تغذیه

روش های نرم نگه داشتن و جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای

شکر قهوه ای معمولاً زمانی که برای اولین بار استفاده می شود، نرم و دانه دانه است. اما به مرور زمان نرمی خود را از دست داده و سفت و کلوخ مانند می شود؛ زیرا شکر، با قرار گرفتن در معرض هوا خشک می گردد. با این حال راه حل هایی وجود دارد که به کمک آن ها می توان رطوبت شکر را حفظ کرده و از سفت و کلوخه شدن آن جلوگیری کرد و یا شکر سفت شده را نرم کرد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا با این راه حل ها آشنا شوید.

روش های نرم کردن شکر قهوه ای

1- شکر قهوه ی را دائماً و از زمان تهیه در ظرف درب دار نگهداری کنید.

زیرا همانطور که گفته شد شکر قهوه ای در مواجهه با هوا رطوبت خود را از دست داده و خشک می شود. بنابراین به محض اینکه بسته بندی شکر را باز کردید، آن را در ظرفی بریزید که درب آن کاملاً محکم باشد. سعی کنید ظرفی انتخاب کنید که کاملاً با شکر پر شده و فضای خالی در آن باقی نماند.

– اگر ظرف مناسبی نیافتید، می توانید از کیسه پلاستیکی زیپ دار هم استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که هوای آن را کاملاً خالی کنید.

2- اگر ظرف مخصوص نگهداری شکر در دسترستان است، از آن ها استفاده کنید.

این ظرف ها معمولاً سفالی بوده و به گونه ای طراحی شده اند که رطوبت را داخل ظرف نگه می دارند و از خشک شدن شکر جلوگیری می کنند.

1 جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای

3- اگر ظرف مخصوص نگهداری شکر ندارید، می توانید از مارشمالو هم کمک بگیرید.

مانند تصویر زیر چند عدد مارشمالو را روی شکر گذاشته تا تاثیر آن را در جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای ببینید.

2 جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای

4- سیب و نان هم موثرند.

نان و سیب هر دو ذاتاً دارای رطوبت اند. اضافه کردن چند تکه سیب یا نان داخل بسته یا ظرف شکر می تواند به نرم ماندن آن کمک کند. زیرا شکر رطوبت نان یا سیب را به خود جذب می کند. حتی اگر سیب یا نان را به شکر سفت شده هم اضافه کنید، بعد از گذشت یک روز شکر نرم می شود.

3 جلوگیری از سفت شدن شکر قهوه ای

نحوه نرم کردن شکر‌ سفت و کلوخ شده

1- چند قطره آب به شکر اضافه کنید.

به یاد داشته باشید که سفت شدن شکر در اثر از دست رفتن رطوبت آن است. بنابراین ساده ترین راه برای نرم کردن شکر، اضافه کردن چند قطره آب به آن است. آب را به صورت افشانه روی شکر بپاشید. سپس کیسه ی حاوی شکر را کامل بسته و چند روزی کنار بگذارید تا نرم شود.

2- از دستمال مرطوب هم می توانید استفاده کنید.

مانند تصویر زیر شکر سفت شده را در کاسه ای ریخته و روی آن پارچه یا حوله ای مرطوب بیندازید. اجازه دهید یک شب بماند. صبح روز بعد شکر کاملاً نرم شده است.

4 نحوه نرم کردن شکرقهوه ای

3- برای تاثیر بیشتر می توانید از دستمال حوله ای مرطوب به همراه فویل آلومینیومی نازک هم استفاده کنید.

برای این کار ابتدا فویل را روی ظرف کشیده و آن را مهر و موم کنید. سپس روی آن دستمال حوله ای مرطوب انداخته و تا خشک شدن دستمال آن را رها کنید. بعد از یک شب یا چند روز که حوله خشک می شود، شکر هم نرم می گردد.

5 نحوه نرم کردن شکرقهوه ای

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با طرز تهیه شکر طعم دار و چگونگی تبدیل شیره درخت افرا به شکر آشنا شوید.

>>> طرز تهیه شکر طعم دار برای تزیین کیک و دسر <<<

>>> چگونگی تبدیل شیره درخت افرا به شکر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا