زیبایی

چگونه یک کلاه گیس را به شکل صحیح روی سرمان قرار دهیم؟

در استفاده از کلاه گیس، روش های زیادی برای قرار دادن یا چسباندن آن بر روی سر وجود دارد. اگر چه چسباندن کلاه گیس روی سر نیاز به زمان کمی دارد، اما فقط برای یک روز کلاه گیس را روی سرتان نگه می دارد. اگر می خواهید برای یک هفته یا بیشتر، کلاه گیس را بر روی سر خود داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

موها و کلاه گیس خود را آماده کنید.

1- یک کلاه گیس توری انتخاب کنید.

این کلاه گیس ها به خاطر داشتن تور، نمای مو را طبیعی تر جلوه می دهند. با این کلاه گیس می توانید موهای طبیعی خود را با موهای کلاه گیس، ترکیب کنید.

1 استفاده از کلاه گیس

– همچنین می توانید با ساخت کلاه گیس در منزل آن را به راحتی روی سرتان قرار دهید.

2- موهای خود را ببافید.

برای گذاشتن کلاه گیس، باید موهای خود را در چند ردیف، روی سرتان محکم ببافید. این کار را خودتان هم می توانید انجام دهید، اما اگر خودتان قادر به انجام این کار نشدید، از یک دوست و یا آرایشگر بخواهید به شما کمک کند.

• اگر موهای شما بلند است، آنها را با گیره های کوچک روی سرتان محکم کنید تا از کلاه گیس بیرون نزنند.

• شاید بخواهید موهای روی خط پیشانی تان مشخص بوده تا کلاه گیس شما نمای طبیعی تری داشته باشد. اما به هر حال، موهای این قسمت را نیز باید بافت.

2 استفاده از کلاه گیس

3- کلاه گیستان را امتحان کنید.

کلاه گیس را برداشته و ببینید که قصد دارید چگونه آن را روی سرتان بگذارید. مطمئن شوید که خط کلاه گیس، مماس با خط موهای شماست و کلاه گیس تمام موهای بافته شده شما را می پوشاند.

4- برای نگهداشتن کلاه گیس روی سر خود، از چند کلیپس یا گیره استفاده کنید.

البته نیازی به کلیپس نیست اما وجود آنها می تواند کمک کند تا کلاه گیس تان را به صورت صحیح بر روی سرتان وصل کنید. همچنین با این کلیپس ها می توانید موی کلاه گیس خود را جمع کنید تا در دست و پای شما نباشند؛ کلیپس ها را در جاهایی بزنید که لازم است کلاه گیس محکم شود.

3 استفاده از کلاه گیس

5- توری های اضافی را ببرید تا کلاه گیس با خط موی شما مطابقت داشته باشد.

زمانی که کلاه گیس روی سرتان است، آن را بررسی کرده و قسمت هایی را که از موها بیرون زده یا با موهای شما متناسب نیستند را قیچی کنید. البته مراقب باشید موهای کلاه گیس تان را قیچی نکنید.

• اگر می خواهید قسمتی از موها هم از کلاه گیس بیرون باشند، با استفاده از یک قلاب، آن قسمت از موها را از توری خارج کنید. این کار جلوه طبیعی تری به موها می بخشد.

4 استفاده از کلاه گیس

6- سوزن مخصوص را با نخی به طول 46 سانتی متر، نخ کنید.

سوزن مخصوص این کار، کمی خم بوده و دارای سرِ تیزی نیست؛ بلکه سرِ آن، پهن می باشد. ضخامت نخِ مخصوص این کار نیز نسبت به نخ های معمولی خیاطی بیشتر است. پس در این مرحله سوزن را با نخی به طول 46 سانتی متر، نخ کرده و یک طرف نخ را گره بزنید.

• این نخ و سوزن را می توانید از مغازه های لوازم آرایشی و زیبایی و یا خراز ی ها تهیه کنید.

5 استفاده از کلاه گیس

کلاه گیس را در نقاط مشخص، وصل کنید.

1- موهای کلاه گیس خود را پشت سرتان جمع کنید.

یکی از قسمت های مناسب برای وصل کردن کلاه گیس به موهای خود، درست در پشت گوش ها و امتداد آنها تا بالای سر است. با استفاده از شانه یا انگشتان خود، موهای کلاه گیس را در قسمت پشت گوش ها و بالای آنها جمع کرده و به پشت سر ببرید.

• اگر فقط برای قسمت جلوی سرتان از کلاه گیس استفاده می کنید، در این مرحله جداکردن موهای قسمت پشت گوش راحت تر خواهد بود، زیرا توری کلاه گیس تا همین قسمت ادامه دارد نه بیشتر.

6 استفاده از کلاه گیس

2- کلاه گیس را دور تا دور گوش، به موهای بافته شده بدوزید.

توری کلاه گیس را با نخ و سوزن در قسمت اطراف گوش به موهای بافته شده ی زیرِ آن بدوزید. هر کوک باید حدود 3.1 سانتی متر باشد. فقط مراقب باشید که سوزن را در پوست سرتان فرو نکنید.

7 استفاده از کلاه گیس

3- کلاه گیس را به موهای بافته شده ی قسمت جلوی گوش ها (گیجگاه) بدوزید.

مکان بعدی برای وصل کلاه گیس به موها، قسمت جلوی گوش ها یا همان گیجگاه است. اینجا، فقط باید قسمت هایی از لبه های کلاه گیس را به موها وصل کنید و بدوزید تا محکم شوند. زیرا خطوط پیشانی در این قسمت مشخص هستند.

8 استفاده از کلاه گیس

4- موهای جلویی کلاه گیس تان را جدا کرده و از دو طرف روی موهای بافته شده ی زیری، بدوزید.

این قسمت، بخش آخر دوخت کلاه گیس است. دوختن کلاه گیس به این قسمت باید طوری باشد که کوک ها مشخص نباشند و کلاه گیس کاملاً ثابت و محکم شود. پس در این مرحله باید با شانه یا انگشتان خود، قسمت جلویی موهای کلاه گیس را جدا کرده و از دو طرف کوک بزنید.

• البته تقسیم بندی قسمت جلوی موهای کلاه گیس، بستگی به مدل موهای جلویی شما دارد که دوست دارید چه مدلی باشد؛ مثلاً فرق کج، فرق وسط یا … .

• دوختن را تا فرق سر و تا جایی ادامه دهید که کوک ها مشخص نباشند.

9 نحوه قرار دادن موی مصنوعی روی سر

5- پس از اتمام دوختن، نخ اضافی را گره زده و قیچی کنید.

موهای مصنوعی را مرتب و از آنها مراقبت کنید.

1- از یک مسواک برای اختلاط موهای کلاه گیس و موهای ریز جلوی سرتان استفاده کنید.

برای طبیعی تر جلوه دادن کلاه گیس، از یک شانه یا مسواک استفاده کرده و موهای ریز جلوی سرتان را پوش دهید تا با موهای کلاه گیس ترکیب شوند.

10 نحوه قرار دادن موی مصنوعی روی سر

2- می توانید موهای کلاه گیس طبیعی را مانند موهای واقعی شنیون کنید.

کلاه گیس های طبیعی، انعطاف پذیری بالایی داشته و باکیفیت ترند. اگر کلاه گیس شما از نوع طبیعی است، می توانید آن ها را با سشوار حالت بدهید یا حتی آنها را رنگ کنید و در نهایت شنیون کنید.

• اگر کلاه گیس تان مصنوعی است، نمی توان آنها را با سشوار حالت داد و یا شنیون کنید. اما با روش های ساده مانند استفاده از بیگودی ها می توانید به آنها حالت بدهید.

11 نحوه قرار دادن موی مصنوعی روی سر

3- هر روز موهای کلاه گیس تان را برس کشیده و یا شانه بزنید.

موهای کلاه گیس نیز مانند موهای طبیعی، در هم پیچیده می شوند. بنابراین لازم است آنها را هر روز شانه کنید. شانه کردن را از پایین موها شروع کرده و به سمت بالا حرکت کنید. از شانه یا برسی استفاده کنید که به موها آسیب نزنند.

4- زمان خواب، یک کلاه ساتن بپوشید تا از موهای شما مراقبت کند و اطمینان حاصل کنید که در خواب، موهای کلاه گیس تان در هم نمی پیچد.

برای این کار می توانید از یک کلاه ساتنی استفاده کنید. پس از بیدار شدن و درآوردن کلاه، موهای شما حتماً نیاز به شانه زدن خواهند داشت. می توانید به جای کلاه ساتنی از یک روبالشتی ساتنی استفاده کنید.

12 نحوه قرار دادن موی مصنوعی روی سر

5- کلاه گیس خود را در هر زمانی که نیاز شد، بشویید.

چه کلاه گیس تان طبیعی باشد و چه مصنوعی، باید پس از هر بار استفاده از کلاه گیس آن را بشویید.

• به یاد داشته باشید که پس از شستن کلاه گیس مصنوعی، برای خشک شدن آن عجله نکنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

برای اطلاع بیشتر در رابطه با شستن کلاه گیس و مراقبت از آن مقاله زیر را مطالعه کنید.

>>> نحوه شستن و مراقبت از کلاه گیس <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا