تغذیه

طرز صحیح نگهداری و فریز کردن حمص یا هوموس

هوموس یا حمص خوراک خوشمزه ای است که با نخود تهیه می شود. در واقع پیش غذایی عربی-لبنانی بوده که امروزه در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر اینکه تهیه ی این غذا به فوت و فن و اصول خاص خود نیاز دارد، نگهداری صحیح آن نیز اصولی داشته که آشنایی با آن ها بسیار مهم است. اگر چه احتمالاً بافت و مزه ی این غذا در فرآیند فریز کردن تغییر می کند، اما بهترین روش نگهداری این غذا فریز کردن آن است. با فن تریکس همراه باشید تا با نحوه ی انجام این کار آشنا شوید.


همچنین برای اطلاع از نحوه صحیح فریز کردن لازانیا به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه صحیح فریز کردن لازانیا <<<


اصول فریز کردن هوموس یا حمص

1 اصول نگهداری و فریز کردن حمص

1- حمص را به صورت قاشق قاشق در یک ظرف درب دار بریزید.

صرف نظر از اینکه هوموس را خودتان تهیه کرده اید یا آن را به صورت آماده از فروشگاه خریداری نموده اید، برای فریز کردن باید آن را از بسته بندی درآورده و در ظرف درب داری بریزید. با قاشق حمص را به گوشه کنارها ی ظرف هدایت کرده و فشار دهید؛ تا ظرف به طور کامل پر شده و لا به لای حمص، هوایی باقی نماند.

– برای گذاشتن حمص در فریزر، هرگز از پلاستیک زیپ دار استفاده نکنید. زیرا خرد شده و بافت آن به طور کامل خراب می گردد. بهتر است ظرف شیشه ای هم نباشد. ظروف پلاستیکی درب دار، بهترین ظروف برای نگهداری حمص در فریزر هستند.

2- حجم حمص به دلیل محتوای آبی که در آن وجود دارد، بعد از یخ زدن افزایش می یابد.

بنابراین ظرف را به طور کامل پر نکرده و 2 تا 3 سانتی متر فضا برای این افزایش حجم باقی بگذارید.

3- بعد از پر کردن ظرف، روی حمص روغن زیتون بریزید.

یک لایه ی نازک روغن زیتون روی حمص، باعث می شود که هوموس رطوبت خود را حفظ کرده و در طول فریز و هنگام انجماد خشک نشود. دقت داشته باشید که روغن زیتون را حتماً باید روی هوموس بریزید، زیرا اگر این غذا در فریزر خشک شود، بافت خود را از دست داده، دانه دانه و تکه تکه شده و مزه ی بسیار بدی خواهد داشت. از روغن به مقدار زیاد استفاده نکنید. تنها یک لایه ی نازک کافی است.

4- سعی کنید هوموس را در ظرف های کوچک فریز کنید. به طوری که هر ظرف بعد از یخ زدایی به طور کامل مصرف شده و از اسراف جلوگیری گردد.

زیرا هوموسی که یخ زدایی شده را نمی توان مجدداً منجمد کرد.

5- حتماً روی ظرف نام غذا و تاریخ دقیق فریز کردن آن را یادداشت کنید.

این کار برای اینکه بدانید تا چه مدت می توانید آن را استفاده کنید لازم است. همچنین قبل از اینکه انقضای آن به پایان برسد و خراب شود، آن را مصرف کنید.

6- هوموس را در عرض 6 تا 8 ماه مصرف کنید.

معمولاً نگهداری هوموس بیش از یک ماه در فریزر، باعث از دست رفتن مزه آن و به اصطلاح یخ سوخته می شود. هر چه زودتر هوموس را مصرف کنید بهتر است. معمولاً حمصی که تا 8 ماه بماند خراب نمی شود، اما طعم و مزه ی آن به گونه ای خواهد بود که عملاً قابل خوردن نیست.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> یخ زدایی و پخت سریع نخود فرنگی منجمد <<<

>>> طرز تهیه پودر پروتئین نخود <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا