خانه و کاشانه

چگونه درز و ترک سقف کنافی را تعمیر کنیم؟

اگر سقف کنافی خانه شما ترک خورده، اصلاً نگران نباشید؛ زیرا تعمیر آن کار نسبتاً ساده و راحتی می باشد. کار خود را با پاکسازی و تمیز کردن سقف شروع کنید. سپس از یک نوار درزگیر و دو لایه بتونه برای پوشش درز استفاده کنید. بعد از آن نیز کار را با سنباده زدن و رنگ آمیزی قسمت درزگیری شده به اتمام برسانید.

پاکسازی و درزگیری ترک سقف کنافی

1- یک مشمای پلاستیکی را زیر محل ترک خوردگی پهن کنید.

قبل از شروع کار، یک مشمای پلاستیکی بزرگ در جایی که سقف ترک خورده است پهن کنید. چون کار تعمیر، با خرده های کناف همراه است و بقایای آن محیط را کثیف می کند. با این کار، زمانی که تعمیر سقف شما به اتمام رسید، مشما را جمع کرده و دور بیندازید. اینگونه هیچ نگرانی بابت تمیز کردن کف اتاق نخواهید داشت.

• همچنین بهتر است وسایل از اتاق خارج شده یا با پارچه ای پوشانده شوند. چون تمیز کاری آنها سخت خواهد بود.

2- از یک نردبان دوطرفه استفاده کنید.

نردبان به شما کمک می کند تا بتوانید روی آن بایستید و راحت تر به سقف دسترسی داشته باشید. قبل از بالا رفتن از آن اطمینان حاصل کنید که هر دو پایه نردبان روی زمین، ثابت شده اند. اگر نردبان شما دارای کفی پهن است، می توانید وسایل مورد نیاز برای تعمیر را روی نردبان قرار دهید.

• این نردبان ها را می توان از فروشگاه های ابزارآلات یا تجهیزات ساختمانی تهیه کرد.

• اگر سقف اتاق پایین بود، می توانید از پله های نردبان استفاده کنید. اگر چه قرار گرفتن روی پله های نردبان (به دلیل کم بودن ارتفاع سقف) حفظ تعادل را دشوار می کند، اما دسترسی به مواد تعمیر را، راحت تر می کند.

3- نوار درزگیر (tape) را دقیقاً روی محل ترک یا درز، نصب کنید.

این نوار چسبناک است و به راحتی به سقف می چسبد. از نوارهای درزگیر با طول زیاد استفاده کنید؛ تا کاملاً درز را بپوشاند. در واقع بسته به اندازه ترک، طول نوار درزگیر را مشخص کنید. نوار را روی درز قرار داده و فشار دهید. در ضمن بیشتر از یک لایه نوار، استفاده نکنید.

• اگر این نوارها انواع مختلفی داشت، نوع چسب دار آن را استفاده کنید.

1 تعمیر سقف کنافی

درزگیری ترک با بتونه ی کنفیِ 5 دقیقه ای

1- پودر بتونه را با آب مخلوط کنید.

حدود 0.5 کیلوگرم پودر بتونه را درون یک ظرف پلاستیکی بریزید. سپس ظرف را زیر شیر آب ولرم گرفته و کم کم آب را به آن اضافه کنید. حین اضافه کردن آب، مخلوط را هم بزنید. اضافه کردن آب را تا جایی ادامه دهید که غلظت مناسبی بدست آید (تقریباً مشابه غلظت سس مایونز).

• درزگیری سقف کنافی ، می تواند با یکسری اتصالات دیگر نیز انجام شود، اما پودر بتونه محکم تر بوده و ظاهر کار را یک دست نشان می دهد.

• پودر بتونه را می توان از فروشگاه های ابزارآلات یا تجهیزات ساختمانی خریداری کرد. شما فقط به یک کیسه 1.5 کیلوگرمی آن نیاز دارید.

2 تعمیر سقف کنافی

2- با یک لایه از مخلوط بدست آمده از مرحله قبل، درز را بپوشانید.

با استفاده از کاردک، یک لایه از بتونه را روی درز می کشیم، به طوری که بتونه کاملاً نوار درزگیر را بپوشاند. بهتر است بتونه در جهت موازی با ترک خوردگی کشیده شود. سریع کار کنید، زیرا بتونه پس از 5 دقیقه خشک می شود.

• پس از پوشاندن درز با اولین لایه بتونه، اجازه دهید 30 دقیقه بگذرد تا کاملاً خشک شود.

3 تعمیر سقف کنافی

3- یک پیمانه دیگر از بتونه را با آب مخلوط کنید.

لایه دومی که برای پوشش استفاده می شود، باید از لایه اول نازک تر باشد. بنابراین به همان مقدار پودر، مقدار آب بیشتری اضافه کنید. لایه دوم، هرگونه درز و شکافی که در لایه اول وجود دارد را می پوشاند. (غلظت لایه دوم باید در حد غلظت سرشیر باشد)

• سعی کنید با لبه های کاردک پودر را کاملاً با آب مخلوط کرده تا مخلوط یک دست شود.

4 تعمیر سقف کنافی

4- لایه دوم پوشش را روی درز بکشید.

این مرحله را کاملاً مشابه با مرحله ی قبل انجام دهید؛ به گونه ای که لایه دوم، کاملاً درز و نوار درزگیر را بپوشاند.

• درست است که این لایه ها تنها در 5 دقیقه خشک می شوند، اما بهتر است زمانی حدود 30 دقیقه بگذرد تا از خشک شدن کاملِ آنها مطمئن شوید.

5 تعمیر سقف کنافی

کار تعمیر را کامل کنید.

1- لایه های بتونه را سنباده بزنید.

پس از اینکه هر دو لایه پوششی کاملاً خشک شدند، با استفاده از یک سنباده قسمت های زبر و اضافی لایه ها را بگیرید. کار را تا جایی ادامه دهید که لایه های پوششی با سقف، هم سطح و یک دست شوند.

• سنباده ها را از فروشگاه های تجهیزات ساختمانی تهیه کنید. اگر نوع آنها متفاوت بود، شما نوع ریزدانه آن را انتخاب کنید.

• کار سنباده زنی، کمی با کثیف کاری همراه است. پس سعی کنید این کار را در محدوده مشمای پلاستیکی که در مرحله اول پهن کردید انجام دهید.

6 تعمیرکناف

2- از یک رنگ نقاشی که متناسب با رنگ سقف است، استفاده کنید.

اکنون بخشی از سقف کنافی که درزگیری کرده و سنباده زده اید را باید رنگ کنید. اگر رنگی که قبلا برای سقف استفاده کرده اید، موجود است، از همان رنگ برای رنگ آمیزی قسمت درزگیری شده استفاده کنید؛ اما اگر موجود نیست، باید مشابه آن را تهیه کنید. رنگ قسمت درزگیری شده باید با رنگ سقف کاملاً یک دست شود.

• برای تهیه رنگ متناسب و همخوان با رنگ سقف می توانید چند رنگ را مخلوط کنید.

• چند قوطی رنگ برداشته و هر کدام را با رنگ سقف مقایسه کنید تا بتوانید مناسب ترین آن را انتخاب کنید.

7 تعمیرکناف

3- قسمت درزگیری شده سقف را رنگ کنید.

حدود نصف پیمانه (113 گرم) از رنگ را داخل یک ظرف فلزی یا سطل فلزی مخصوص نقاشی (ساختمان) ریخته و فرچه رنگ را به رنگ آغشته کنید، به طوری که تمام سطح فرچه به رنگ آغشته گردد. سپس فرچه را در یک جهت روی قسمت درزگیری شده، بکشید تا کاملاً آن قسمت با رنگ پوشانده شود.

• پس از اتمام کار تعمیر و خشک شدن کامل سقف، بافت و رنگ سقف باید کاملاً یکدست باشد.

8 تعمیرکناف

در پایان می توانیدبرای اطلاع از “چگونگی رفع لکه ناشی از کپک و نشت آب روی سقف و دیوارها” به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه لکه ناشی از کپک و نشت آب روی دیوار و سقف را از بین ببریم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا