زیباییسلامت

چگونه از پیرسینگ نوک سینه مراقبت کنیم؟

نحوه مراقبت از پیرسینگ نوک سینه

پیرسینگ و سوراخ کردن نوک سینه که امروزه خانم ها نیز از آن استقبال می کنند، شاید به دلیل جذاب و متفاوت بودنش بسیار رواج پیدا کرده است. شاید هم به دلیل این که نوک سینه های تو رفته یا کوچک را متورم می کند، برای بسیاری از افراد جالب توجه باشد. اما از آن جایی که نوک سینه نقطه ای حساس در بدن است سوراخ کردن آن می تواند آن را بسیار حساس تر و دردناک تر کند. به همین دلیل در انجام این کار در نظر داشتن و توجه به نکاتی در این باره بسیار حائز اهمیت است. مثلاً این که انجام این کار حتماً باید در مکان ها و کلینیک های معتبر توسط افراد مجرب صورت گیرد تا از بروز هرگونه مشکل و عفونت یا بیماریی جلوگیری شود. همچنین فردی که عمل پیرسینگ را انجام می دهد از مراقبت های لازم آگاهی داشته و آن ها را توصیه می کند تا هیچ گاه مشکل غیر قابل جبرانی به وجود نیاید. فن تریکس نیز به برخی از مراقبت های لازم برای کاهش درد و هرگونه مشکل در نیپل پیرسینگ (سوراخ کردن نوک سینه) اشاره می کند.

1- بانداژ را باز کرده و محل را تمیز کنید.

اولین و مهمترین چیزی که باید در درمان هر چه بهتر و سریع تر پیرسینگ نوک سینه در نظر داشته باشید، تمیز نگه داشتن محل سوراخ شدگی است. اولین شستشوی محل سوراخ شدگی باید 4 تا 5 ساعت بعد از انجام پیرسینگ باشد. پس بعد از گذشت این زمان بانداژ را باز کنید و دستتان را پر از آب کرده و زیر سینه بگذارید و محل سوراخ شدگی را در آن غوطه ور کنید تا هرگونه خون خشک شده در اطراف آن از بین رفته و شسته شود.

– البته این کار را در زیر دوش و یا در ظرفی هم می توانید انجام دهید. فقط مطمئن شوید که آب کاملاً تمیز و تازه است. اگر خون های خشک شده با این کار از بین نرفتند با استفاده از یک گوش پاک کن به آرامی و ملایمت آن ها را پاک کنید.

– به یاد داشته باشید که به هیچ وجه در اولین شستشو از مواد شوینده استفاده نکنید و شستشو را تنها با آب انجام دهید.

1 مراقبت از پیرسینگ نوک سینه

2- در 4 هفته ی اول، هر روز باید پیرسینگ را شسته و تمیز کنید.

بعد از انجام اولین شستشوی پیرسینگ، باید آن را روزی یکبار با محلول ضد باکتریال بشویید. انجام این کار هنگام حمام کردن بهتر و راحت تر است. ابتدا حمام روزانه و معمول خود یعنی شامپو و لیف را انجام داده و تمیز کردن پیرسینگ را آخر کار به صورت زیر انجام دهید:

– پیرسینگ را برای چند دقیقه در آب بخیسانید. سپس یک یا دو قطره از ماده ی تمیز کننده ی آنتی باکتریال را روی انگشتان ریخته و بمالید تا کف کند.

– انگشتان را به آرامی به دور نوک سینه مالیده و با عقب و جلو کردن و تکان دادن جواهر داخل سوراخ، پیرسینگ را به طور کامل تمیز کنید.

– اجازه دهید کف یک تا دو دقیقه روی محل باقی مانده و سپس با آب تمیز آن را آب بکشید. بدنتان را طبق معمول با حوله خشک کنید، اما برای خشک کردن پیرسینگ از دستمال کاغذی حوله ای استفاده نمایید و به آرامی روی محل گذاشته و بردارید تا خشک شود. حوله می تواند باکتری ها را در محل پیرسینگ باقی گذاشته و باعث ایجاد عفونت شود.

– بعد از گذشت 4 هفته، شستشوی پیرسینگ را به 2 تا 3 روز یکبار کاهش دهید. این کار را نیز به مدت 4 هفته ادامه دهید. توجه به این نکته بسیار مهم است زیرا شستشوی بیش از حد می تواند باعث خشکی و ایجاد خارش و التهاب شود.

2 مراقبت از پیرسینگ نوک سینه

3- برای تسریع در بهبود زخم پیرسینگ، نوک سینه را در محلول آب نمک بخیسانید.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای بهبود هر چه سریع تر زخم پیرسینگ انجام دهید این است که پیرسینگ را یک یا دو بار در روز در محلول آب و نمک بخیسانید. یعنی نصف یک قاشق چایخوری نمک دریا را در نصف پیمانه آب در حال جوش بریزید تا حل شود. به یاد داشته باشید که به هیچ وجه از نمک یددار استفاده نکنید. ید می تواند باعث ایجاد خارش و التهاب در زخم شود و روند بهبود را کند سازد.

– بعد از این که آب نمک خنک شد آن را در لیوانی تمیز ریخته و لیوان را در نوک سینه بچسبانید به طوری که پیرسینگ کاملاً در آب غوطه ور شود. 10 تا 15 دقیقه لیوان را به همین حالت نگه داشته و سپس با آب تمیز بشویید و با دستمال کاغذی حوله ای آن را خشک کنید.

– می توانید این کار را یک یا دو بار در روز و هر چند دقیقه ای که می خواهید انجام دهید. هر چه زمان و دفعات انجام این کار بیشتر باشد بهبودی سریع تر اتفاق می افتد.

3 مراقبت از پیرسینگ نوک سینه

4- از پیرسینگ در هنگام شب مراقبت و محافظت کنید.

لازم است که پیرسینگ را در شب کاور کرده و پوشش دهید. به طوری که هنگام خواب با لباس یا رختخواب تماس نیافته و کشیده نشود. خانم ها می توانند از سوتین استفاده کرده و آقایان هم کمی چسب زخم روی نوک سینه ها بزنند. اما به یاد داشته باشید در دیگر ساعات شبانه روز پیرسینگ را پوشش ندهید، زیرا باید در معرض هوا بوده تا زودتر بهبود یابد.

4 مراقبت از پیرسینگ نوک سینه

5- بدانید که استفاده از چه نوع محصولاتی قدغن است.

استفاده از برخی محصولات در زمانی که به تازگی پیرسینگ سینه انجام داده اید ممنوع است. زیرا باعث ایجاد خارش و التهاب شده و روند بهبودی را کند می کند.

– الکل یا محصولاتی مثل عطر و ادکلن که حاوی الکل است: این مواد بسیار تند و قوی بوده و برای استفاده روی نوک سینه ای که پیرسینگ شده و حساس است، اصلاً مناسب نیست.

– هیدروژن پراکسید یا ید: این محصولات از ایجاد لایه های پوستی جهت بهبودی زخم جلوگیری کرده و روند بهبودی را بسیار طولانی می کنند.

– ژل ها و کرم های آنتی باکتریال: ژل ها و کرم ها به هیچ وجه نباید روی نوک سینه و پیرسینگ زده شوند. زیرا آن را مرطوب نگه داشته و اجازه نمی دهند زخم سریع بهبود یابد.

– محصولاتی مثل روغن بچه، روغن درخت چای و لوسیون را به هیچ وجه روی محل پیرسینگ نزنید. این مواد می توانند موجب خارش پوست شوند.

6- پیرسینگ را دستکاری نکرده و با آن بازی نکنید.

این نکته بسیار اهمیت دارد که در طول زمان بهبودی زخم تا جایی که امکان دارد از دست زدن به پیرسینگ خودداری کنید. باکتری های موجود روی دست به راحتی در زخم نفوذ کرده و موجب ایجاد عفونت می شوند. اگر به هر دلیلی مجبور شدید به آن دست بزنید ابتدا دست ها را کاملاً با صابون شسته یا دستکش تمیز دستتان کنید.

– برای چند ماه اول به جز در زمان شستشو از چرخاندن حلقه جداً خودداری کنید. این کار زخم را بدتر کرده و بهبودی را طولانی می کند.

– در هنگام انجام فعالیت هایی مثل ورزش، بسیار مواظب باشید که اگر حلقه محکم بسته شده باشد ممکن است پیرسینگ پاره شود. در هنگام انجام چنین فعالیت هایی حتماً روی آن چسب زده و به محض اتمام، چسب را باز کرده بشویید و در معرض هوا قرار دهید.

– تا بهبود کامل زخم به هیچ وجه حلقه یا هرگونه جواهر را از سوراخ درنیاورید. مخصوصاً حلقه را با جواهرات نقره تعویض نکنید، زیرا به زخم آسیب زده و باعث ایجاد واکنش آلرژیک می شود.

5 مراقبت از پیرسینگ نوک سینه

7- اگر عفونتی رخ داد چه باید بکنید.

90 درصد عفونت ها به خاطر عدم رعایت بهداشت و غفلت از اقدامات مربوط به شستشو و تمیزکاری پیرسینگ رخ می دهد. بنابراین تا زمانی که به بهترین شکل ممکن از آن مراقبت کرده و نکات و اقدامات گفته شده را رعایت کنید، عفونت قابل پیشگیری است. با این حال اگر علائمی مثل درد، قرمزی، تورم، خونریزی و یا ترشح چرک مشاهده کردید، احتمالاً پیرسینگتان عفونت کرده است.

– بسیاری از عفونت های سطحی در عرض 24 ساعت از بین می روند. فقط کافیست پیرسینگ را با شوینده ی آنتی باکتریال و آب تمیز به طور کامل بشویید. اما اگر عفونت در عرض 24 ساعت از بین نرفت فوراً به پزشک مراجعه کنید.

– به هیچ وجه هنگام بروز عفونت حلقه را از سوراخ خارج نکنید. حتی اگر پزشک دستور داده باشد. این کار باعث می شود عفونت در نوک سینه و سوراخ به دام افتاده و ایجاد ورم و آبسه کند.

– اگر به خاطر عفونت دچار تب و لرز شدید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. این حالت سندرم شوک سمی نامیده می شود که اگر توسعه و تشدید یافته، نادیده گرفته شده و درمان نگردد می تواند موجب مرگ شود.


در صورت عفونت پیرسینگ با روش های خانگی نیز می توانید آن را درمان کنید. برای اطلاع از درمان های خانگی عفونت پیرسینگ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان حساسیت بدن به پیرسینگ <<<


6 مراقبت از پیرسینگ نوک سینه

8- بهبودی کامل پیرسینگ 6 تا 10 هفته طول می کشد.

پیرسینگ نوک سینه اگر به درستی و طبق اصول مراقبت شود، حداکثر بین 6 تا 10 هفته به طور کامل بهبود می یابد. نوک سینه در چند روز اول بسیار حساس خواهد بود اما به مرور زمان از حساسیت آن کاسته می شود.

– توجه داشته باشید که اگر چه بهبودی اولیه ی پیرسینگ نوک سینه کمتر از سه ماه طول می کشد، اما بهبودی کامل آن و تشکیل پوست و بافت اسکار ممکن است تا یک سال هم به طول انجامد. بدن هر فردی منحصر به فرد و متفاوت بوده بنابراین زمان التیام زخم هم در افراد متفاوت است.

همچنین می توانید برای آشنایی با “چگونگی جلوگیری از ایجاد عفونت بعد از پیرسینگ گوش” به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> روش پیشگیری از عفونت گوش بعد از پیرسینگ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد

مطلب جالبی بود

امیرعلی

این بشر دوپا چه کارایی که نمیکنه!
عاخه به نوک سینه چیکار داری:/

دکمه بازگشت به بالا