گردشگری

چگونه از بالش های مسافرتی به طور صحیح استفاده کنیم؟

داشتن یک بالش مسافرتی خوب و مناسب در طول مسافرت سبب ایجاد یک حس خوب و راحت در شما می شود. در حالت ایده آل، بالش مسافرتی از گردن و بدن شما محافظت می کند تا شما بتوانید حتی در جاهای تنگ و مسافرت های هوایی هم در یک موقعیت آرام قرار بگیرید و استراحت کنید. برای این کار، یک بالش مسافرتی متناسب با سبک خواب تان انتخاب کنید و موقعیت های مختلف را با آن امتحان نمایید تا راحت ترین پوزیشن را بیابید.


برای اطلاع از نحوه خرید و اصول استفاده از بالش های بارداری به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه خرید و اصول استفاده از بالش های بارداری <<<


استفاده از بالش های مسافرتی گردنی (دور گردنی)

1- قبل از خرید، حتماً بالش دور گردنی را امتحان کنید.

بالش های دور گردنی معمولاً با اندازه های مختلفی در بازار وجود دارند، بنابراین تنها راهی که می توانید بفهمید بالشی که قصد خرید آن را دارید، راحت است یا نه، امتحان کردن آن است. پس در صورت امکان قبل از خرید آن را تست نمایید و ببینید که آیا می توانید، بدون اینکه بخواهید گردنتان را در یک شکل نامناسب خم نمایید، سر خود را روی آن بگذارید؟ جنس بالش مسافرتی دور گردنی باید به گونه ای باشد که گردنتان را اذیت نکند یا خراش ندهد. همچنین بالش خیلی تنگ نباشد تا فشاری بر گردنتان وارد نشود.

1 بالش های مسافرتی

2- در صورت نیاز، بالش خود را باد کنید.

استفاده از بالش های مسافرتی قابل باد کردن چون فضای کمتری اشغال می کنند، برای مسافرت بسیار مناسبند. اگر بالش مسافرتی شما از این نوع است می توانید آن را خالی نگه دارید و در مواقع نیاز باد کنید. هنگامی که بالش را باد کردید، کلاهک آن را بگذارید تا خالی نشود.

• برخی بالش های مسافرتی خودشان باد می شوند.

• بالش های مسافرتی که قابلیت باد شدن را ندارند، معمولاً با فوم یا میکروبیدها پر شده اند. اگر چه این بالش ها فضای بیشتری اشغال می کنند، اما ممکن است راحت تر باشند.

2 بالش های مسافرتی

3- بالش دور گردنی خود را در یک تی شرت نازک یا روسری بپیچید تا نرم تر شود.

برخی بالش های دور گردنی به ویژه نوع ارزان قیمت (نوعی که قابل باد شدن هستند)، از پلاستیک درست شده اند و سطح نرمی ندارند. بنابراین، پیچیدن آن در یک پارچه نازک، آن را نرم تر می کند.

• همچنین می توانید برای بالش مسافرتی تان یک کاور مناسب خریداری کنید.

4- بالش را دور گردنتان بگذارید.

بیشتر بالش های دور گردنی، U شکل هستند و تمام قسمت های پشت و جلو گردن را می پوشانند، فقط در قسمت گلو باز هستند. بسیاری از آن ها بندهایی دارند که پس از قرارگیری بالش، دور گردن بسته می شوند تا بالش را سر جای خود نگه دارند.

• اگر بالش شما U شکل نیست، احتمالاً برای راحتی شانه ها و سرتان طراحی شده است.

3 بالش های مسافرتی

5- صندلی خود را کمی بخوابانید.

بیشتر بالش های دور گردنی طوری طراحی شده اند که فضای خالی پشت یا کناره های گردن را پر کنند. اگر کمی صندلی تان را به سمت عقب بخوابانید. این طراحی راحت تر خواهد بود.

6- می توانید برای پوزیشن های مختلف خوابیدن، بالش دور گردنیتان را بچرخانید.

اگر بالشتان U شکل است و مثلاً زمانی که به جای تکیه دادن به عقب، کمی به یک پهلو متمایل می شوید و می خوابید، برای حفاظت از چانه، بالش دور گردنی را بچرخانید و روی شانه ای که سرتان به آن سمت متمایل است، قرار دهید. اگر بالشتان دور گردنی یا U شکل نیست باز هم می توانید آن را جابه جا کنید تا راحت ترین حالت را بیابید.

4 بالش های مسافرتی

7- اگر می خواهید به سمت جلو خم شوید و بخوابید، بالش را روی صندلی جلویی یا میز آن قرار دهید و سرتان را روی آن بگذارید.

بالش های U شکل برای این کار مناسب هستند، زیرا فضایی ایجاد می کنند که شما می توانید صورت خود را درون گودی آن قرار داده و پیشانی را به بالش تکیه دهید. در غیر این صورت، مجبور خواهید بود صورتتان را به یک سمت بچرخانید. این پوزیشن برای طولانی مدت نامناسب خواهد بود.

5 بالش های مسافرتی

استفاده از بالش های مسافرتی بدن

1- بالش های بدن برای مسافرت های سبک با وسایل کم، مناسبند.

این بالش ها حتی اگر بادشان خالی هم شده باشد، نسبت به بالش های گردن، فضای بیشتری اشغال می کنند.

• بالش های مسافرتی بدن، اندازه های مختلفی دارند، اما برخی از آن ها ممکن است طول و عرض بیشتری نسبت به بالا تنه شما داشته باشند.

6 بالش های مسافرتی

2- برای راحتی، لباس آزاد و گشاد بپوشید.

پوشیدن لباس های آزاد و گشاد هنگام استفاده از بالش بدن، مانع از ایجاد فشار زیاد به بدنتان می شود. اگر از گرما فراری هستید، لباس های رنگ روشن و خنک بپوشید تا زمان استفاده از بالش های بدن، خیلی گرمتان نشود.

7 بالش های مسافرتی

3- در صورت نیاز بالشتان را باد کنید.

بسیاری از بالش های بدن نیز مانند بالش های دور گردنی، برای اشغال فضای کمتر، قابل باد شدن و خالی شدن هستند. برخی از این نمونه بالش ها با فشار دادن یک دکمه، خودشان باد می شوند، اما برخی دیگر را خودتان باید باد کنید. این روش ها را باید طبق دستورالعمل روی بسته بندی بالش، اجرا نمود.

• اگر مقدار فضای اشغال شده خیلی برای شما مهم نیست، شاید شما هم بالش هایی را انتخاب کنید که قابل باد شدن نیستند. چرا که بالش های بدن قابل باد شدن از فوم و میکروبید ساخته شده و کمی سفت تر هستند.

8 بالش های مسافرتی

4- بالش بدن را، حتی بر روی صندلی یا روی کمربند ایمنی بسته شده هم می توانید تنظیم کنید.

برخی بالش های مسافرتی بدن مانند تراول رست (Travel rest) به کمربند ایمنی وصل می شوند. این در حالی است که برخی دیگر، از جمله فیس کاردل (Face Cradle) می توانند به پشت یا جلوی صندلی شما وصل گردند. زمانی که می خواهید بالش مسافرتی بدن بخرید، راحت ترین پوزیشن خواب را در نظر بگیرید.

• اگر بالش بدن شما از نوعی است که به کمربند ایمنی وصل می شود، آن را تا جایی به سمت بالای کمربند جابه جا کنید که به راحتی بتوانید سرتان را به آن تکیه دهید.

• اگر بالش شما روی پشت صندلی تان نصب می شود، می توانید در یک زاویه راحت کمی به سمت جلو رفته و سرتان را روی بالش قرار دهید.

9 بالش های مسافرتی

5- به جلو یا طرفین خم شده و به بالش تکیه دهید.

بیشتر بالش های بدن به گونه ای طراحی شده اند که، زمانی که شما به سمت جلو یا طرفین خم می شوید بتوانند وزن شما را کنترل کنند. راحت ترین موقعیت را برای بدنتان پیدا کنید و سعی نمایید گردن خود را به اندازه ممکن، صاف نگه دارید.

• ممکن است بالش بدن شما، در هر انتهای خود، J شکل باشد. بالش های منحنی شکل بزرگ تر، روی شانه های شما قرار می گیرند و بالش های منحنی شکل کوچک تر می توانند زیر بازوی مخالف قرار بگیرند تا آن را سرِ جای خود نگه دارند.

• برخی بالش های بدن طوری طراحی شده اند که می توانند روی میز یا صندلی جلوی شما نصب شوند تا زمانی که به سمت جلو خم می شوید، از بالا تنه حفاظت کنند.

10 بالش های مسافرتی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا