زیبایی

چگونه با نوار های کاغذی موهایمان را فر کنیم؟

چه بخواهید برای یک مراسم خاص موهایتان را مدل بدهید و چه فقط برای خوش گذرانی و گذراندن اوقات فراغت این کار را انجام دهید، فر کردن مو یکی از شیک ترین مدل های مو است. اگر موهایتان به طور طبیعی فر نباشد، فر کردن موها می تواند کار طولانی و زمان گیری باشد. اگر نمی خواهید یک ساعت از وقتتان را به استفاده از اتو مو بگذرانید، این ترفند به شما کمک خواهد کرد. همه وسایل خطرناک آسیب زننده به مو را کنار گذاشته و فقط چند تکه نوار کاغذی تهیه کنید. چون نوار کاغذی تنها چیزیست که نیاز دارید!

آماده کردن مو برای فر کردن

1- موهایتان را نمناک کنید.

می توانید کار فر کردن مو را بعد از حمام آغاز کنید و یا اینکه با یک اسپری موها را مرطوب کنید. بهتر است این کار را با موهای مرطوب شروع کنید. اگر موهایتان بیش از حد خیس باشد، نوارهای کاغذی آب را جذب خواهند کرد و دیگر نمی توانند موهایتان را به درستی نگه دارند.

– برای مدل موهای آفریقایی – آمریکایی بهتر است کار را با موهای خشک شروع کنید. مقدار کمی روغن، آب و یک مرطوب کننده به موها اسپری کنید. یا اینکه می توانید حین کار مقداری از این ترکیبات را کف دستتان ریخته و هنگام بستن موها آن را روی مو ماساژ دهید.

1 فر کردن مو با نوار کاغذی

2- موهایتان را شانه کنید.

از یک شانه دندانه درشت را برای این کار استفاده کنید؛ تا همه گره های مو را قبل از فر کردن، باز کنید. اگر در قسمتی از مو گره ای داشتید، حتماً آن را باز کنید.

2 فر کردن مو با نوار کاغذی

3- موهایتان را دسته دسته کنید.

برای راحت تر شدن کار فر کردن مو، بهتر است آن ها را به دسته های جدا تبدیل کنید. با توجه به مقدار پر پشتی مو ممکن است آن ها را به دو دسته بالایی و پایینی و یا سه دسته بالایی، وسطی و پایینی تبدیل کنید. برای نگه داشتن موها، از گیره مو استفاده کنید.

3 فر کردن مو با نوار کاغذی

پیچیدن مو ها

1- کاغذ خود را به شکل نوارهای دراز درآورید.

طول نوار را می توانید حدود 20 تا 25 سانتی متر در نظر بگیرید.

4 فر کردن مو با نوار کاغذی

2- یک نوار را دور مو بپیچید.

برای نتیجه بهتر، رشته های موی باریک را از دسته موها جدا کرده و کاغذ را دورشان بپیچید. رشته های مو را وسط نوار کاغذی قرار داده و یکی از لبه ها را روی لبه دیگری تا بزنید تا مو بین دو لایه کاغذ قرار بگیرد. سپس نوار را تا انتهای (پایین) مو کشیده تا پیچیدن رشته ها را آغاز کنید.

5 فر کردن مو با نوار کاغذی

3- مو ها را دور نوار کاغذی بپیچانید.

این قسمت ممکن است کمی سخت باشد. برای شروع چند بار موها را دور قسمت وسطی کاغذی که تا زده اید بپیچید و بعد از مطمئن شدن از محکم بودن آن، کار را شروع کنید.

– برای مدل موهای آفریقایی – آمریکایی ممکن است بخواهید اول موها را پیچانده و سپس آن ها را دور کاغذ بپیچید. برای این کار موها را دو دسته کرده و آن ها را دور هم بپیچید. سپس موهای پیچیده شده را دور یک کاغذ بپیچید.

6 فر کردن مو با نوار کاغذی

4- کاغذ ها را تا بالای موها بپیچانید.

بعد از محکم کردن موها روی کاغذ، نوارها را تا انتهای رشته ی موهایتان به سمت بالا بپیچانید. دو طرف نوار کاغذی باید از دو سمت معلوم باشد. هنگام پیچیدن موها دور کاغذ، روی آن دو طرف مو را نپیچانید. پیچیدن موها را تا جایی که دوست دارید موهایتان فر باشد ادامه دهید.

– مثلاً می توانید موها را تا ریشه فر کرده و یا به اندازه چند سانتی متر موهایتان را صاف نگه دارید.

7 فرکردن موبا نوار کاغذی

5- دو طرف نوار را به هم گره بزنید.

بعد از اتمام کار پیچیدن موها، برای محکم کردن آن ها دو طرف نوار کاغذی را به هم گره بزنید. از محکم بودن گره مطمئن شوید.

– اگر نمی توانید دو لبه را به هم گره بزنید، پس باید از نوارهایی با طول بیشتر استفاده کنید.

8 فرکردن موبا نوار کاغذی

6- این کار ها را برای دیگر رشته های مو تکرار کنید.

هنگامی که قسمت پایینی مو را دور کاغذ ها پیچیدید، به سراغ دسته های بالای مو رفته و همه این مراحل را برای آن ها هم اجرا کنید. بعد از اتمام کار مطمئن شوید که همه نوار ها را گره زده اید.

– هر چه تعداد نوارها بیشتر باشد، موهایتان بهتر شکل خواهد گرفت.

اتمام کار

1- اجازه دهید تا موهایتان خشک شوند.

می توانید کار فر کردن مو را قبل از خواب انجام دهید؛ تا در طول شب موهایتان خشک شوند. یا اینکه به طور عادی و در روز منتظر خشک شدن آن ها بمانید. نکته مهم این است که قبل از باز کردن نوارهای کاغذی، موها باید کاملاً خشک باشند.

– اگر عجله دارید، از یک سشوار استفاده کنید. درجه آن را روی کم یا متوسط قرار داده و از محافظت کننده مو در برابر گرما استفاده کنید.

9 فرکردن موبا نوار کاغذی

2- نوار ها را باز کنید.

زمانی که احساس کردید موهایتان کاملاً خشک شده است، گره ها را باز کنید. گره ها را به آرامی و تک تک باز کنید. برای مطمئن شدن از باز شدن همه گره ها دستانتان را لای موها بکشید تا مطمئن شوید که گره ای لا به لای موها باقی نمانده است.

10 فرکردن موبا نوار کاغذی

3- موهایتان را با انگشت مدل بدهید.

بعد از باز کردن فرهای مو آن ها را شانه نزنید؛ چون این کار فر های مو را از بین می برد. به جای آن می توانید دست هایتان را به آرامی بین موها بکشید. اگر دوست داشته باشید می توانید کمی اسپری مو بزنید تا فر های مو در طول روز حفظ شوند.

همچنین می توانید با استفاده از شامپوی ساده یا روغن های طبیعی به موهای فر حالت دهید؛ و یا از اسپری فر کننده مو استفاده کنید.

– ممکن است بعد از باز کردن نوار های کاغذی فرها مناسب باشند، اما در گذر زمان شل شده و دیگر حالت اولیه را ندارد.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با انواع روغن مرطوب کننده و آبرسان موهای فر و مجعد آشنا شوید.

>>> انواع روغن مرطوب کننده و آبرسان موهای فر و مجعد <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا