خانه و کاشانه

آموزش درزگیری وان حمام به روشی ساده و آسان

درزگیری وان حمام

اگر می خواهید یک درزگیری تمیز با استفاده از گان درزگیر انجام دهید باید به سه مسئله توجه کنید: نحوه نگهداشتن گان درزگیری هنگام استفاده، سرعت حرکت گان روی محل درزها و قسمتی که در انتهای تیوپ درزگیر، برش می دهید. درزگیری وان حمام کار بسیار راحتی بوده و به غیر از یک گان درزگیری، نیاز به وسایل و ابزارهای خاص دیگری ندارد. در صورتی که دوست دارید این کار را یاد بگیرید با ما همراه باشید.

اگر می خواهید برای بار دوم یا چندین بار وان حمامتان را درزگیری کنید، قبل از شروع کار، باید تمام مواد و چسب های قبلی را برداشته و درزها را کاملاً تمیز نمایید، سپس کار را آغاز کنید.

1 درزگیریی وان حمام

چسب درزگیر و گان درزگیری

برای شروع کار، بهتر است یک چسب درزگیر بر پایه سیلیکون، ضد آب و مقاوم در برابر قارچ، تهیه کنید. چنین درزگیری برخلاف درزگیرهای چند منظوره لاتکس، به راحتی از بین نرفته و حذف نمی شوند. فقط بوی بدی دارند و اگر قرار است در فضای بسته ای استفاده شوند باید کمی احتیاط کرد؛ اما ارزشش را دارند.

پس از تهیه چسب، نوک چسب را با زاویه 45 درجه برش دهید. برای این کار می توانید از یک چاقوی تیز یا تیغ موکت بر استفاده کنید. ممکن است نوک چسب علامتی داشته باشد که نشان دهنده مکان مناسب برای برش است.

اگر قبلاً نوک چسب را بریده اید، ممکن است نوک آن با مقداری چسب، مسدود شده باشد. می توانید با یک سوزن یا سنجاق یا با استفاده از چاقو، نوک مسدود شده را باز کنید.

سعی کنید گان درزگیری با کیفیت بالا تهیه کنید؛ یعنی چسب به راحتی در آن قرار بگیرد، به راحتی بتوانید آن را فشار دهید و چسب نیز به راحتی از تیوپش خارج شود.

شروع کار

قبل از شروع کار تصمیم بگیرید که می خواهید کارتان را از کجا شروع کنید. چرا که باید ببینید اگر از یک گوشه کار را آغاز کنید، چگونه می توانید آن را ادامه داده و به پایان برسانید. برای استفاده ی صحیح از گان درزگیری به این صورت عمل کنید: اگر راست دست هستید شاسی (trigger) گان درزگیر را با دست راست و نوک چسب (نازل) یا بدنه گان را با دست چپ بگیرید. گان را با یک زاویه 45 درجه نسبت به سطح مورد نظر نگه دارید. با دست راست به آرامی شاسی گان را فشار دهید و همزمان با فشار شاسی، گان را روی درز حرکت دهید. همانطور که گان را روی درز حرکت می دهید، چسب هم از نازل خارج می شود و روی درز قرار می گیرد. در این شرایط، نیازی به فشار مجدد شاسی نیست. سرعت حرکت گان را باید طوری تنظیم کنید که در تمام طول مسیر یکسان باشد.

اگر دو طرف وان محصور است، اینگونه کار کنید: گان درزگیر را از قسمت میانی محصور وان بگذارید و درزگیری را به سمت گوشه ادامه دهید. سپس از گوشه محصور به سمت گوشه آزاد وان حرکت کنید. پس از درزگیری این قسمت، گان را بردارید و دوباره روی نقطه ی شروع مرحله قبل بگذارید. حالا گان را در جهت مخالف مرحله قبل حرکت دهید و دقیقاً مثل مرحله قبل، عمل کنید. (مطابق شکل)

2 درزگیریی وان حمام

پس از درزگیری، اگر محل های درزگیری شده به دلیل وجود چسب های اضافی ظاهر نامناسبی به خود گرفته اند، می توانید با کشیدن انگشت خیس روی چسب های اضافی، آنها را پاک کنید. برای این کار می توانید از دستکش های نیتریل (nitrile) نیز استفاده نمایید. با پوشیدن این دستکش ها و پاک کردن چسب های اضافی، دستتان هم کثیف نمی شود.

بعد از تعمیر و درزگیری وان حمام می توانید، وان حمام را برای ساخت حمام سم زدا آماده کرده؛ و یا از بمب حمام یا نمک حمام برای پاکسازی بدن در وان حمام استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
popularmechanics




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا