راهنمای خرید

معرفی انواع بالش بارداری و نحوه استفاده، خرید و انتخاب آنها

بالش های بارداری بر خلاف تصور عموم نه تنها وسیله ای بسیار کارآمد در دوران بارداری می باشند، بلکه برای دوران پس از زایمان نیز کاربرد داشته و می توان از آن ها به طریقی عالی استفاده کرد. این نوع بالش ها بسته به رنج و سختی که مادر در دوران بارداری برای خواب می کشد، در انواع مدل های مختلف دوخته شده و هر کدام کارایی و نحوه ی استفاده ی متفاوتی دارد. به همین دلیل دقت در انتخاب آن، بسته به نوع نیاز و شرایط فیزیکی بسیار اهمیت دارد. با فن تریکس همراه باشید تا بتوانید بهترین بالش بارداری، متناسب با نیازتان را انتخاب کرده و به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

انواع بالش بارداری

1- بالش های مکعب مثلث

این نوع بالش ها برای افرادی که هنگام خواب دچار تنگی نفس و تپش قلب می شوند، بسیار مناسب است. زیرا زیر سر قرار گرفته و سر را بالاتر از بدن نگه می دارد و از تنگی نفس جلوگیری می کند. همچنین به دلیل این که قابل حمل است برای افرادی که به دفعات زیادی بیرون از منزل هستند، کارآمد بوده و می توانند آن را همیشه به همراه داشته باشند. در حین به پهلو خوابیدن نیز می توان این بالش را در زیر شکم برای حمایت از آن قرار داد تا به پهلو خوابیدن مشکل نباشد و درد کمر و کشیدگی عضلات شکم و کمر ایجاد نشود.

2- بالش های U شکل

بالش های U شکل برای حمایت از تمام بدن یعنی سر، گردن، پشت، شکم، زانوها و قوزک پا است. این بالش ها مناسب زنان بارداری است که عادت دارند به پشت بخوابند. از آن جایی که در دوران بارداری نمی توان به پشت خوابید، زیرا به نخاع مادر فشار آمده و باعث خفگی جنین می شود، این بالش ها از برگشتن مادر از پهلو به پشت جلوگیری می کنند. همچنین برای مادرانی که در خواب بسیار تکان خورده و بالش را حین خواب از دست می دهند نیز مناسب می باشد.

فقط توجه داشته باشید که این نوع بالش بزرگ ترین و گران ترین بالش بارداری است. بنابراین حین خواب در این دوران کل اعضای بدنتان باید حمایت شده و راحت باشند، در صورتی که روی زمین می خوابید یا تختتان بزرگ است آن را تهیه کرده که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

3 راهنمای خرید انواع بالش بارداری

3- بالش های C شکل

این بالش ها از انواع U شکل کوچک تر بوده و می توان در تخت هایی با سایز کوچک و متوسط نیز استفاده کرد. این بالش از سر، گردن، پشت و ناحیه لگن مراقبت و پشتیبانی می کند. همچنین بالش های C شکل برای از بین بردن کشیدگی، تنش، گرفتگی و درد لگن مناسب بوده و برای کاهش احتباس آب در پاها و مچ پا عالی می باشند.

تنها نقطه ضعف این بالش ها این است که در طول شب فقط می توان به یک پهلو خوابیده و امکان عوض کردن پهلو در حین خواب نمی باشد. پس مناسب افرادی است که کل شب را به یک پوزیشن می خوابند.

4 راهنمای خرید انواع بالش بارداری

4- بالش های J شکل

بالش های J شکل نیز مانند بالش های U شکل بوده با این تفاوت که دو طرف بدن را پوشش نداده و فقط از سر، گردن و پشت حمایت می کند و اجازه برگشت از پهلو و به پشت خوابیدن را نمی دهد. بنابراین تنها مناسب این هدف بوده و عضلات شکم، لگن، ران ها، زانو ها و البته قوزک پاها را حمایت نمی کند.

5 راهنمای خرید انواع بالش بارداری

5- بالش های I شکل که طول بدن را از جلو پوشش داده و شبیه یک بالش معمولی اما بلندتر می باشند.

این بالش ها را می توان در آغوش گرفته و دست و پاها را دور آن قلاب کرد. اما با این حال، این نوع بالش مانند انواع دیگر بالش ها به میزان زیادی از اندام ها، حمایت نکرده و موجب آسودگی اجزای بدن نمی شوند. البته نوع انعطاف پذیر این بالش ها عملکرد بهتری دارند. زیرا به هر شکلی که بخواهید در اطراف خم و منعطف شده و با بدن سازگار می شوند. اما کمی گران قیمت تر می باشند.

6 راهنمای خرید انواع بالش بارداری

بهترین کیفیت ها را انتخاب کنید.

1- بالش های پر شده با الیاف پلی ‌استایرن را تهیه کنید.

این الیاف، ضد بو و ضد آلرژی بوده و به راحتی بدون کوچک ترین تغییر حالت و بد فرم شدن شسته می شوند و شکل و فرم خود را حفظ می کنند. از آن جایی که باید مطمئن باشید بالشی که تهیه می کنید تحمل وزن بدنتان در دوران بارداری را داشته و بعد از مدتی شکل خود را از دست نمی دهند، این بالش ها توصیه می شود.

7 راهنمای خرید انواع بالش بارداری

2- بالش هایی را انتخاب کنید که روکش آن قابل جدا شدن و شستشو باشد.

این امر در حفظ تمیزی و جلوگیری از آلودگی و بیماری شما در حین بارداری بسیار اهمیت دارد.

8 راهنمای خرید انواع بالش بارداری

3- در هنگام خرید حتما به سایز بالش دقت کنید.

اگر خانمی بلند قد هستید بالشی با سایز 250 تا 350 سانتی متر تهیه کنید. اگر قدتان متوسط است بالش 160 تا 170 سانتی متر برایتان مناسب است. به علاوه اگر روی تخت می خوابید به سایز تخت و سایز بالش نیز توجه داشته باشید که بتوان از بالش روی تخت استفاده کرد.

– به یاد داشته باشید که بالش های U اغلب بلندتر از دیگر انواع بالش ها می باشند.

9 راهنمای خرید انواع بالش بارداری

همچنین در پایان می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با ” نحوه استفاده از بالش های مسافرتی ” نیز آشنا شوید.

>>> چگونگی استفاده از بالش های مسافرتی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا