زیبایی

معرفی بهترین روغن های مرطوب کننده و آبرسان برای موهای فر و مجعد

روغن های آبرسان مناسب موهای فر و مجعد

زمانی که در مورد موهای فر صحبت می شود، روغن ها اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. چرا که در حقیقت هرگونه مشکل و دردسری که با موهای فر وجود داشته باشد، از وزوزی بودن تا عدم داشتن براقیت و درخشش یا شکنندگی موها و حتی موخوره را می توان با انتخاب یک روغن صحیح به طور کامل از بین برد.

1 معرفی انواع روغن برای موهای فر

موهای فرفری و مجعد نسبت به موهای صاف، تمایل کمتری به نگه داشتن آب و رطوبت در خود دارند. این عدم هیدراسیون مناسب و در واقع فقدان رطوبت و آب در موها، باعث وزوزی شدن و بسیار شلخته و بدریخت به نظر رسیدن موها می شود؛ که بدون شک هیچ گونه درخشش و براقیتی هم نخواهد داشت.

 از آن جایی که عدم وجود رطوبت و هیدراسیون موها باعث خشکی مو می شود، شکنندگی مو به وجود آمده که عامل اصلی مو خوره است. البته همه ی این ها به این دلیل نیست که موها به صورت طبیعی تمایل به خشک شدن داشته باشند، بلکه شکل و فرم موها یعنی پیچ خوردگی و فر شدن آن هاست که باعث خشکی مو و به وجود آمدن مشکلات گفته شده می شود.

چربی که روی پوست سر تولید شده و اصطلاحاً آن را سبوم a.k.a می نامند، همان چیزی است که موها را هیدراته و آبرسانی کرده و درخشش و براقیت را به آن ها می افزاید. همچنین از میزان وز بودن موها کاسته و آن را صاف می کند. برای افرادی که موهای صافی دارند، این چربی به راحتی از شفت مو خارج شده و به سمت پایین روی تمام سطح تارهای مو سرازیر می شود. برس مو نیز کمک می کند این کار راحت تر انجام شده و چربی در بین موها بهتر و موثرتر پخش شود. اما از آنجایی که پایین آمدن چربی روی جسمی مارپیچ دشوار است، موهای فرفری و مارپیچ خشک تر و در نتیجه آسیب پذیرتر از موهای صاف می باشند.

با این حال اگر موهای فری دارید، اصلاً نیازی به برس کردن موها یا به هر نحوی رساندن چربی سر به تارهای مو برای براق کردن آن و از بین بردن وز مو ندارید. چرا که تمام کاری که باید انجام دهید، انتخاب صحیح روغنی مناسب برای موهایتان است که راه حلی عالی و شگفت انگیز برای هیدراته و مرطوب کردن موهاست. همچنین از آنجایی که این روغن ها کاملاً طبیعی و خالص هستند، به راحتی روی موها قرار گرفته و در سرتاسر آن پخش می شوند. همچنین مواد و ترکیبات مصنوعی و مضر که وضعیت مو را بدتر کند نیز ندارند.

دو نوع روغن اصلی وجود دارد: روغن هایی که رطوبت را در مو مهر و موم یا محبوس کرده (مانند جوجوبا) و روغن هایی که آبرسان و مرطوب کننده اند.

برای کارایی بیشتر و قبل از استفاده از روغن های مهر و موم کننده ی رطوبت، ابتدا باید موها را مرطوب کرده و از کاندیشنر استفاده کنید.

روغن های مرطوب کننده مثل روغن نارگیل، زیتون و آووکادو از روغن های نوع قبل سنگین تر بوده و می توانند تنها برای مرطوب کردن مو مورد استفاده قرار گیرند.

از این دو نوع روغن را می توان در زمان های مختلف استفاده کرد. یکی بعد از حمام و دیگری در یک روش نرم کنندگی و کاندیشنر موها که هر کدام طرز استفاده متفاوتی دارند.

همچنین می توانید از یک روغن برای مرطوب کردن پوست سر، تقویت رشد و کاهش موخوره استفاده کنید. برای این کار می توانید به آن نرم کننده مو اضافه کرده و روی پوست سر ماساژ دهید.

به طور کلی افرادی که موهای فری دارند، انواع روغن با روش های مختلف استفاده را امتحان کرده تا بهترین آن را برای موهایشان بیابند و از نیازهای فردی خود با خبر شوند. شما نیز در حق خود این لطف را بکنید.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با موهای فر مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> چگونه موهای مصنوعی را فر کرده و حالت دهیم؟ <<<

>>> چگونه از موهای ویو یا فر شده مراقبت کنیم؟ <<< 

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
refinery29




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا