زیبایی

آمادگی ها و مراقبت های قبل و بعد از الکترولیز

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که موهای صورت تان، شما را آزار می دهند و آرزو دارید که آنها را برای همیشه از بین ببرید. بی شک برای این کار روش های زیادی مانند انواع کرم ها، لیزر درمانی و… را امتحان کرده اید. تنها روش درمانی تأیید شده از جانب FDA برای حذف دائمی موها، الکترولیز است. در الکترولیز از فرکانس های رادیویی موج کوتاه، برای تخریب فولیکول مو استفاده می شود. حتی با الکترولیز هم ممکن است پس از گذشت چند سال، موها مجدداً رشد کنند. اگر شما هم به این روش علاقه مند شده اید و می خواهید بیشتر در مورد آن بدانید این مقاله را دنبال کنید.

آمادگی های قبل از الکترولیز

1- خود را برای چند جلسه درمان آماده کنید.

بسته به تعداد فولیکولی که باید تحت درمان قرار گیرد، هر جلسه الکترولیز ممکن است بین چند دقیقه تا بیشتر از یک ساعت طول بکشد. اما غالباً الکترولیز به 10 تا 12 جلسه درمانی طی چندین ماه، نیاز دارد تا بتوان به نتایج مطلوب دست یافت. این جلسات به گونه ای برنامه ریزی می شوند که هر جلسه با جلسه دیگر 1 تا 2 هفته فاصله داشته تا پوست در این مدت بتواند خود را بازسازی کند.

1 حذف دائمی مو با الکترولیز

2- سه روز قبل از هر جلسه، موهای صورتتان را اصلاح نکنید.

در الکترولیز، موهای صورت باید به حدی باشند که موگیر دستگاه الکترولیز بتواند آن ها را بگیرد. تنها در این صورت است که الکترولیز نتیجه دلخواه را حاصل می کند. از این رو از کندن یا اصلاح موهای خود قبل از الکترولیز حداقل تا 3 روز اجتناب نمایید.


علاوه بر الکترولیز روش های دیگری نیز وجود دارند تا رشد بی رویه موهای صورت جلوگیری می کند. برای مطالعه در این باره به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت <<<


3- پیش از شروع جلسات درمانی، روزی 8 لیوان آب بخورید.

پوستی که آبرسانی نشده باشد، سخت تر تحت درمان قرار می گیرد. آبرسانی پوست قبل از الکترولیز، التیام و بهبود پوست را پس از درمان تسریع می کند.

• در روزهای درمان، از مصرف نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید. چرا که سبب افزایش حساسیت پوستی می شوند.

4- قبل از شروع درمان، صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید.

الکترولیز می تواند پوست را نسبت به عفونت ها آسیب پذیرتر کند. به همین دلیل، حتماً صورت خود را قبل از درمان به خوبی بشویید. برای این کار از یک شوینده ملایم استفاده کرده سپس با یک مرطوب کننده سبک، صورت خود را مرطوب نمایید.

• حداقل یک هفته قبل از اولین جلسه الکترولیز، از روش های درمانی خشکی پوست استفاده نکنید. مواد شیمیایی، واکس ها و محصولات مشابه پوست را حساس می کنند. تا قبل از پایان الکترولیز نیز، از روش های درمانی این چنینی استفاده نکنید.

5- در حین الکترولیز، سعی کنید نفس های عمیق بکشید و آرام باشید.

به نتایج مفید پس از عمل فکر کرده و در صورت امکان با هدفون به موسیقی گوش دهید تا آرامش پیدا کنید.

• در الکترولیز، پزشک یک سوزن بسیار ریز را در ریشه مو فرو می کند. سپس مو را با استفاده از موچین (موگیر) حذف می کند. این فرآیند برای هر فولیکول مو حدود 15 ثانیه طول می کشد. احتمالاً پزشک برای این کار از بی حس کننده های موضعی استفاده می نماید.

مراقبت های پس از الکترولیز

1- پس از هر جلسه الکترولیز، پوست خود را مرطوب کنید.

بهترین راه درمان پوست پس از الکترولیز، استفاده از روش هایی است که برای درمان آفتاب سوختگی ها انجام می شود. از یک لوسیون سبک و مخصوص صورت استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوستتان به حد کافی مرطوب شده است. این کار به بهبودی سریع تر پوست، جلوگیری از پوسته پوسته شدن و کاهش درد کمک می کند.

2 حذف دائمی مو با الکترولیز

2- پس از درمان، پوست خود را لمس نکنید یا نخارانید.

الکترولیز، فولیکول موها را تا مدتی پس از درمان باز می کند. از این رو، لمس یا خاریدن پوست می تواند باکتری ها را به این قسمت ها منتقل کرده و منجر به عفونت گردد. بنابراین حداقل 1 تا 2 روز پس از هر جلسه ی درمانی، از لمس پوست خود خودداری کنید. اگر هم لازم شد پوست تان را لمس کنید، حتماً ابتدا دست های تان را بشویید.

3 حذف دائمی مو با الکترولیز

3- 1 تا 2 روز پس از الکترولیز، آرایش نکنید.

پس از الکترولیز، اگر آرایش به فولیکول موی در حال بهبودی برسد، می تواند منجر به سوزش و حتی عفونت گردد. البته استفاده از پودرهای Translucent مانعی ندارند، اما سایر محصولات می توانند مشکل ایجاد کنند.

4 حذف دائمی مو با الکترولیز

4- اگر می خواهید پس از الکترولیز بیرون بروید، از کلاه و ضد آفتاب هایی با SPF 15 استفاده کنید.

به گونه ای که پوستتان حتماً از اشعه های UVA و UVB محافظت شود. قرار گرفتن در معرض نور خورشید پس از الکترولیز و در پوست های تازه درمان شده می تواند منجر به هایپرپیگمنتیشن (hyperpigmentation) شود.

5 حذف دائمی مو با الکترولیز

5- 1 تا 2 روز پس از درمان، از انجام ورزش های شدید اجتناب نمایید.

تعریقِ پوست، پس از الکترولیز می تواند باعث سوزش و بسته شدن منافذ پوستی شود که در نهایت، عفونت را در پی خواهد داشت. بنابراین 1 تا 2 روز پس از درمان به باشگاه نروید و ورزش های شدید انجام ندهید تا به نتایج مطلوب برسید.

6 حذف دائمی مو با الکترولیز

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا