سلامت

چرا شستشو با آب سخت باعث ریزش مو می شود؟

تاثیر سختی آب روی مو

ریزش مو دلایل بسیار زیادی دارد که شاید از بسیاری از آن ها بی خبر باشیم. برای مثال بسیاری از محصولات مراقبت موها و همچنین شامپویی که استفاده می کنیم، می توانند به موها آسیب برسانند. اما اگر از شامپو و محصولات بهداشتی خود مطمئن هستید، یکی از دلایل ریزش موهای شما می تواند آب باشد! آب، عامل اصلی در شستشو و سلامت موهای شما است. بنابراین آب سخت باعث خشکی و ریزش مو شده و سلامت موهای شما را به خطر می اندازد. اگر آب خانه شما سخت است، در ادامه با فن تریکس همراه شوید تا با راهکارهای شستن موها در آب سخت آشنا شوید.

چرا آب سخت باعث ریزش مو می شود؟

آب سخت ترکیبات معدنی و اکسید کننده داشته که برخی از آن ها برای سلامت موها و پوست سر مناسب نیستند. بنابراین باعث ضعیف و شکننده شدن موها و در نهایت ریزش مو می شوند. این نظریه دلایل علمی هم دارد. مواد معدنی و مواد اکسید کننده آب سخت، بار مثبت داشته و این در حالی است که موهای ما دارای بار منفی هستند. در نتیجه هنگام شستشو با آب سخت، یعنی هنگامی که بارهای مخالف با هم تماس پیدا می کنند، مو و آب مانند آهنربا عمل کرده و موها وز، ضعیف و خشک می شوند. مواد معدنی موجود در آب سخت که برای موها ضرر دارند، شامل مس، منزیم، کلسیم و آهن می باشد.

عواقب شستشوی موها با آب سخت

– مشکلات ریزش مو
– داشتن موهایی ضعیف و وز حتی در صورت استفاده از شامپوی نرم کننده
– اگزمای پوست سر یا شوره
– مو خوره
– از بین رفتن رنگ مو
– موهای نازک
– موهای گره خورده که باعث شکننده شدن رشته های مو می شود

درمان ریزش مو ناشی از شستشو با آب سخت

برای درمان ریزش مو در اثر شستشو با آب سخت، اول باید مقدار سختی آب را تعیین کنید. این کار بسیار راحت است. یک صابون بردارید و آن را در یک ظرفی از آبی که برای حمام کردنتان استفاده می کنید، بریزید. اگر از صابون مایع استفاده می کنید، آن را تا جایی که کف کند، هم بزنید. اگر صابون در آب کف کرد، مناسب حمام بوده و در غیر این صورت از حمام کردن با آن آب اجتناب کنید.

1 تاثیر سختی آب روی مو

روش های کاهش اثرات مخرب آب سخت

1- از دستگاه سختی گیر آب استفاده کنید.

دستگاه سختی گیر آب، با زدودن سختی ها به سلامت موهایتان کمک می کند. این دستگاه ها را می توانید از فروشگاه ها یا به صورت آنلاین خریداری کنید.

2- از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.

برخی شامپو ها با فرمولاسیون مخصوص برای کاهش اثرات مخرب آب سخت ساخته شده اند. سعی کنید این نوع شامپوها را جایگزین شامپوهای معمولی کنید.

3- از ترکیب سرکه سفید یا آبلیمو استفاده کنید.

یک یا دو قاشق سوپ خوری سرکه سفید یا آبلیمو را با یک سطل آب گرم (آب سخت گرم) ترکیب کنید. از این سطل آب برای شستشوی موهایتان استفاده کنید. این کار به صافی و پوسته پوسته نشدن پوست سر کمک کرده و همچنین شامپو راحت تر از موهایتان پاک می شود.

هر چند که ریزش مو در اثر آب سخت مشکل بزرگی است، اما مثل سایر مشکلات راه حل هم دارد. با استفاده از روش های بالا مطمئن باشید تاثیرات آب سخت روی موهایتان کاهش پیدا کرده و رنگ و ضخامت موهایتان حفظ می شود.

همچنین برای اطلاع از روش های درمانی ریزش مو ناشی از بیماری لوپوس، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس را مراجعه کنید.

>>> درمان ریزش مو ناشی از بیماری لوپوس <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا