زیباییسلامت

چگونه از عفونت سوراخ کردن و پیرسینگ گوش جلوگیری کنیم؟

پیشگیری از عفونت پیرسینگ گوش

آیا می دانستید مردم از هزاران سال پیش گوش هایشان را سوراخ می کردند؟

اگر چه سوراخ کردن و پیرسینگ گوش، یک راه عالی برای زیبایی و زیباتر به نظر رسیدن گوش و ظاهر فرد است، اما باید اطلاعات کافی در مورد آن هم داشت. چرا که هم سوراخ کردن گوش و هم مراقبت های آن باید به درستی انجام گیرد تا از عفونت گوش جلوگیری شود.


برای اطلاع از “نحوه آرام کردن کودکی که دچار عفونت گوش می باشد” به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> چگونه کودک دچار عفونت گوش را آرام کنیم؟ <<<


در این مقاله چند راهکار ارائه شده است که از عفونت ناشی از سوراخ و پیرسینگ گوش جلوگیری می کند.

1- گوش های خود را در یک مرکز تخصصی و قابل اطمینان، سوراخ کنید.

بهتر است در یک مرکز تخصصی، گوش خود را پیرسینگ کنید؛ جایی که تمام تجهیزات و وسایل آن استریل و کاملاً تمیز است. دقت کنید فردی که قرار است گوش شما را سوراخ کند، قبل از آن باید دستانش را بشوید و از دستکش استفاده کند. ضمناً قبل از سوراخ کردن، حتماً گوش شما را با یک صابون ضد میکروبی، تمیز کند. هیچگاه در منزل، گوش خود را سوراخ نکنید؛ حتی اگر کسی را می شناسید که در انجام این کار بسیار ماهر است.

1 جلوگیری از عفونت گوش

2- از گوشواره های جنس خوب، استفاده کنید.

بهترین انتخاب برای گوشواره، به ویژه بلافاصله پس از پیرسینگ، گوشواره طلا یا گوشواره ای است که حداقل میخ طلایی داشته باشد؛ یعنی بهتر است قسمتی که از سوراخ گوش رد می شود از جنس طلا باشد. چرا که پوشیدن گوشواره طلا، احتمال تورم و حساسیت و همچنین عفونت را تا حدِ زیادی کاهش می دهد. اگر بلافاصله پس از پیرسینگ، گوشواره ای غیر از جنس طلا استفاده کنید، حتماً متوجه حساسیت و عفونت گوش خود می شوید، به ویژه اگر گوشواره شما جنس خوبی نداشته و ارزان قیمت باشد.

3- به دستورات مراقبتی در مرحله نقاهت توجه کنید.

بهتر است گوشواره را پس از اولین سوراخ کردن در گوش خود بیندازید و تا بهبودی کامل سوراخ گوش، آن را در نیاورید. التیام و بهبود کامل پیرسینگ، حدود 4 تا 6 هفته طول می کشد. اگر پس از سوراخ کردن گوش، از گوشواره استفاده نکنید، احتمال بسته شدن سوراخ گوش وجود دارد و مجبور می شوید تمام مراحل پیرسینگ را مجدداً انجام دهید.

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که همیشه پس از پیرسینگ، گوش و سوراخ آن را تمیز نگه دارید. چند روزِ اول پس از پیرسینگ، گوش خود را با محلول شستشوی گوش بشویید؛ یا با پماد آنتی بیوتیک و یا الکل، ضدعفونی کنید. با این کار، احتمال عفونی شدن سوراخ گوش تا حدِ بسیار زیادی کاهش می یابد.

4- همیشه پیرسینگ یا سوراخ گوش خود را کاملاً تمیز نگه دارید.

چه خودتان بخواهید پیرسینگ گوش را تمیز کنید و چه دوست یا مادر شما بخواهند این کار را برای شما انجام دهند، حتماً باید به مراحل زیر توجه کرده و آنها را دو بار در روز انجام دهید:

1) قبل از شروع کار، حتماً دست ها را بشویید تا مانع انتقال میکروب از انگشتان به گوش شوید.

2) یک پنبه یا گوش پاک کن را به کمی پماد آنتی بیوتیک یا الکل آغشته کرده و به آرامی روی نرمه و لاله گوش بمالید.

3) گوشواره را به آرامی و با دقت در گوش بچرخانید.

پس از اینکه پیرسینگ گوشتان کاملاً خوب شد، هر شب قبل از خواب حتماً گوشواره خود را درآورید. اولین باری که پس از پیرسینگ، گوشواره را از گوش درمی آورید، آن را با الکل ضدعفونی کنید. اگر الکل، گوشواره شما را خراب می کند فقط قسمت میخ آن را تمیز کنید.

2 جلوگیری از عفونت گوش

5- علائم عفونت گوش را بشناسید.

اگر نگران این هستید که سوراخ گوشتان عفونت کرده یا نه، لاله گوش را چک کنید و ببینید که آیا علائمی مانند قرمزی، تورم و التهاب را دارد یا خیر. حتی ممکن است چرک هایی را در آن مشاهده کنید. در صورت مشاهده ی این علائم احتمالاً سوراخ گوشتان عفونت کرده و باید تحت مراقبت و درمان قرار گیرد.

6- یاد بگیرید که چگونه بدون نگرانی از گوشواره های معمولی و ارزان استفاده کنید.

حتماً برای شما هم پیش آمده که یک جفت از گوشواره های خود را بسیار دوست دارید و به آن علاقه مند هستید. اما هربار که آن ها را می پوشید گوشتان حساسیت زده و عفونت می کند. بسیاری از دختران به گوشواره های فلزی و بدلی حساسیت داشته و بلافاصله پس از استفاده ی آن ها گوششان دچار حساسیت می شود. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، ممکن است این گوشواره ها را کنار گذاشته یا اینکه مجبور شوید یک جفت گوشواره طلای گران قیمت بخرید. به جای این کارها، می توانید با یک برق ناخن گوشواره را کاملاً پوشش داده تا از تماس مستقیم فلز گوشواره با گوش خود جلوگیری کنید.

3 جلوگیری از عفونت گوش

اقدامات فوری برای درمان عفونت گوش

با انجام روش های گفته شد، احتمال عفونی شدن سوراخ گوشتان بسیار کاهش می یابد. اما اگر دچار عفونت سوراخ گوش شدید، حتماً پیگیری کنید. چرا که ممکن است عفونت گوش گسترش یافته و منجر به بیماری شما شود. در صورت دچار شدن به عفونت پیرسینگ، بهترین راهکار این است که به پزشک مراجعه کنید تا درمان مؤثری انجام شود. اگر عفونت گوش را به درستی درمان کنید، احتمالاً در عرض یک یا دو هفته خوب شده و سوراخ گوش به حالت اولیه خود بر می گردد.

در مقاله زیر راهکارهایی برای درمان و تسکین درد ناشی از پیرسینگ را برای شما بیان کرده ایم.

>>> درمان و تسکین درد ناشی از پیرسینگ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
liveabout




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا