زیبایی

آموزش رنگ کردن موهای سفید یا دکلره، با رنگ های موقت، دائمی و نیمه دائمی

تغییر دادن رنگ مو می تواند کار زمان بر و حساسی باشد. اضافه کردن چند رشته موی خاکستری، هایلایت کردن مو و رنگ کردن مو با رنگ های روشن و شاد مثل بنفش و صورتی می تواند تنوع خوبی باشد. سفید کردن مو (دکلره) رنگ را طبیعی تر کرده و باعث می شود رنگ خیلی راحت تر روی موها اثر بگذارد. در ادامه با فن تریکس همراه باشید تا رنگ کردن موهای دکلره شده را بیاموزید.

روش های رنگ کردن موهای سفید یا دکلره

1- رنگ مو را انتخاب کنید.

بعد از سفید کردن موها باید تصمیم بگیرید که از چه رنگی استفاده کنید. لایه کوتیکولی مو در طول فرآیند سفید شدن مو شکسته شده است. بنابراین هیدروژن پروکسید (ماده اصلی در سفید کردن مو) می تواند رشته های مو را به خوبی برای رنگ زدن آماده کند. با توجه به رنگ موی طبیعیتان یا مدت زمانی که سفید کننده مو (دکلره) را روی مو استفاده کرده اید، رنگ موها باید زرد، سفید یا خرمایی مایل به قرمز باشد. بنابراین از هر نوع رنگی می توانید استفاده کنید. فقط دقت داشته باشید که:

– به رنگ پایه توجه کنید. اگر موهایتان در اثر سفید کننده کمی زرد شده باشند و شما بخواهید موهایتان را آبی کنید، اگر از رنگ پایه مناسبی استفاده نکنید، ممکن است رنگ موهایتان سبز شود! در این حالت رنگ پایه مناسب برای مو های شما رنگ بنفش است. برای هر نوع رنگ مو، رنگ های پایه مناسب را انتخاب کنید. رنگ های سرد، گرم و طبیعی را چک کنید. برخی از رنگ های مو رنگ پایه مناسب را هم ارائه می دهند. (رنگ هایی مثل آبی، بنفش-آبی، بنفش-قرمز، قرمز و…)

2- مدت زمانی که می خواهید رنگ روی موهایتان باشد را تعیین کرده و براساس آن رنگ را تهیه کنید.

رنگ ها انواع مختلفی دارند، مثل رنگ های دائمی، نیمه دائمی و رنگ های موقت که هر کدام مدت زمان متفاوتی روی موها باقی می مانند.

– اگرچه رنگ های دائمی ممکن است به موهایتان آسیب وارد کنند، اما رنگ بسیار طبیعی به موهایتان می دهند. 

– مش به اندازه 20 تا 25 بار شستشو روی موها باقی مانده و کمی رنگ تیره نسبت به رنگ های دائمی بر جای می گذارد. همراه این محصولات می توان از هایلایت مو هم استفاده کرد.

– رنگ های نیمه دائمی کمی طبیعی تر به نظر می رسند و تا 10 بار شستشوی سر روی موها باقی می مانند. این رنگ موها، آمونیاک یا پروکسید ندارند؛ به همین دلیل برای موهای آسیب دیده و ضعیف مناسب تر هستند.

– رنگ موهای موقتی به جای رنگ کردن مو سطح آن را می پوشانند. در نتیجه این گونه رنگ ها بعد از 1 یا 3 بار شستشو از بین می روند. شاید در اثر استفاده از این رنگ، رنگ موهایتان به رنگی دربیاید که دوست نداشته باشید. مثلاً اگر رنگ مو آبی باشد، بعد از شستشو ممکن است هاله ای سبز رنگ بر جای بگذارد.

3- قبل از استفاده از رنگ مو، موهایتان را مرطوب و آبرسانی کنید. (این کار را یک تا دو روز قبل از رنگ کردن موهای سفید انجام دهید)

با انجام دادن این کار، موهایتان که در اثر سفید کننده آسیب دیده اند، رطوبت خود را دریافت می کنند. از کاندیشنر مو یا همان نرم کننده ها استفاده کنید. این محصولات را می توانید خریداری کرده و یا خودتان در خانه بسازید. در اینترنت جستجو کنید و ساخت کاندیشنرهایی با موز، آووکادو، مایونز، تخم مرغ، روغن نارگیل، ماست و یا سایر محصولات غذایی را یاد بگیرید.


برای اطلاع از طرز ساخت ماسک هیدراته کردن مو با شیره درخت افرا به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز ساخت ماسک هیدراته کردن مو با شیره درخت افرا <<<


استفاده از کاندیشنر به حفظ حالت طبیعی مو هم کمک می کند. می توانید قبل از سفید کردن مو نیز از کاندیشنر استفاده کنید. اما اگر این کار را نکردید، حتماً قبل از رنگ کردن مو از آن استفاده کنید.

4- از یک پرپشت کننده (فیلر) پروتئینی مو استفاده کنید.

این کار باعث می شود رنگ مو به طور مساوی روی سطوح مو بنشیند. این فیلرها را می توانید با رنگ مو ترکیب کرده و استفاده کنید. برای استفاده جداگانه از این فیلرها مقداری از این مواد را کف دستتان ریخته و روی موهایتان بکشید؛ لازم نیست که قبل از رنگ زدن مو این فیلر را بشویید یا پاک کنید. همچنین می توانید کمی فیلر را با رنگ مو ترکیب کنید. (در رنگ مو از فیلر زیادی استفاده نکنید؛ زیرا رنگ آبکی شده و کارتان را سخت تر خواهد کرد)

– برای تطبیق دادن رنگ موها از فیلر پروتئینی استفاده کنید. برای مثال اگر می خواهید رنگ موهایتان را از بلوند روبه سفید به رنگ قهوه ای روشن درآورید، لازم است سه رنگ اصلی (قرمز، زرد، آبی) را در رنگ خود داشته باشید. در این صورت می توانید از فیلر با رنگ قرمز استفاده کنید.

1 رنگ کردن موهای دکلره

5- حساسیت خود را به رنگ تست کنید.

این تست ممکن است زمان گیر باشد، اما حتماً باید انجام شود تا از بروز حساسیت و یا مشکلات جدی تر جلوگیری کند. مقداری رنگ روی قسمتی از پوست پشت گوشتان بمالید و 24 تا 48 ساعت صبر کنید. بعد از این مدت به دنبال نشانه هایی از حساسیت مثل قرمز شدن، خارش و یا سوختگی باشید. اگر نسبت به رنگ مو حساسیت داشتید (حتی خیلی کم)، باید برند رنگ مویتان را عوض کنید. فراموش نکنید که برند جدید را هم همین گونه قبل از مصرف امتحان کنید.

6- از ایجاد لکه جلوگیری کنید.

رنگ های شیمیایی می توانند به راحتی روی پوست و دست هایتان لکه به جا بگذارند. دستکش پوشیده و لباس هایتان را با یک پارچه قدیمی بپوشانید. یک لایه نازک وازلین کنار خط رویش موها و پایین گردنتان زده تا این ناحیه ها را رنگی نکنید. یک بطری تونرِ صورتِ الکلی کنار خود داشته باشید تا در اثر ایجاد لکه روی پوست، پارچه و یا زمین آن را تمیز کنید.

7- رنگ را ترکیب کنید.

اگر رنگ دائمی خریده اید، احتمالاً باید آن را قبل از مصرف مخلوط کنید.

برچسب محصول را با دقت بخوانید و رنگ را ترکیب کنید.

8- یک رشته مو را به طور آزمایشی رنگ بزنید.

دسته کوچکی از مو را از زیر گردن جمع کرده و رنگ بزنید. با توجه به زمان توصیه شده روی قوطی محصول، تایمر را تنظیم کنید (معمولاً 20 دقیقه)، رنگ را پاک کرده یا بشویید و موهای رنگ شده را روی یک پارچه یا حوله ی سفید قرار دهید و رنگ را ارزیابی کنید. این کار به شما کمک می کند تا قبل از رنگ زدن کل موهایتان، رنگ مو را چک کنید. به علاوه کمک می کند تا مدت زمان رنگ گرفتن موهایتان را بفهمید.

2 رنگ کردن موهای دکلره

9- موهایتان را رنگ بزنید.

موهایتان را چهار دسته کرده و هنگام رنگ زدن یکی از دسته ها، سه تای بقیه را جدا نگه دارید. از ریشه ها شروع کرده و به سمت پایین بیایید. بعد از رنگ زدن هر چهار قسمت مو، بقیه رنگ را روی موهایتان زده و روی موها بمالید (مثل شامپو).

3 رنگ کردن موهای دکلره

10- به اندازه مدت زمان ذکر شده روی قوطی رنگ صبر کنید.

بعد از رنگ زدن آخرین قسمت مو، اندازه گیری زمان را شروع کنید.

– ممکن است برخی از برندها استفاده از سشوار و هوای گرم را برای پروسه رنگ کردن موهای سفید توصیه کرده باشند.

11- موهایتان را با آب گرم شسته تا همه رنگ های باقیمانده از روی موها پاک شود.

از کاندیشنری که همراه رنگ مو ارائه شده است، استفاده کنید. با توجه به مدت زمان مناسبی که روی قوطی محصول توصیه شده است، آن را روی موها بمالید و سپس رنگ را بشویید.

12- با حوله موهایتان را خشک کنید.

در این موقعیت که موهایتان ضعیف و شکننده هستند، استفاده از سشوار می تواند آسیب دائمی به آن ها وارد کند. زمانی که موهایتان خیس است، در مورد رنگ موهایتان قضاوت نکنید. رنگ موی خیس همیشه تیره تر از رنگ موی خشک است.

13- برای 2 تا 3 روز موهایتان را نشویید.

آب، صابون و گرما می تواند باعث کمرنگ شدن رنگ موهایتان شود. این مهلت دو سه روزه به رنگ مو کمک می کند تا به خوبی روی کوتیکول های مو چسبیده و به موها رنگ بدهد. اگر بعد از شستن موها رنگ مو کمرنگ بود، می توانید دوباره موهایتان را رنگ بزنید. گرچه این کار می تواند بیشتر به موهایتان آسیب برساند. اگر موهای سفید شده تان به خوبی رنگ نمی گیرند، بهتر است با یک آرایشگر مشورت کنید.

14- از موهایتان مراقبت کنید.

موهایتان بعد از فرآیند رنگ شدن خشک و خشن می شوند؛ بنابراین برای حفظ رطوبت باید از کاندیشنر استفاده کنید. کاندیشنر را حداقل هفته ای یکبار و به مدت 20 تا 30 دقیقه استفاده کنید. سپس آن را بشویید. می توانید نتیجه را با گرم کردن مو هنگامی که کاندیشنر زده اید بهبود ببخشید. اگر از کاندیشنر خانگی استفاده می کنید، از خراب نبودن آن مطمئن شوید.

4 رنگ‌کردن‌موهای دکلره

15- رنگ را هر 6 تا 8 هفته تمدید کنید.

اگر از رنگ موهایتان راضی هستید و می خواهید مدتی را با همین رنگ مو بگذرانید، هر 6 تا 8 هفته آن را تمدید کنید. اگرچه رنگ های دائمی در طول این مدت از بین نمی روند، اما ممکن است کمی محو شوند. برای رنگ زدن دوباره هم لازم نیست کل موها را رنگ بزنید. فقط کافیست رنگ را در قسمت ریشه مو زده و آن را با شانه زدن در قسمت های دیگر هم پخش کنید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> راهنمای خرید تونر مو مناسب موهای هایلایت <<<

>>> راهنمای خرید شامپو بنفش ضد زردی مو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا