زیبایی

چگونه بینی خود را در منزل پیرسینگ کنیم؟

پیرسینگ تخصصی بینی، ممکن است گران باشد. شما می توانید این کار را خودتان در خانه انجام دهید، البته قبل از آن به کمی اطلاعات نیاز دارید. شما باید از نحوه مراقبت و دردهای آن باخبر باشید. به خاطر داشته باشید که اگر چه امکان دارد که پیرسینگ بینی را کاملاً بدون خطر در خانه انجام دهید، اما انجام آن توسط یک متخصص قطعاً بهتر خواهد بود.

البته اگه تحمل سوراخ کردن بینی خود را ندارید، ولی از پیرسینگ بینی خوشتان می آید، می توانید خودتان حلقه یا پیرسینگ فیک بینی بسازید.

تصمیم برای انجام پیرسینگ بینی

1- تصور کنید که پیرسینگ انجام داده اید.

سبک های مختلف پیرسینگ بینی را جستجو کرده و تصمیم بگیرید کدام یک را دوست دارید انجام دهید. برای شروع پیرسینگ بینی در خانه، از یک رینگ ساده یا یک گل میخ استفاده کنید. قبل از انجام هر کاری باید دقیقاً بدانید که چه می خواهید.

• فکر کنید که یک پیرسنگ حرفه ای بینی انجام داده اید. نوع تخصصی آن معمولاً بدون خطر، تمیزتر و بی درد است. اما انجام آن در خانه احتمال خونریزی، عفونت یا از شکل افتادن بینی را به همراه دارد.

2- حلقه موردنظر را خریداری کنید.

برای این منظور می توانید حلقه یا گل میخ مورد نظر را از جواهرفروشی ها تهیه کنید. اگر دقیقاً می دانید چه می خواهید، آن را آنلاین سرچ کنید. از استریل بودن و دست دوم نبودن چیزی که می خرید، اطمینان حاصل کنید. حتماً اندازه، بزرگی و ضخامت آن را در نظر بگیرید. همچنین از حلقه، آویز یا هر چیز دیگری که قبلاً استفاده شده است، استفاده نکنید.

• برخی افراد به اجسام فلزی حساسیت دارند. اجسام نیکلی، رایج ترین اجسام در ایجاد حساسیت بوده و گاهی جوش ها و زخم های پوستی ایجاد می کنند. طلا، کبالت و کرومات نیز سبب بروز حساسیت می شوند. اگر پس از انجام پیرسینگ، پوست تان جوش یا تاول زد و یا حساسیت نشان داد، پیرسینگ را برداشته و به دکتر مراجعه کنید.

• از پیرسینگ های تیتانیومی یا استیل های رنگ ثابت یا هر چیزی که اکسید نمی شود، استفاده کنید. از اجسامی استفاده کنید که نیکل نداشته باشند: مثل طلای زرد 24 عیار، نقره تمام عیار، مس یا پلاتینیوم.

3- پوست خود را تمیز کنید.

اگر بخواهید پیرسینگ را روی پوست آلوده انجام دهید، خطر ابتلا به عفونت بسیار افزایش می یابد. بنابراین اگر پوست شما جوش یا لکه دارد، چند روز تا چند هفته اجازه دهید تا کاملاً برطرف شود. مرتباً صورت خود را شسته و از اسکراب یا جرم گیرهای صورت استفاده کنید.

1 پیرسینگ بینی

4- سوزن را آماده کنید.

سوزنی را به کار ببرید که تا به حال از آن استفاده نشده است. نمی توان مطمئن بود سوزنی که قبلاً از بسته بندی خارج شده، تا به حال مورد استفاده قرار نگرفته است. استفاده از یک سوزن میان تهی، مانند سرسوزن پزشکی می تواند بهتر و مؤثرتر باشد. قطر سوزنی که استفاده می کنید باید بین 0/81 تا 1/0میلی متر باشد. قطر سوزن نباید از قطر حلقه پیرسینگ کوچکتر باشد. قبل از استفاده سوزن، به استریل بودن آن دقت کنید. زمانی که آماده پیرسینگ بودید، سوزن را از بسته اش خارج کنید.

• استریل کردن سنجاق، سوزن ته گرد، یا سوزن خیاطی کار سختی است. از طرفی بکاربردن این وسایل برای سوراخ کردن بینی، احتمال بروز عفونت را بیشتر می کند. بنابراین بهتر است از آنها استفاده نشود.

• هر مکانی را برای پیرسینگ انتخاب نکنید، چون ممکن است آن منطقه آلوده باشد. یک سینی استریل و یک دستمال تمیز آماده کنید.

2 پیرسینگ بینی

5- همه چیز را استریل کنید.

هر وسیله ای که در طول پیرسینگ استفاده می کنید، از جمله سوزن و حلقه را استریل کنید. سوزن را درون الکل قرار داده و سپس در آب داغ بجوشانید.

دستهای خود را با صابون آنتی باکتریال شسته و سپس دستکش های لاتکس بپوشید. همچنین به هیچ چیز غیر استریل، دست نزنید.

• هر زمان که با دستکش ها بینی تان را لمس کردید، آنها را تعویض کنید. قبل از شروع کار، چند جفت دستکش تمیز کنار دستتان بگذارید.

6- روی بینی تان علامت بزنید.

نقطه ای که می خواهید پیرسینگ کنید را با مداد علامت بزنید. این کار را در آینه انجام داده تا از محل پیرسینگ مطمئن شوید. آنقدر نقاط مختلف را علامت زده تا یک نقطه کاملاً مناسب بیابید.

3 پیرسینگ بینی

پیرسینگ‌ بینی

1- قبل از انجام پیرسینگ، محل را کاملاً تمیز کنید.

با یک پنبه آغشته به الکل، محل مورد نظر برای پیرسینگ را کاملاً تمیز کنید. مراقب چشمهای خود باشید؛ الکل باعث سوزش چشم ها می شود.

• با استفاده از یک قطعه یخ، محل را بی حس کنید. به مدت سه دقیقه، یخ را روی بینی نگه داشته تا جایی که در آن نقطه چیزی را احساس نکنید. این کار پوست تان را سفت کرده و پیرسینگ را خیلی سخت تر می کند.

4 پیرسینگ بینی

2- از یک گیره پیرسینگ استفاده کنید.

اگر گیره پیرسینگ دارید، آن را در نقطه مورد نظر، محکم کنید. اگر گیره ندارید، قبل از شروع کار، حتماً آن را تهیه کنید.

5 پیرسینگ بینی

3- آرامش خود را حفظ کنید.

قبل از شروع، یک نفس عمیق بکشید. اگر ناآرام هستید، کمی ریلکس شده و آرامش خود را بازیابید. با خود بگویید که: پیرسینگ بینی کار نسبتاً ساده ای است. در واقع چون بینی، پوست و چربی زیادی ندارد، این برداشت درست بوده و پیرسینگ بینی کمترین درد را دارد.

4- بینی تان را سوراخ کنید.

در آینه نگاه کرده و سوزن را روی نقطه علامت زده شده در بینی، تنظیم کنید. یک نفس عمیق بکشید و کار را سریع انجام دهید. سوزن را بصورت عمودی در پوست فرو کرده و مطمئن شوید که نمی لغزد. اکنون احساس درد می کنید، اما این درد موقتی و گذرا است.

• به یاد داشته باشید: هر چه سریع تر کار کنید، کارتان زودتر تمام می شود.

• اگر اطراف سوراخ بینی تان را پیرسینگ می کنید، سوزن را خیلی عمیق فرو نکنید، زیرا دردناک تر خواهد بود.

6 پیرسینگ بینی

5- فوراً حلقه یا آویز را وارد سوراخ کنید.

این کار را باید سریع انجام دهید. به محض اینکه سوزن را از پوست خارج می کنید، زخم شروع به خوب شدن و التیام می کند. اگر شما آرام کار کنید و کار را طول دهید، عملاً پیرسینگ تان خوب از آب در نمی آید.

7 پیرسینگ‌بینی

مراقبت از پیرسینگ‌ بینی

1- پیرسینگ تان را دوبار در روز تمیز کنید.

برای تمیز کردن پیرسینگ، از یک محلول نمکی استریل یا محلول آب و صابون با نسبت 50/50 یا پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه) استفاده کنید. با استفاده از یک افشانه یا یک پنبه آغشته به محلول شستشو، محل پیرسینگ را برای چند دقیقه مرطوب کنید. اگر برای پیرسینگ از رینگ یا حلقه استفاده کرده اید، هر بار که آن را پاک می کنید، کمی آن را بچرخانید.

• اگر شما نگران عفونی شدن پیرسینگ خود هستید، زود به زود آن را تمیز کنید. اما تمیز کردن خیلی زیاد آن هم می تواند مشکل ساز باشد، به ویژه اگر از محلول های شستشوی قوی استفاده کنید.

• این کار را هر روز تکرار کرده تا محل پیرسینگ کاملاً بهبود یابد. پس از پیرسینگ ممکن است تا چند روز بینی تان زخم یا متورم باشد. اما پس از یک هفته به حالت طبیعی خود باز می گردد. البته ممکن است 3 تا 4 ماه طول بکشد تا زخم پیرسینگ کاملاً بهبود یابد.

• پراکسید هیدروژن ممکن است بهبود زخم پیرسینگ را به تأخیر بیندازد. اگر چه بسیاری از جراحان بینی و زیبایی استفاده از این ماده شیمیایی را برای شستشو توصیه می کنند، اما شما باید مراقب خطرات احتمالی آن باشید.

8 پیرسینگ‌بینی

2- از عفونی شدن پیرسینگ جلوگیری کنید.

قبل از شروع پیرسینگ، دستانتان را شسته و در طول انجام آن نیز، مرتباً آنها را تمیز کنید. اگر شما فردی حساس بوده و به تمیزی اهمیت می دهید، به طوری که مراقبید همه تجهیزات کارتان تمیز باشد، نگران عفونت نباشید. با این حال، اگر پس از گذشت یک هفته، پیرسینگ شما هنوز قرمز و دردناک است، احتمال عفونت وجود دارد. بنابراین قبل از آنکه عفونت وخیم تر شود، دستورات پزشکی را در مورد آن انجام دهید.

• از آنتی بیوتیک هایی مثل نئوسپورین و صابون های آنتی باکتریال استفاده کنید. این مواد به میزان قابل توجهی احتمال بروز عفونت را کاهش می دهند. اگر شما مرتباً پیرسینگ تان را پاک نمی کنید، باید آنتی بیوتیک های قوی که معمولاً گران بوده و برای سلامتی تان مناسب نیستند، مصرف کنید.


همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با روش های پیشگیری از عفونت سوراخ کردن گوش آشنا شوید.

>>> پیشگیری از عفونت سوراخ کردن گوش <<<


3- برای مدت طولانی پیرسینگ تان را خارج نکنید.

اگر پیرسینگ تان را بیشتر از چند ساعت خارج کنید، احتمال بسته شدن سوراخ پیرسینگ وجود دارد. زیرا پوست بینی زود بهبود پیدا می کند. در این صورت مجبور می شوید دوباره پیرسینگ انجام دهید.

9 پیرسینگ‌بینی

4- راهنمایی بخواهید و مشورت کنید.

اگر شما در مورد پیرسینگ سؤالاتی دارید، آن ها را از کسانی که پیرسینگ انجام داده اند بپرسید. آنها شما را کاملاً راهنمایی خواهند کرد. اما اگر سوال پزشکی در مورد پیرسینگ دارید، به دکتر مراجعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
57 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حیران

سلام من روز شنبه پرسینگ زدم و امروز درش آوردم ، سوراخ را که خون خشک شده پاک کنم اما متأسفانه دوباره که میخواستم گوشواره را گوشم کنم نشد و انگار سوراخ نداره… چیکار کنم کلا ۲۴ ساعت هست سوراخ کردم

Armina

سلام اطلاعاتتون عالی بود ممنون من خودم با سوزن سرنگ انجام دادم..و از اسپری لیدوکائینم برا بی حسی استفاده کردم..

Fatemeg

سلام .خوب بود راضی بودین مشکلی براتون پیش نیومد خدایی نکرده؟

سحر

من دوست دارم برم ولی میترسم

کاربر ناشناس

من بینیمو پیریسینگ زدم ولی الان بینیم گرفته سوراخش چجوری بازش کنم؟

شیرین

سلام من پیرسبنگ کردم الان روز دومم هست خیلی ورم داره و درد میکنه با انژوکت واسم انجام داد
میکن هم میخورم ولی دردش آروم نمیشه
چه کار کنم ؟؟و کی ورمش میخوابه

‌‌‌

خیلیییی بده اگهدبرین بیرون متخصص این کار رو انجام بده بهتره درسته گرونه ولی به کار یه متخصص میارزه من واسه قیمتش تو خونه انجام دادم ۳ روز خونریزی کردم بعد رفتم دکتر گفت پیرسینگ رو ننداز چند روز بزار جای میرسینگ بسته بشه بعدش بیا خودم سوراخ کنم😑😑 با… بیشتر بخوانید.

۰۰۰۰۰۰

من پرسینگ‌ رو به همین روش انجام دادم عالی بود
ممنون از همه✌🏻

اتنا

از چه سوزنی استفاده کردی؟

مارال

من میخوام بینی ام رو‌تو خونه پیرسینگ کنم ولی نمیدونم چطور سوزنی میخواد و نمیدونم پیرسینگ حلقه ای کجا گیرم میاد

کاربر ناشناس

سلام اصولی ترین ابزار آنژیوکت ها هستن

نایورا

اگه توی بینیو سوراخ کنیمم این روش موثره؟

Reyh

سوزنش باید پرانول طوسی یا سبز باشه
اول از لیدوکائین استفاده کنید بعد هم دو دیقه یخ بذارید بی حص میشه
اگ بلد نیستین و اشناییی ندارین از فیلم های آموزشی استفاده کنید و روش استفاده از پرانول رو یاد بگیرین
ن دردش زیاده ن ترس داره

Zohre

سلام من ی هفته میشه پیرسینگ بینی انجام دادم خوب بود ولی مشکل اینجاس پیرسینگ میله کوتاهی داره همش در میاد میخواستم بدونم میشه پرسینگ رو تعویض کنم پیرسینگ ال شکلی بندازم

Asiw

سلام من سعی کردم تو خونه دماغمو سوراخ کنم سوراخ شد ولی پیرسینگ توش نرفت و اولش کمی خون اومد و الان هم درد داره و بی حس شده بنظرتون مشکلی پیش نمیاد؟

مرده

انجام ندین درد داره خیلی

ایدا

اینکه میگید هر روز تمیز کنیم ، ینی بلافاصله ک سوراخ کردیم فرداش در بیاریم روزی دوبار پیرس و محلش رو تمیز کنیم ؟یا نمیخواد در بیاریم ؟

کاربر ناشناس

نه نباید در بیاری پیرسینگو

ساناز

درش نمیاری که از دو طرف پمادتو میزنی تکون میدی میچرخونی که پیرسینگ نچسبه

فرشته

سلام من میخوام خودم روی دماغم نه اون وسط دماغم رو پیرسینگ کنم آیا میتونم خودم با سوزن معمولی انجامش بدم مشکلی داره یان؟؟؟امکان عفونت داره اونجای دماغ

دیانا

با سوزن معمولی اصلا انجام نده، کلا اون وسط بینی جای حساسیه اگر میخوای سوراخ کنی برو پیش کسی که تخصصشو داره

...

پیرسینگ بینی باید سمت راست باشه یا چپ؟؟

Saghar

فرقی نداره هرطرف خودتون بخواین

negin

سلام من پرسینگ سپتام زدم خانومی ک واسم زد گف میتونی بعد از ۱۰ روز عوض کنی پرسینگتو میشه یا نه باید بیشتر صبر کنم ؟

الی

نههه باید حداقل یکماه بعد عوض کنی

کاربر ناشناس

سلام منم بینینو پرسینگ کردم اما افتاد.همش درمی اومد بیرون الان سه روزه درش آوردم تا سوراخش بسته بشه ودوباره پرسینگ کنم

مريم

سلام
ايا براي انجام پرسينگ بايد روي رگ هاي خاصي انجام بگيرد

goli

سلام میخواستم زیر لب بالاییم رو پرسینگ کنم ولی هیجچا اموزشش رو نزاشته چطور میتونم با انژیوکت این کارو بکنم؟ نیاز به کار خاصیه؟

کاربر ناشناس

سلام ببخشید میتونید در مورد پرسینگ لپ هم چیزایی بگید ممنون میشم

زهرا

سلام من بینی‌مو دو روزه سوراخ کردم ولی نگینش همش در میاد اگه هی فشارش ندم داخل میاد بیرون چیکار کنم پشت نگین هم برام چیزی نزدن باید نگهدارنده باشه یا نه برای همه همینه؟

کاربر ناشناس

سلام چجوری میتونم از آنژیوکت استفاده کنم؟

کیمیا

من پیرسینگمو پیش متخصص انجام دادم ولی همون شب حدودا بعد یکی دو ساعت در آوردمش چون جاش خوب نبود وقتی درآوردم فقط یه میخ خالی بود ینی هیچ قوس یا حالتی مثل پشت گوشواره ایه سوراخ گوش باشه نداشت میخام بدونم که نگین پیرسینگ بینی فقط یه میخ صافه… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

نه پشت چیزی نداره، یک میخ خالی هس

دریا

سلام
من میخوام پیرسینگ بینی بزنم
دنبال یک بی حس کننده ام
میهش یکی بهم معرفی کنید؟؟

Saghar

سلام من خیلی از پرسینگ میترسیدم ولی کسی ک برام زد ۱ ساعت قبل از انجام از داخل و روی بینی پماد زایلاپی زد

کوروش

کجا پیرسینگتونو زدین اگه تهرانین میشه آدرسم بدین ؟

ستی

ن چون زود در آوردی زخمش خشک نشده پرسینگ وقتی میزنی باید حدودن دوهفته بمونه درمیاری تا خشک شه بستگی ب پوستم دارع

ناشناس

ببین یه میله خیلی باریک هست که جلوش مثل انگشتر یه نگین داره

سحر

من پرسينگ بینی گذاشتم ولی سوراخش از تو بسته شده و از رو میاد بالا درستش اینه و طبیعیه یا باید از تو هم سوراخش باشه

ادمین فن تریکس

با سلام خدمت شما دوست عزیز. در پیرسینگ، سوراخ باید از دو طرف باز باشه تا حلقه یا هر چیزی براحتی ازش رد بشه و آزادانه و راحت بچرخه. دقیقا مانند سوراخ گوش. همچنین اگه نمی خواید بینی خودتون رو سوراخ کنید می تونید از پیرسینگ فیک (غیر واقعی) استفاده… بیشتر بخوانید.

ماندانا

سلام من بینیم عفونت کرده دکتر بهم گفت در بیار پیرسینگتو ولی میترسم بگیرهه سوراخش نخ خوبه بندازم یا بیخیال بشم ‌؟

دکتر ویدا

بی خیال داش

ستاره

ببخشید من ۱روزه بینیمو سوراخ کردم پرسینگم به صورت حلقس بعد صب دیدم داخلش کیپ شده یعنی الان باید دوباره سوراخش کنم مثل اول یا همین پرسینگو فشار بدم سوراخ میشع😕 ممنون میشم جواب بدین

هيوا

ببين با الكل تميز كن نميخواد درش بياري بعد يه زره كرم بزن بهش و بعد محكم بچرخونش

كلن واسه هر پرسينگي همش بايد حواست باشه كه ثابت نمونه هي بايد بچرخونيش

ایه

سلام واسه من هم اینطوری شده😭

حمید

واقعا😥😥😥😥😥😥

کاربر ناشناس

نه باید از داخل هم سوراخ باشه…. سوراخه داخلشو به همین روشی که گفته باز کن

کاربر ناشناس

سلام من میخواستم گوشم را دوتا سوراخ کنم ولی هیچ جا آموزشش را پیدا نکردم. میشه لطفاً پیرسینگ گوش هم بزارید. ممنون

اتنا

با سلام من پیرسینگ بینی در آرایشگاه انجام دادم همه چیزو استریل کرد حتی خون نیومد و درد وتورم نداشت اما بعد یک هفته یک بار پیرسینگ از بینیم افتاد بدون استریل داخل کردم عفونی شد بعد خوب شد اما بقلش هنوز عفونی نقره تورمو بیشتر می‌کرد بدل معمولی رایج… بیشتر بخوانید.

غزاله

ببخشید این گیره های پیرسینگ رو از کجا تهیه کنیم؟ گفتین قبلش تهیه کنیم رو میگم

...

داروخانه ها و مراکزی که پیرسینگ انجام میدن دارند. میتونید از اونجا تهیه کنید.

کاربر ناشناس

کالا پزشکی داره

eema

سلام من 12 سالمه هم بینی هم لب و گوشم پرسینگ داره همشم پیشه متخصص در کانادا انجام دادم به پول ایران 16 میلیون شد
کاملا راضیم🙂

دکمه بازگشت به بالا