زیباییسلامت

ساخت اسپری تسکین دهنده آفتاب سوختگی با روغن CBD و اسطوخودوس

همه ی ما می دانیم که آفتاب سوختگی واقعاً دردناک و رنج آور است. اگر چه زمانی که آفتاب بسیار داغ است، اکثر ما تلاش می کنیم حدالامکان از خانه بیرون نرفته و از ضد آفتاب و لباس مناسب استفاده کنیم؛ اما نمی توان گفت هرگز آفتاب سوختگی را تجربه نخواهیم کرد. متاسفانه گاهی با وجود تمامی تمهیدات، در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در زیر نور خورشید، پوست شدیداً می سوزد. در چنین مواقعی، بهترین راه حل برای خلاص شدن از رنج آفتاب سوختگی، ساخت یک اسپری تسکین دهنده است.

در این اسپری، از موادی استفاده می شود که شدیداً دوست دار پوست بوده و برای سلامت آن مفید است. در نتیجه به سرعت رنج آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. روغن سی بی دی موجود در آن یک تسکین دهنده ی قوی و سریع بوده که باعث می شود این اسپری نه تنها آفتاب سوختگی، بلکه دیگر تحریکات پوستی را نیز تسکین دهد. البته روغن سی بی دی تنها زمانی این خاصیت را دارد که محلول در آب باشد؛ بنابراین آن را با دیگر مواد موجود در این اسپری مخلوط کنید.

مواد مناسب برای پوست آفتاب سوخته

1 طرز ساخت اسپری تسکین دهنده آفتاب سوختگی

ویچ هازل یا عنبر سائل

این عصاره طبیعی از پوست درخت فندق جادوگر ساخته شده است که دارای خواص آسترینجنت قدرتمندی بوده و در اکثر محصولات مربوط به پوست استفاده می شود. این ماده پایه ای عالی برای این اسپری است. همچنین ویچ هازل سرشار از تانین است که تسکین دهنده و ضد التهاب پوست بوده و برای آفتاب سوختگی فوق العاده می باشد.

ژل آلوورا

ژل آلوورا یکی از رایج ترین تسکین دهنده های آفتاب سوختگی است که پوست را آرام کرده و التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. خواص نرم کننده و مرطوب کننده آلوورا، به از بین رفتن سفتی پوست که اغلب به دنبال آفتاب سوختگی ایجاد می شود، کمک می کند.

اسانس روغنی اسطوخودوس

این روغن نیز از دیگر تسکین دهنده های موثر آفتاب سوختگی بوده که واقعاً برای هر نوع سوختگی دیگری نیز مفید می باشد. در این دستور چند قطره از آن خاصیت تسکین دهندگی و ضد التهابی عالی به اسپری داده و باعث تسکین سریع می شود. مطالعات، تاثیر استفاده از لاوندر یا اسطوخودوس را در تسریع بهبود زخم و بهبودی هر نوع تحریک پوستی اثبات کرده است.

اسانس روغنی نعنا

نعنا یک مسکن طبیعی بوده که درد ناشی از آفتاب سوختگی را به سرعت تسکین می دهد؛ سال هاست که برای تسکین دردهای موضعی از آن استفاده می شود. همچنین می تواند التهاب را کاهش داده و در نتیجه سرعت بهبودی را افزایش دهد. توصیه می شود برای بچه ها در مقدار بسیار کمی استفاده شود.

عصاره ی کالاندولا یا گل همیشه بهار

عصاره ی کالاندولا خاصیت ضد التهابی و ضدعفونی دارد. در میان داروهای گیاهی، به خاطر خاصیت تسکین دهندگی عصاره کالاندولا، در بیشتر محصولات تسکین دهنده مشکلات پوستی از آن استفاده می شود. ولی با این حال، استفاده از آن در این دستور اختیاری است.

طرز تهیه اسپری تسکین دهنده آفتاب سوختگی

مواد لازم:

– 6 قاشق غذاخوری عصاره ویچ هازل
– ¼ پیمانه ژل آلوورا
– 20 قطره روغن سی بی دی CBD
– 40 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس
– 10 قطره اسانس روغنی نعنا
– 40 قطره عصاره گل همیشه بهار یا کالاندولا

مراحل تهیه اسپری تسکین دهنده آفتاب سوختگی:

1- همه ی مواد را در بطری اسپری مخلوط کنید.

2- درب آن را گذاشته و خوب تکان دهید؛ تا مواد در هم مخلوط شوند.

3- تا زمان استفاده، بطری را در یخچال نگه دارید؛ زیرا هم عمر آن افزایش می یابد و هم زمانی که آن را به پوست می زنید، سرد بوده و پوست سوخته را خنک می کند.

– به یاد داشته باشید که هر بار قبل از استفاده، بطری را خوب تکان دهید.

– این اسپری را تا یک سال می توان در یخچال نگهداری کرد.

در پایان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان آفتاب سوختگی مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> معرفی روغن های معطر مناسب برای درمان و تسکین آفتاب سوختگی <<<

>>> درمان خانگی و طبیعی آفتاب سوختگی اسکالپ یا پوست سر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا