بسته شده که همه ی این عوامل باعث ایجاد چروک پوستی در طولانی مدت می شود. به همین دلیل این روزها استفاده از تیغ ابرو پرطرفدارتر از دیگر روش ها شده است. به علاوه اصلاح ابرو با تیغ هم آسان تر بوده و وقت کمتری را از فرد می گیرد و هم اگر مشکلی در کم بودن موهای ابرو به وجود آمد، زودتر برطرف می شود. زیرا مویی که با تیغ برداشته شود سریع تر رشد خواهد کرد.

پس برای این کار

1- دستگاه تیغ ابرو را بخرید.

برای این کار از ماشین ریش تراش دستی یا ژیلت استفاده نکنید. زیرا این وسایل انعطاف پذیر نبوده و نمی توان از آن برای برداشتن موهای گوشه و کنار ابرو استفاده کرد. در مقابل ماشین تیغ ابرو برای همین کار طراحی شده و به دلیل انعطاف پذیری بالا می توان خم و راست کرد. از آنجایی که قیمت زیادی هم ندارد راحت تر می توانید آن را تهیه کنید.

2- از مقدار کمی کرم اصلاح استفاده کنید.

اگر مقداری کرم یا کف اصلاح به پوست اطراف ابرو بزنید، تمامی موهای اضافی از بین رفته و نتیجه کارتان تمیزتر خواهد بود. ابتدا از مقدار بسیار کمی استفاده کنید و در صورت نیاز آن را افزایش دهید. سعی کنید این کار را بعد از حمام کردن انجام دهید و کرم اصلاح را روی پوستی تمیز بزنید. زیرا بهتر می تواند تمام موهای اضافی را حذف کند.

1 اصلاح ابرو با تیغ

3- با دست غیر غالب ابروی مورد نظر را بالا ببرید.

این کار کمک می کند تمام موها و جزئیات به چشم آمده و همه را با تیغ بزنید. تیغ را در دست غالب گرفته و تمامی موهای اضافی را بردارید.

2 اصلاح ابرو با تیغ

4- زیر ابروها

خط زیر ابرو را در جهت رویش موهای ابرو بردارید. پس تیغ را در همان جهت روی موهای ابرو بکشید. اگر موهای این قسمت را در خلاف جهت رویششان بزنید، ممکن است به دلیل کنده شدن ناگهانی منجر به زخم شدن شود. همچنین مو به سمت داخل چرخانده شده و در طولانی مدت باعث ایجاد موهای زیر پوستی خواهد شد. در مقابل اگر مو در جهت رویش موها برداشته شود، راحت تر می توان مقدار برداشتن آن را مشخص کرد و از حذف بیش از حد موها و خراب شدن ابرو جلوگیری می شود.

3 اصلاح ابرو با تیغ

5- مراحل کاری خود را مرتباً چک کنید.

به دلیل اینکه درصد خطا در استفاده از تیغ نسبت به دیگر روش ها بالاتر است و ممکن است در حین انجام کار، تیغ ابرو به یک باره و بدون اینکه متوجه شوید مویی را بردارد که نباید حذف شود، بسیار حائز اهمیت است که برای جلوگیری از خراب شدن فرم و حالت ابرو، بعد از کوچک ترین اقدام و به صورت مرتب کارتان را چک کنید.

6- پس از اتمام کار صورت خود را بشویید.

بعد از اتمام کار اصلاح ابرو، صورت خود را کاملاً با آب و صابون بشویید تا موهای اضافی و کرم اصلاح از بین رفته و اگر مویی باقی مانده که برداشته نشده پیدا شود. حتماً به یاد داشته باشید که بلافاصله بعد از اصلاح ابرو از کرم مرطوب کننده استفاده نکنید. زیرا باعث انسداد منافذ پوستی می شود.

7- اصلاح را مرتباً تکرار کنید.

اگر می خواهید حالت ابرو از بین نرفته و حفظ شود لازم است این روش را حداقل هفته ای یکبار یا بیشتر (اگر رشد موها سریع است) تکرار کنید.

8- اصلاح با موم یا موچین

همان طور که اشاره شد، در اصلاح با تیغ رشد موها سریع تر از دیگر روش ها خواهد بود. بنابراین اگر می دانید که این روش برایتان سخت است و وقت کافی برای آن ندارید، آن را کنار گذاشته از روش های دیگری مانند موچین و موم استفاده کنید.

حالت دادن به ابرو

1- شروع ابرو باید با وسط سوراخ بینی در یک امتداد باشد.

مدادی بردارید و آن را در وسط پره ی بینی قرار دهید. امتداد آن را روی ابرو بگذارید تا ابتدای ابرو مشخص شود و آن را علامت بزنید.

4 اصلاح ابرو با تیغ

2- بلندی یا همان قسمت هشت ابرو باید در نقطه ای از صورتتان باشد که وقتی مداد را به صورت اریب روی گوشه ی خارجی سوراخ بینی قرار می دهید، از روی عنبیه چشم (در حالی که جلوی خود را نگاه می کنید) رد شده و دقیقاً روی هشت ابرو قرار گیرد.

عنبیه بهترین راهنما برای یافتن هشت ابرو است. فقط زمانی که این کار را انجام می دهید به جلو نگاه کرده و مکان عنبیه چشم را تغییر ندهید.

5 اصلاح ابرو با تیغ

3- دم ابرو، یعنی از قسمت هشت ابرو تا نقطه ی پایانی ابرو باید به یک اندازه با ضخامت یکسان باشد. پس ضخامت دلخواه دم ابرو را نیز مشخص کنید.

6 اصلاح ابرو با تیغ

4- دم ابرو نباید افتاده باشد.

یعنی لبه ی بیرونی ابرو نباید از لبه ی داخلی آن پایین تر باشد و این دو لبه باید در یک امتداد قرار داشته باشند. حتی می توان لبه ی خارجی ابرو یا همان دم ابرو را کمی بالاتر از لبه ی داخلی گرفت اما پایین تر نه. چرا که از زیبایی و ظاهر ابرو کاسته می شود.

7 اصلاح ابرو با تیغ

5- موهای بلند را با قیچی کوتاه کنید.

از برسی استفاده کرده و موها را به سمت بالا شانه کنید. سپس تمام موهایی که از خط و شکل ابرو بالاتر قرار گرفته اند را قیچی کنید. موها را به سمت پایین شانه کرده و همین عمل را مجدداً تکرار کنید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> روش های اصلاح ابروهای مردانه <<<

>>> طرز تیز کردن موچین ابرو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا