خانه و کاشانه

نحوه از بین بردن و مبارزه با حشرات فرش با استفاده از خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک محصول کاملاً طبیعی بوده که از گیاهی به نام دیاتوم به دست می آید. این ذرات گیاهی دارای لبه های تیغه ای تیز بوده که پوشش محافظتی بدن حشرات را می برند و باعث خشک شدن و از بین رفتن آن ها می شود. معمولاً از این پودر به عنوان آفت کشی طبیعی برای از بین بردن ساس رختخواب استفاده می شود. اما دیاتومه در از بین بردن حشراتی که به فرش آسیب می زنند، مثل حشره و سوسک قالی، ماهی نقره ای، بید یا پروانه فرش و موریانه نیز بسیار موثر است. با این حال به دلیل پایین بودن سرعت تاثیر خاک دیاتومه در از بین بردن حشرات، توصیه می شود در کنار استفاده از این روش، همزمان از روش های دیگری مثل تمیز کردن کامل و کنترل رطوبت نیز استفاده کنید.


همچنین با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با 10 کاربرد خاک دیاتومه آشنا شوید.

>>> 10 کاربرد شگفت انگیز خاک دیاتومه <<<


از بین بردن حشرات فرش با استفاده از خاک دیاتومه

1- خاک دیاتومه ای خریداری کنید که مخصوص مبازره با آفات بوده و روی آن ایمن بودن استفاده از آن در خانه ثبت شده باشد.

انواع این خاک که برای موارد صنعتی مورد استفاده قرار گرفته که ممکن است خطرناک باشد.

– به یاد داشته باشید که استشمام و وارد شدن خاک به بدن بسیار خطرناک بوده و می تواند چشم، پوست و ریه ها را تحریک کند. بنابراین با استفاده از ماسک و دستکش تماس خود را با آن به حداقل برسانید.

– کودکان و حیوانات خانگی را از مکان هایی که خاک را در آن استفاده می کنید، دور نگه دارید.

– ابتدا طبق دستورالعملی که در ادامه گفته می شود، مقدار بسیار کمی را در گوشه ای از خانه استفاده کرده و اگر مشکلی برای اهالی خانه پیش نیامد، در کل خانه از آن استفاده کنید.

2- برای پخش کردن خاک دیاتومه روی فرش، می توانید از وسیله ای مثل فرچه ی گردگیری، فرچه معمولی یا الک آرد استفاده کنید.

طرز استفاده از خاک دیاتومه

1- با دقت یک لایه از خاک که کاملاً مشهود باشد را مانند تصویر دور تا دور فرش ریخته و پخش کنید.

حشرات باید از روی خاک عبور کنند تا به آن ها آسیب رسیده و از بین بروند. پس لایه ی خاک را به صورت یکنواخت و نازک پهن کنید. زیرا حشرات از روی کوپه خاک عبور نمی کنند. به علاوه  اگر خاک کوپه ای باشد، احتمال پخش شدن در هوا و تحریک ریه و چشم ها بیشتر می شود.

1 مبارزه با حشرات فرش با خاک دیاتومه

2- اطراف پایه های مبل را نیز خاک بریزید.

خاک دیاتومه برای استفاده روی مبل و تشک و جایی که بتواند با پوست انسان تماس یابد مناسب نیست. با این حال استفاده از یک لایه خاک اطراف پایه های مبل و تخت، می تواند تا حد زیادی از بالا آمدن حشرات جلوگیری کرده و آن ها را از بین ببرد.

2 مبارزه با حشرات فرش با خاک دیاتومه

3- رطوبت محیط را کاهش دهید.

خاک دیاتومه در محیط های خشک عملکرد بهتری دارد. اگر دستگاه رطوبت گیر داشته باشید، استفاده از آن در کنار استفاده از خاک دیاتومه بسیار عالی است. باز کردن دو پنجره در اتاق و ایجاد جریان هوا نیز راه حل خوبی است؛ اما از پنکه استفاده نکنید، زیرا می تواند پودر را در هوا پخش کند.

4- اجازه دهید خاک برای مدت طولانی روی فرش باشد.

مادامی که خاک روی زمین باشد و خشک بماند، تاثیر خود را خواهد داشت. گاهی وقت ها نیز یک تا چند هفته طول می کشد تا خاک شروع به کشتن حشرات کند. بنابراین نیازی به جارو کردن سریع آن نیست.

5- در کنار استفاده از خاک دیاتومه برای از بین بردن حشرات، بهتر است از راه حل های دیگری نیز استفاده کنید.

6- برای جمع کردن خاک، از جاروبرقی بدون فیلتر استفاده کنید.

خاک دیاتومه قوی بوده و می تواند فیلتر جاروبرقی را خراب کند. دقت داشته باشید تا زمانی که حجم وسیعی از حشرات مرده را روی زمین مشاهده نکردید، نیازی به جارو زدن خاک دیاتومه نیست.

7- از خاک دیاتومه در زیر فرش ها نیز استفاده کنید.

مادامی که خاک خشک بماند، تا ماه ها و حتی سال ها کارایی خواهد داشت. فقط حواستان به کودکان و حیوانات خانگی باشد که با آن تماسی پیدا نکنند.

3 مبارزه با حشرات فرش با خاک دیاتومه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا