بیشتر بدانید

چرا پسته ها برخلاف سایر آجیل ها با پوست فروخته می شوند؟

دلیل فروش پسته با پوست

1 علت فروش پسته با پوست خود

درخت پسته بومی مناطق آسیای مرکزی است.

پسته به عنوان یک میان وعده خوشمزه و غنی از مواد مغذی مثل آنتی اکسیدان ها، چربی های غیر اشباع و فیبر شناخته می شود. مصرف پسته فشار خون را کاهش داده و میکروب های مفید روده را تقویت می کند. حتی در برخی موارد مصرف پسته سبب کاهش وزن هم شده است. زیرا مثل بسیاری از مغزهای آجیل باعث سیری زود هنگام می شود. به علاوه فاصله زمانی شکستن پوست‌ پسته ها باعث می شود تا در خوردن و هضمشان نظم و تعادل ایجاد شود. در یک تحقیق در سال 2011 نشان داده شد، گروهی که پسته بدون پوست مصرف می کردند، 41 درصد کالری کمتری نسبت به کسانی که پسته های داخل پوست را خوردند دریافت کردند.

2 علت فروش پسته با پوست خود

برای برداشت محصول پسته از یک ماشین مخصوص استفاده می کنند. ماشین، پسته های شل شده و رسیده را با تکان دادن پایین ریخته و آن ها را جمع آوری می کند.

دانه های بو داده شده و نمکی مثل گردو یا بادام هندی باید بدون پوست باشند، اما چرا پوست پسته را جدا نمی کنند؟ روی پوسته 70 تا 90 درصد پسته های رسیده یک شکاف وجود دارد که بعد از برداشت محصول و بو دادن و نمکی کردن آن، پسته از طریق همین شکاف مزه دار می شود.

پسته های دیگری که در پوسته شان شکاف ندارند را با ماشین های مخصوص از پوست خارج کرده و به صورت بو داده و بسته بندی شده روانه بازار می کنند.

هر پسته کامل (با پوست) حدود 57 گرم وزن دارد و خود دانه پسته (که خورده می شود) 53 درصد این وزن را تشکیل می دهد. اگر فکر می کنید خرید پسته ها بدون پوستشان قیمت به صرفه تری دارد در اشتباه هستید. زیرا اگر نگاهی به لیست قیمت های بازار بیندازید، متوجه می شوید که پسته های بدون پوست تقریباً دو برابر پسته با پوست قیمت دارند. پس در زمینه های مالی هم پوست‌ پسته نقش داشته و مفید واقع می شود!

همان گونه که گفته شد مناطق بومی رشد پسته شامل مناطق آسیای مرکزی و خاورمیانه می باشد. پسته تا سال 1930 در آمریکا وجود نداشت و هیچکس پسته را در مزرعه خود کشت نمی کرد؛ تا زمانی که گیاه شناس آمریکایی، ویلیام ای. وایتهوس به ایران سفر کرد. او با صرف شش ماه گشت و گذار و مطالعه در مزارع کشت پسته ایرانی، با جمع آوری بذر و انجماد آن ها با 9 کیلوگرم پسته به آمریکا بازگشت و ایالات متحده را با این مغز آجیل خوشمزه آشنا کرد.

این روزها کشت پسته در مناطق گرم آمریکا مثل کالیفرنیا رواج پیدا کرده است و حدود 70% پسته آمریکا در کالیفرنیا کشت می شود. اما کشور ایران همچنان در صدر جدول تولید پسته جهان وجود دارد. بعد از ایران، آمریکا و چین در مقام دوم و سوم تولید پسته قرار دارند. هفتاد تا هشتاد درصد تولیدات پسته جهان هم در دست دو کشور ایران و آمریکا است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی

پس درواقع امریکایی ها تولید پسته در کشور خودشون رو مدیون ایرانی ها هستند احتمال زیاد چین هم همینطور این کار دزدی کشاورزی محسوب میشه مثل چین که بذر زعفران ایرانی رو با دزدی داره در کشور خودش تولید میکنه. باعث تاسفه که الان امریکا سهم ایران از بازار جهانی… بیشتر بخوانید.

تلما

تو این دوره زمونه که دزدی تو همه چیز زیاد شده دیگه کی به یه دزدی اونم مال 90 سال پیش توجه می کنه…

دکمه بازگشت به بالا