سلامت

چگونه در خانه اسپری ضد خارش و خنک کننده بدن بسازیم؟

ساخت اسپری ضد خارش و خنک کننده بدن

فصل تابستان فصلی بسیار دلنشین است که با وجود داغی و گرمای آزار دهنده اش، به دلیل انرژی خاصی که از سرزندگی طبیعت حاصل می شود، وجود میوه ها و نوشیدنی های رنگارنگ و آب دار، که به جان آدمی خنکی می بخشند، تفریح و استراحت، مسافرت و… فصلی بسیار دوست داشتنی می باشد. اما گاهی با وجود همه ی این تفاسیر برخی عوامل آزار دهنده، تمام مزه ی لذت بردن از مسافرت، تفریح و استراحت در این فصل را از بین می برند. یکی از این عوامل گرمای بسیار شدید و طاقت فرسا و دیگری پشه های مزاحم می باشند که هر دو با ایجاد خارش هایی آزار دهنده واقعاً آسایش و آرامش انسان را سلب می کنند. پشه ها با گزش های مکررشان و گرمای شدید هوا با عرق سوز کردن و آفتاب سوختگی، خارش هایی را به وجود می آورند که گاهی تا پایان تابستان به طول می انجامند.

1 ساخت اسپری ضد خارش بدن

اغلب افراد در این فصل، این قبیل ناراحتی ها را تجربه کرده و به دنبال راه چاره می گردند. خوشبختانه درمان های خانگی برای حل این مشکل وجود دارد و ما تلاش کرده ایم با راه حلی ساده و خانگی، رنج تحمل خارش ناشی از گرما و آفتاب سوختگی، عرق سوز شدن و پشه های مزاحم را از بین ببریم.

پس با فن تریکس همراه باشید تا در گرمای تابستان تنها با ساخت یک اسپری، بدن خود را خنک نگه داشته، خارش ها را از بین برده و تابستانی لذت بخش را تجربه کنید.

این اسپری تا حد زیادی در تسکین خارش و خنک کنندگی بدن موثر بوده و برای افرادی که پوستی سفید دارند و مثل آهن ربا پشه ها را به خود می کشند و همچنین افرادی که در تابستان از گرمای هوا و تابش آفتاب رنج برده و دچار آفتاب سوختگی می شوند، بسیار موثر است.

راز نهفته در تاثیر فوق العاده ی این اسپری خانگی در تسکین هر نوع خارش و خاصیت خنک کنندگی آن، جوهر نعناع است. بلورهای طبیعی که برای تسکین دردها در انواع لوسیون ها و درمان های خانگی استفاده می شود. جوهر نعناع به طور طبیعی خنک کننده و تسکین دهنده بوده و به همین دلیل در انواع مرهم ها، دهان شویه ها، روغن های ماساژ، آدامس ها و خنک کننده های دهان استفاده می شود.

پس دست به کار شوید و این مرهم درد تابستان های داغ را هر چه زودتر تهیه کنید.

مواد لازم

– ¼ پیمانه عرق نعناع
– یک قاشق غذاخوری نمک طبیعی یا نمک دریا
– نصف قاشق غذاخوری جوهر نعناع (در عطاری ها به فروش می رسد)
– دو قاشق غذا خوری ژل آلوورا
– یک قاشق غذاخوری سرکه ی سیب (اختیاری)
– پنج قطره اسانس روغنی اسطوخدوس (اختیاری)
– پنج قطره اسانس روغنی گل همیشه بهار (اختیاری)

روش ساخت

1- با دقت عرق نعناع را در ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید. سپس آن را به قدری گرم کنید که وقتی به آن انگشت می زنید، انگشتتان نسوزد. این حرارت برای حل کردن نمک و بلورهای جوهر نعناع کافی می باشد.

پس زمانی که حرارت عرق نعناع به سر حد گفته شده رسید:

2- جوهر لیمو و نمک را در آن ریخته و هم بزنید تا حل شوند.

3- سعی کنید هنگام اضافه کردن جوهر نعناع به عرق نعناع، از دستکش یا انبرک استفاده کنید و از تماس دست ها با جوهر جلوگیری کنید. زیرا اگر دست هایی که به جوهر آغشته است به جاهای حساسی مثل چشم بخورد، باعث بروز مشکلاتی می شود.

4- زمانی که جوهر نعناع حل شد، محلول را کنار بگذارید تا خنک شود و سپس ژل آلوورا، اسانس ها (در صورت استفاده) و سرکه ی سیب را اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس محلول را با دقت در یک بطری اسپری بریزید.

موارد استفاده

این محلول را روی نقاطی از پوست که به هر دلیلی در آن نقطه احساس خارش می کنید، اسپری کرده و اجازه دهید خشک شود و خارش را تسکین دهد. همچنین به عنوان اسپری بدن جهت خنک شدن در تابستان نیز می توانید از آن استفاده کنید.

این ماده را تا ماه ها در دمای اتاق می توان نگهداری کرد. اما ترجیحاً آن را در یخچال بگذارید تا هم عمر آن و هم خاصیت خنک کنندگیش افزایش یابد.

توجه: استفاده از این اسپری برای خانم های باردار و کودکان توصیه نمی شود.

دیگر انواع تسکین دهنده های خانگی خارش

اگر همه ی مواد گفته شده برای تهیه ی این اسپری در دسترستان نبود و از طرفی از خارش پوست رنج می بردید، از دیگر تسکین دهنده ها نیز می توانید استفاده کنید:

– خاک رس بنتونیت را با مقداری آب مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید. سپس آن را مانند لوسیون روی محل خارش بمالید.

– برگ های نعناع را بچلانید تا عصاره ی آن ها خارج شود و آن ها را روی محل خارش بکشید.

– یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و خمیری تسکین دهنده تهیه کنید و آن را روی محل خارش بمالید.

2 ساخت اسپری ضد خارش بدن

همچنین می توانید برای اطلاع از درمان خارش های شبانه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> درمان خارش های شبانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا