خانه و کاشانه

10 کاربرد خانگی بسیار شگفت انگیز خاک دیاتومه DE

خاک دیاتومه، پودر سفید رنگی است که از بقایای فسیلی دیاتومه ها (نوعی جلبک بسیار ریز که در بستر رودخانه ها یا دریاچه ها زندگی می کند) به وجود می آید. دیاتومه ها، دارای یک پوسته بسیار سخت سیلیسی می باشند.

زمانی که فسیل دیاتومه ها خشک می شوند خاک دیاتومه تشکیل شده و با چشم غیرمسلح فقط به صورت یک پودر بسیار ریز و نرم دیده می شود. در حالی که در مقیاس میکروسکوپی، دارای ویژگی های بسیار منحصر به فرد مانند حذف رادیکال های آزاد، بازسازی استخوان ها و جلوگیری از پیری زودرس می باشد.

کاربردهای خاک دیاتومه

2 کاربرد خاک دیاتومه

برخی منابع ادعا می کنند که خاک دیاتومه، ماده ای بسیار خارق العاده برای درمان یا بهبود همه چیز است؛ از انگل گرفته تا ویروس و هر چیزی که بین آن ها قرار دارد و صدها کاربرد دیگر.

مهمترین فواید و کاربردهای خاک دیاتومه به قرار زیر است.

1- جایگزین طبیعی برای آفت کش ها

بیشتر حشره کش ها و آفت کش ها، بر مبنای مسموم کردن حشرات یا آفات کار می کنند. متأسفانه این مواد شیمیایی مسموم کننده، برای سلامتی انسان ها نیز مضر و خطرناک است. همچنین استفاده مداوم از این حشره کش ها و آفت کش ها، حشرات و آفات را نسبت به این ماده های مسموم کننده، ایمن و مقاوم می کند و کارایی سم ها را کاهش می دهد.

خاک دیاتومه می تواند روی موارد زیر تأثیر بگذارد.

• کک

• ساس

• سوسک ها

• مورچه ها

برای این منظور کمی خاک دیاتومه را در اطراف خانه بپاشید. جذب این ماده تنها توسط پوشش خارجی حشرات و آفات، آن ها را از بین می برد.

2- از بین بردن کک های موجود روی بدن حیوانات خانگی

کک ها به راحتی می توانند از بدن حیوانات به داخل خانه منتقل شوند و محیط خانه و افراد را نیز آلوده کنند. اگر در خانه، کودک نوپا یا خردسال وجود داشته باشد، این مسئله بحرانی تر می شود! استفاده از سموم یا حشره کش ها نیز برای از بین بردن کک ها در خانه خطرناک است، زیرا احتمال دارد فرزند نوپا آن ها را وارد دهان خود کند. برای حل این مشکل، می توانید کمی خاک دیاتومه روی فرش ها و گوشه های خانه بپاشید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید. تنها مشکلی که DE در این مورد دارد، ایجاد سوزش ناشی از استنشاق است. برای جلوگیری از این حالت، حتماً هنگام پاشیدن DE، از ماسک استفاده کنید. پس از پاشیدن DE روی فرش ها و سطوح دیگر، اجازه دهید یک ساعت همان طور بماند سپس با جاروبرقی آن ها را جمع کنید.

3- مبارزه با حشره رختخواب یا ساس تختخواب

DE برای مبارزه با ساس رختخواب نیز بسیار مفید است. برای این منظور کمی خاک دیاتومه را روی رختخواب ها و ملحفه آن ها بریزید و پس از چند ساعت خاک را با جارو جمع کنید. این کار باعث کاهش یا متوقف کردن ساس های رختخواب خواهد شد.

4- منبع سیلیس (سیلیکا=Silica)

حدود 90-84 درصد خاک دیاتومه سیلیس است و حاوی 20 ماده معدنی بسیار ضروری برای پوست، مو و دندان می باشد. نتایج برخی تحقیقات نشان داده اند که دریافت سیلیس به طور منظم، می تواند سبب افزایش رشد و ضخامت موها شود. سیلیس، برای پوست نیز مفید است و درصورت کمبود آن، پوست خشک، شکننده و حساس تر خواهد شد. نتایج برخی مطالعات نیز حاکی از آن است که جذب سیلیس توسط بدن، برای استخوان و بافت هم بند یا همان بافت پیوندی (connective tissue) مفید است. شواهد، نشان دهنده وجود یک رابطه مثبت بین جذب سیلیس و تراکم معدنی استخوانی می باشند. شاید یکی از دلایل آن، کمک سیلیس به کلاژن سازی در بدن باشد.

5- کمک به سم زدایی یا دتوکسیفیکاسیون (Detoxifiction)

مواد زیادی هستند که به آن ها خاصیت سم زادیی نسبت داده شده است. از آنجایی که “سموم” یک اصطلاح است و برای دامنه وسیعی از مواد به کار می رود، سنجش و آزمون هر کدام از سم زداها کار راحتی نیست.

اما این آزمون ها روی خاک دیاتومه انجام گرفته و ثابت شده که این ماده، روی چندین ماده مختلف که برای بدن انسان مضر هستند، تأثیرگذار است. مانند کاهش آلومینویم بدن و فلزات سنگین نظیر سرب.

بالا بودن غلظت سیلیس در خاک دیاتومه نیز می تواند در سم زدایی بدن، نقش داشته باشد. برخی شواهد، دال بر تأثیر سیلیس در کاهش حذف رادیکال های آزاد با نقشی مشابه آنتی اکسیدان ها می باشند. شاید یکی از دلایل این موضوع، داشتن و انتقال بار منفی خاک دیاتومه باشد که رادیکال های آزاد دارای بار مثبت را جذب می کند. حتی برخی محققان ادعا کرده اند که خاک دیاتومه، دارای خواص ضد پیری بوده و آسیب های اکسیداتیو را کاهش می دهد.

6- مبارزه با انگل ها و ممانعت از رشد بیش از حد باکتری ها

نوشیدن روزانه DE، به بهبود و درمان سندرم رشد بیش از حد باکتری ها یا همان قوس کور (SIBO) کمک می کند. این کار باکتری های روده را به حد تعادل خود بر می گرداند. پژوهش هایی در رابطه با از بین بردن انگل های مضر بدن انسان به کمک DE، انجام نشده است، اما در جانوران، این موضوع به اثبات رسیده است.

7- کاهش کلسترول

پژوهشی در سال 1998 انجام شد که نشان داد DE می تواند در بهبود کلسترول بدن انسان نیز نقش داشته باشد.

8- ساخت دئودورانت خانگی برای پوست های حساس

افرادی هستند که به دلیل داشتن پوست های حساس، به دئودورانت های موجود در بازار حساسیت نشان می دهند. اگر چه جوش شیرین هم می تواند خاصیت ضد تعریق داشته باشد، اما به خاطر قلیایی بودن جوش شیرین، برخی پوست ها به این ماده هم حساس بوده و تحریک می شوند. برای درست کردن دئودورانت خانگی می توان از خاک دیاتومه استفاده کرد. این ماده، برای پوست های حساس نیز مناسب است.

9- مبارزه با قارچ پا

به طور کلی ماهیت DE، خشک کننده است و رطوبت را کاهش می دهد. مطالعه دقیقی در این رابطه وجود ندارد، اما برخی افراد ادعا می کنند که پاشیدن کمی خاک دیاتومه، می تواند در مبارزه با قارچ انگشتان پا مفید باشد.


برای اطلاعات بیشتر در این باره به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خانگی قارچ پا <<<


10- استفاده در محصولات آرایشی

افرادی که پوست های چربی دارند، می توانند کمی خاک دیاتومه را به مواد پاک کننده یا ماسک های صورت خود اضافه کنند، تا چربی اضافی پوست شان گرفته شود. این کار می تواند به عنوان اکسفولیانت طبیعی پوست عمل کند.

برای اطلاع از چگونگی خلاص شدن از شر بید و لاروهای در منزل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونگی خلاص شدن از شر بید و لاروهای در منزل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
6 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مبین

من سفارش دادم واستفاده کردم هیچ تاثیری روی ساس نداشت.

حیدری

سلام من متوجه شدم ساس تو خونم هست خاک دیاتومه سفارش دادم برام فرستادند یه دونه از این حشره ها رو انداختم شیشه یکم از این خاک ریختم روش الان چند ساعت هنوز زنده س داره راه میره این حشره ساس چطور باید استفاده کرد که تو یه ساعت از… بیشتر بخوانید.

حسینی

سلام روش از بین بردن ساس ها تو همین سایت هست. من استفاده کردم تاثیر داشت. سرچ کن تو سایت و استفاده کن انشاالله که نتیجه می گیری

ماری

سلام شما چه کردید موفق به کشتن ساس شدید..من چند روزه متوجه شدم تو تخت فرزندم ساس هست..خیلی کم کلی هست…نمیدونم چی کار کنم

کاربر ناشناس

من برا مورچه ها استفاده کردم تاثیر داشت. ممنون واقعا

مدیر فن تریکس

سلام. ممنون از همراهی شما. خوشحالیم که آموزش های فن تریکس به کارتون اومده.

دکمه بازگشت به بالا