زیبایی

چگونگی استفاده از گل طبیعی برای شینیون، آرایش و تزئین مو

استفاده از گل های طبیعی برای آرایش و تزئین مو و در واقع بستن شینیون کاری بسیار جذاب، متفاوت و البته کم هزینه است. ظرافت و منحصر به فرد بودن استفاده از این روش می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد زیادی بالا ببرد. به خصوص این که بتوانید به درستی از آن ها استفاده کرده و مطمئن باشید که گل ها سقوط نخواهند کرد. استفاده از تکنیک های مختلف برای این روش و به کار گرفتن درست آن ها مهمترین اصل در درخشیدن با استفاده از این روش می باشد. با فن تریکس همراه باشید تا این کار را فرا گیرید.

انتخاب صحیح گل، مناسب با هدف

1- نوع گل

قبل از هر چیزی، برای انتخاب نوع گل شینیون و استفاده از آن ها در مو، باید مدت زمانی که قرار است گل روی موهایتان باشد را مد نظر بگیرید. اگر برای مدت کوتاهی از گل استفاده می کنید، شکوفه های صورتی و سفید یا گل های ظریفی مانند این ها که بسیار زیبا هستند اما عمری بسیار طولانی ندارند را می توانید استفاده کنید.

در غیر این صورت باید از گل هایی با طول عمر بیشتر استفاده کرده که زود پژمرده نشوند و زیباییشان را روی سرتان حفظ کنند. البته پیشنهاد می کنیم حتی اگر از شینیون برای مدت کوتاه استفاده می کنید، گل هایی با ماندگاری بالا مثل رز و نرگس را تهیه کنید.

1 شینیون مو با گل طبیعی

2- تعداد گل را مشخص کنید.

اگر از یک یا دو گل استفاده می کنید باید گل های درشتی مثل رز و امثال آن را انتخاب کنید. این نوع انتخاب زیبا و جذاب تر است. اما اگر از گل های ریزتری استفاده می کنید، تعداد آن ها را باید بیشتر در نظر گرفته تا ظرافتی چشم نواز به وجود آورد. در واقع نوع گل، تعداد گل ها را مشخص می کند.

2 شینیون مو با گل طبیعی

3- گل مصنوعی

در صورتی که گل طبیعی مناسبی پیدا نکردید می توانید از گل های مصنوعی که بسیار به گل طبیعی شباهت داشته و از دور تفاوت آن ها مشخص نیست استفاده کنید. گل هایی را انتخاب کنید که رنگارنگ نبوده و یا از رنگ های غیر طبیعی در آن ها استفاده نشده باشد. این امر به طبیعی تر جلوه دادن گل ها کمک می کند.

3 شینیون مو با گل طبیعی

4- گل طبیعی با ساقه های قوی

اگر از گل طبیعی استفاده می کنید باید دقت داشته باشید که به تازگی از بوته جدا شده و گل برگ ها و ساقه های محکمی داشته باشد. این امر باعث شده تا گل های شما به زودی زود پلاسیده نشوند. ارکیده و گاردنیا بهترین انتخاب برای این کار هستند که هم گل برگ و ساقه های محکمی داشته و هم تا یک روز کامل سرزنده، شاداب و بدون کوچک ترین پلاسیدگی باقی می مانند.

4 شینیون مو با گل طبیعی

آماده سازی گل

1- سرد نگه داشتن گل

گل های طبیعی را قبل از گذاشتن روی سر باید سرد و خنک نگه داشت تا در زمان استفاده، تازه و با طراوت بوده و پژمرده نشوند. پس گل ها را شب قبل از استفاده در ظرف آبی گذاشته و در یخچال نگهداری کنید.

5 شینیون مو با گل طبیعی

2- ساقه ها را ببرید.

در زمان استفاده از گل، ساقه ها را ببرید. به گونه ای که هر گل تنها دارای 5 سانتی متر ساقه باشد. این مقدار کافی است تا هم گل به صورتی ایمن در موها بایستد و هم ساقه ی گل مشخص نباشد. اگر موهای کوتاه و کم پشتی داشته و ساقه ها در لابه لای موهایتان پنهان نمی شود، می توانید آن ها را با استفاده از لاک ناخن همرنگ موهایتان رنگ کنید.

6 شینیون مو با گل طبیعی

3- اگر از گل های مصنوعی استفاده می کنید، ساقه های گل را جدا کرده و گیره های شینیون را جایگزین ساقه ها کنید.

به یاد داشته باشید که تنها ساقه را جدا کرده و کاسبرگ گل را قیچی نکنید. سپس با نخی هم رنگ کاسبرگ، گیره را روی گاسبرگ گل دوخته و آن را روی گل محکم کنید.

7 شینیون مو با گل طبیعی

4- برای گل های طبیعی 3 تا 5 سانتی متر ساقه (بسته به ظرافت گل) باقی بگذارید.

دقت داشته باشید که نزدیک ترین ساقه به کاسبرگ گل را نبرید. با این کار می توانید همانند شکل زیر گیره را به ساقه گیر داده و نگه دارید.

8 شینیون مو با گل طبیعی

5- حال، گیره ای که گل روی آن سوار بوده را داخل مو زده و گیره ی دیگری را به صورت ضربدری روی آن قرار دهید. با این کار گل روی موها محکم شده و نمی افتد.

9 شینیون مو با گل طبیعی

6- بهتر است موها را با کش یا گیره بسته و ساقه ی گل را لابه لای موهای بسته شده قرار دهید تا مطمئن شوید که گل روی سر محکم بوده و اصلاً تکان نمی خورد.

البته اگر موهایتان باز است ساقه ی گل را با چند گیره ی شینیون دیگر، داخل موها ثابت کنید.

10 شینیون مو با گل طبیعی

نکات مهم

برای هر چه زیبا و بهتر به نظر رسیدن گل های روی مو، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

1- گل ها را در کنار گوش ها قرار دهید.

زمانی که موهایتان باز است، بهترین حالت قراردادن گل های طبیعی در کنار گوش هایتان است. بدین صورت گل ها بیشتر از هر حالت دیگری جلب توجه کرده و زیباتر بنظر می رسند. به خصوص این که راحت تر می توان ساقه های گل را در پشت گوش پنهان کرد.

11 شینیون مو با گل طبیعی

2- از ایجاد تقارن اجتناب کنید.

قرار دادن گل در هر دو طرف و در کنار هر دو گوش اصلاً زیبا نبوده و چهره ی بدی ایجاد می کند. گل فقط باید در کنار یک گوش قرار گیرد. همچنین دقت داشته باشید که اگر موها را می بندید گل نباید در مرکز موهای بسته شود. گل باید در کنار گره مو قرار گیرد.

12 شینیون مو با گل طبیعی

3- در مورد موهایی که به صورت حجم دار در بالای سر جمع شده و گردن و شانه ها نیز مشخص است، باید گل ها را در کنار حجم برآمده ی مو قرارداده و یا به دور آن بپیچانید.

از قرار دادن گل در مرکز حجم مو اجتناب کنید. مگر این که از شکوفه های بسیار ریزی استفاده کنید که می توانید آن ها را در حجم و برآمدگی موها پراکنده کنید. اما گل های درشت باید در کنار برآمدگی مو قرار گیرند.

13 شینیون مو با گل طبیعی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا