زیبایی

نحوه شستن و تمیز کردن اکستنشن مژه

زیبایی به سبک اکستنشن مژه ، بسیار جذاب بوده و آرایش روزانه شما را بسیار سریع تر و راحت تر می کند. اما برای اینکه این زیبایی همیشه وجود داشته باشد و طول عمر مژه ها افزایش یابد، احتیاج به مراقبت های خاص خود دارد. تمیز کردن آن ها بسیار ساده و آسان است؛ زیرا تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید یک تمیز کننده مانند صابون، چند عدد شانه و یک سشوار است. اما با همه این ها جلوگیری از ایجاد هرگونه التهاب و خارش، عفونت، ورم پلک و هرگونه مسائل دیگر بسیار مهم است.

راهنمای شستن اکستنشن

1- پاک کننده ای ملایم تهیه کنید.

پاک کننده های فاقد چربی برای این کار مناسب است؛ زیرا چربی باعث چسبندگی در مژه ها شده و شکل آن را خراب می کند. ژل ها و صابون های شستشوی صورت یا شامپوی بچه بهترین گزینه برای این کار می باشند. شامپو بچه را از قبل تست کنید و اطمینان حاصل کنید که مناسب بوده و باعث خشکی نمی شود. اگر بتوانید پاک کننده های مخصوص مژه مصنوعی را بیابید، نتیجه کارتان بهتر خواهد بود.

2- مژه ها را بشویید.

مژه ها را با آب گرم مرطوب کنید. کمی مایع تمیز کننده روی انگشت ریخته، و به آرامی و با ملایمت انگشت را از بالا به پایین روی مژه ها بکشید. دقت کنید که انگشت را از راست به چپ روی مژه ها نکشید و روی آن فشار وارد نکنید؛ زیرا منجر به آسیب رساندن به مژه های طبیعی چشم های شما می شود. بعد از اتمام کار، مژه ها را با آب ولرم آبکشی کنید. کار شستشو را بسیار با دقت انجام دهید، زیرا مژه محل بسیار مناسبی برای رشد باکتری ها می باشد.

1 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

3- از گوش پاک کن یا دستمال مرطوب استفاده نکنید.

از پنبه یا گوش پاک کن برای پاک کردن مژه ها استفاده نکنید؛ زیرا الیافِ ریزِ پنبه در مژه ها گیر کرده و باعث بروز مشکلاتی می شود. همچنین دستمال مرطوب نیز باعث جدا شدن و پاره شدن اکستنشن می شود.

2 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

خشک کردن و شانه زدن مژه ها

1- مژه ها را به صورت طبیعی خشک کنید.

بعد از اینکه مژه ها را شسته و آبکشی کردید، طبق معمول صورت خود را با حوله ای خشک کنید. سپس اجازه دهید مژه ها در هوای آزاد خشک شوند. اگر برای خشک شدن مژه ها عجله دارید، دستمال کاغذی را دور انگشت خود بپیچید و روی مژه ها بزنید تا رطوبت آن گرفته شود. در صورتی که برای خشک کردن مژه مصنوعی خیلی عجله دارید از روش های بعدی استفاده کنید.

3 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

2- از سشوار استفاده کنید.

سشوار را روی سردترین دمای باد تنظیم کنید و آن را با فاصله و به مدت 10 ثانیه جلوی هر مژه بگیرید. سعی کنید از این روش تنها در مواقعی که مجبور هستید، استفاده کنید. زیرا عمر و ماندگاری اکستنشتن را بسیار کاهش می دهد.

4 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

3- شانه کردن مژه ها

چشم را بسته و با استفاده از فرچه ی تمیز و خشکِ ریمل، با دقت و ملایمت چند بار فرچه را روی مژه ها از بالا به پایین بچرخانید. سپس سعی کنید با همین چرخشِ فرچه کمی مژه ها را به سمت بالا هدایت کنید. فقط دقت داشته باشید که فرچه نباید به محل اتصال مژه به پلک نزدیک شود.

5 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

افزایش طول عمر اکستنشن

1- اکستنشن را مرتباً تمیز کنید.

برای ماندگاری بیشتر مژه مصنوعی و جلوگیری از آلودگی آن توسط گرد و غبار و بروز مشکلاتی برای چشم ها، مژه ها را روزانه و یا حداقل چند باری در هفته شسته و تمیز کنید.

2- مژه ها را از هرگونه چربی به دور نگه دارید.

برای ماندگاری طولانی مژه ها، محصولات سرشار از چربی مانند شامپو، حالت دهنده، گلیسیرین یا کرم های مرطوبت کننده را در اطراف آن نزنید تا از برخورد آن ها به مژه جلوگیری کنید. مثلاً می توانید سرتان را در وان آرایشی بشویید یا موهای خود را به گونه ای بشویید که شامپو و خصوصاً نرم کننده و حالت دهنده به مژه ها برخورد نکند.

6 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

3- چشماها را نمالید.

این کار نه تنها باعث به هم چسبیدن و از دست رفتن حالت مژه ها می شود، بلکه به مژه های طبیعی هم بسیار آسیب می زند. برای جدا کردن اکستنشن نیز از این روش استفاده نکنید و از راه اصولی آن وارد شوید.

7 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

4- اصولی آرایش کنید.

هرگز از ریمل استفاده نکنید. چرا که باعث از بین رفتن مژه ها شده و ظاهر زشت و خشنی را به آن ها می دهد. به جای استفاده از سایه های مایع و چرب از نوع پودری آن استفاده کنید. سعی کنید بیشتر در گوشه خارجی چشم متمرکز شده و از زدن سایه در نزدیکی مژه ها اجتناب کنید. خط چشم های مایع هم در خراب شدن مژه بی تأثیر نیستند.

8 تمیز کردن اکستنشن مژه مصنوعی

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “روش های طبیعی جلوه دادن مژه مصنوعی” و “طرز استفاده از قطره لاتیس برای تقویت مژه ها” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا