تغذیه

چگونه شیرینی های کوچک و ساده کروسان تهیه کنیم؟

یه روز که بچه‌هام بهانه گیری می‌کردند و هیچ کدوم از تنقلات و شکلات‌های تو خونه هم آرومشون نمی‌کرد، تصمیم گرفتم با همین تنقلات، هم خودم و هم بچه هارو سرگرم کنم. پس نوآوری به خرج دادم و چندتا کروسان بامزه درست کردم. یعنی داخل یک مقدار خمیر رو با یه چند تا شیرینی خوشمزه پر کرد. خیلی خوشمزه و خیلی بامزه شد و مهمتر از همه این که بچه هام خیلی ازش استقبال کردند. برای همین تصمیم گرفتم روش ساختش رو با شما به اشتراک بذارم.

1 طرز تهیه شیرینی کرواسان

مواد لازم

خمیر شیرینی پزی: من خودم از خمیرهای آماده‌ی شیرینی پزی که توی فروشگاه ها فروخته میشه استفاده کردم. چون نه تبحر خاصی در ساخت خمیر دارم و نه اصلا با وجود دوتا بچه‌ی بهانه گیر میتونم این کار رو انجام بدم! شما هم خمیر را یا می‌تونید بخرید یا خودتون درست کنید.

موادی برای پر کردن شیرینی ها: از هر نوع شیرینی و شکلات یا هر چیز شیرینی که در دسترستون هست میتونید برای پر کردن کروسان استفاده کنید. مثل:

• شکلات‌های کاکائویی
• شکلات‌های کره‌ای
• شکلات سفید
• مارشمالو

اگه در کنار این مواد از چیزهای دیگه‌ای هم مثل موارد زیر استفاده کنید، کروسانتون فوق العاده عالی میشه.

• نوتلا
• کره‌ی بادام زمینی
• کارامل
• مخلوط کره‌ی بادام زمینی با شکر به نسبت 1 به 1
• تکه‌های آبنبات‌های میوه‌ای

توجه کنید که هر شیرینی که مشابه موارد گفته شده که توی خونتون موجوده، می تونه باشه.

ابزار مورد نیاز

یک عدد سینی فر نچسب، یک عدد کاتر پیتزا و یک عدد توری که بعد از اینکه کروسان‌ها رو از فر در اوردید روی اون بذارید تا خنک بشه.

برش و شکل دادن کروسان‌ها

فر رو باید 350 درجه‌ی فارنهایت از قبل گرم کنید. البته باید حواستون به نوع ظرفی که برای کار انتخاب می‌کنید باشه که بتونید در دمای 350 درجه فارنهایت از اون استفاده کنید.

خمیر رو باید روی یک سطح که از قبل آرد پاشیدید باز کنید. با وردنه خیلی راحت این کار انجام میشه. بعد از این که خمیر باز شد با کاتر پیتزا خط‌هایی عمودی با فاصله‌ی تقریبا 3 یا 4 سانت از همدیگه برش بزنید. حالا بین دوتا خط عمودی برش‌های موربی زده تا چندتا مثلث ساخته بشه.

حالا موادی که میخواهید داخلش بذارید رو دقیقا وسط این مثلث‌های کوچیک قرار بدید. من خودم مخلوطی از شکلات کاکائویی و مارشمالو و کره‌ی بادام زمینی گذاشتم که فوق العاده شد. یادتون باشه که اگه موادتون زیاده مثلث‌هاتون رو باید بزرگتر برش بزنید. به نظر من بهتره مواد میانی از سه نوع بیشتر نباشه چون مخلوطی از چندین مزه میشه. مخصوصا اگه همشونم شیرین باشن نمیتونه کروسان ها رو خوشمزه کنن و دل رو میزنن.

4 طرز تهیه شیرینی کرواسان

بعد از اینکه مواد میانی رو وسط مثلث گذاشتید، گوشه ‌های مثلث رو به هم وصل کرده و بپیچونید تا مثلث ها بسته بشن. یه بقچه‌ی کوچولو و بامزه درست بشه. البته میتونید خمیر رو به شکل های دیگه‌ای هم ببندید. اما من فکر کردم این شکلی جذابتر و بامزه‌ تره و بچه‌ها بیشتر جذبش میشن.

بعد از این که همه‌ی مثلث‌هارو پرکردید و بستین، باید اونها رو روی سینی گذاشته و داخل فری که از قبل گرمش کردین بذارید. من فقط 10 دقیقه توی فر گذاشتم و مراقب بودم که مبادا این شیرینی‌های دوست داشتنی بسوزه.

راستی اگه دوست دارید می‌تونید یه دونه تخم مرغ رو هم با فرچه روی هرکدوم از این شیرینی‌ها بزنید. که رنگ کروسان‌ها بعد از پخت تیره‎ تر از کروسان‌های من میشه.

6 طرز تهیه شیرینی کرواسان

بعد از این که از فر دراوردید مطمئنم مثل من آب دهنتون راه میوفته چون هم بوی خیلی خوبی داره هم اونقدر کوچک و بامزن که آدم فقط دلش میخواد قورتشون بده. یادتون باشه که اگه از شکلات‌های سفید یا کاکائویی استفاده کردید بعد از اینکه کروسان‌ها سرد شدند اون شکلاتها و مواد میانی هم منجمد میشن. در این حالت دیگه خوردن کروسان‌ها لذت بخش نیست و باید زود خورده بشه. ولی اگه از نوتلا و کره‌ی بادام زمینی و پودر شکر استفاده کردید، مشکلی پیش نمیاد و تا چند روز بعد هم قابل خوردنه.

7 طرز تهیه شیرینی کرواسان

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
instructables




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

برا میان وعده خوبه فقط

کاربر ناشناس

برا نق نق کردن بچه هام خوبه. به نظر خوشمزه میاد

دکمه بازگشت به بالا