زیباییسلامت

چگونه حمام سم زدا و پاکسازی بدن بسازیم؟

انواع حمام سم زدا

هیچ چیز به اندازه ی یک حمام آب گرم نمی تواند به بدن استراحت داده و وجود آدمی را به آرامش برساند. مخصوصاً اگر حمامی باشد که سموم بدن را دفع کرده و پاکسازی کاملی نیز انجام دهد که بدن و حتی ذهن آدمی را تسکین داده و آن را تغذیه می کند.

1 انواع حمام سم زدا و پاکسازی بدن

حمام سم زدا کمک می کند تا سموم از بدن کاملاً دفع شود. همچنین آرامشی را به انسان القا می کند که گویی بدن شدیدا خسته شده و فقط احتیاج به خواب دارد. پس توصیه می کنیم حمام سم زدایی را حتماً قبل از خواب انجام دهید. مخصوصاً اگر جزو افرادی هستید که با سموم بدن و مسائل و مشکلات پوستی دست و پنجه نرم می کنید. باید بگوییم دستوراتی که ما در این مقاله برای حمام سم زدایی بیان می کنیم راه هایی کاملاً طبیعی، راحت، ساده و ارزان برای سم زدایی و استراحت بدن است. این حمام های گرم در عین حال که باعث ریلکس شدن و استراحت بدن می گردند، سلامتی آن را نیز بهبود می بخشند.

انواع آن ها عبارت اند از:

1- حمام سم زدای نمک

مواد لازم برای ساخت این حمام

– ¼ پیمانه نمک دریا یا نمک هیمالیایی
– ¼ پیمانه نمک اپسوم
– ¼ پیمانه جوش شیرین
– 1/3 پیمانه سرکه ی سیب
– 10 قطره اسانس روغنی مورد علاقه مثل نعناع یا اسطوخودوس

برای ساخت این حمام جهت سم زدایی بدن

نمک دریا، نمک اپسوم و جوش شیرین را در یک لیتر آب در حال جوش حل کرده، در ظرف شیشه ای ریخته و کنار بگذارید. وان یا لگن حمام را با آب گرم یا داغ پر کرده و سرکه ی سیب را به آن اضافه کنید. حال آبی که حاوی نمک و جوش شیرین بوده را نیز به وان اضافه کرده و در صورت استفاده از اسانس، آن را نیز در وان بریزید. حداقل 30 و حداکثر تا هر زمان که دلتان می خواهد در وان بخوابید. فقط توجه داشته باشید که بعد از خارج شدن از حمام سم زدا احساس خستگی و خواب آلودگی داشته و یا ممکن است سرگیجه بگیرید که کاملاً طبیعی است. پس وقتی را به حمام سم زدا اختصاص دهید که بعد از آن کار مهمی نداشته و بتوانید بخوابید.

این حمام برای تسکین خارش و التهاب پوست بسیار عالی بوده، سطح منیزیم بدن را افزایش داده و بدن را به کلی سم زدایی می کند.


برای اطلاع بیشتر در رابطه با حمام سم زدای نمک به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> حمام سم زدای نمک <<<


2- حمام خاک رس

مواد لازم:

½ پیمانه خاک رس بنتونیت
½ پیمانه نمک اپسوم
اسانس (در صورت تمایل)

برای ساخت

نمک اپسوم را به آب داغ وان اضافه کرده و اجازه دهید در آن حل شود. اسانس را نیز در صورت استفاده، در وان بریزید. برای استفاده از خاک رس دو گزینه وجود دارد:

– خاک رس را در مقدار کمی آب بریزید. خوب مخلوط کرده و هم بزنید تا کاملاً حل شده و گلوله های خاک رس از بین برود و گِل نرمی به دست آید. به یاد داشته باشید که این کار را با قاشق یا هر چیز فلزی انجام ندهید و حتماً مخلوط را در یک ظرف شیشه ای با قاشقی پلاستیکی تهیه کنید. سپس ماده ی به دست آمده را در وان ریخته و به مدت 20 دقیقه در وان بخوابید.

– مقداری گِل خاک رس تهیه کرده و روی تمام بدنتان بزنید به طوری که مانند ماسک تمام بدن را پوشش دهد. اجازه دهید 5 دقیقه روی بدنتان مانده و خشک شود. این کار باعث می شود که گل رس مستقیماً با پوستتان تماس پیدا کند و پاکسازی و سم زدایی به شکل موثرتری صورت گیرد. بعد از خشک شدن کامل گل، در وان آب حاوی نمک اپسوم به مدت 20 دقیقه یا تا هر زمان که می خواهید بخوابید. زمانی که در وان هستید از یک لیف حوله ای نرم برای از بین بردن گل های باقی مانده روی بدن استفاده کنید.

3- حمام سم زدای اکسیژن

این حمام برای دوران بیماری و درد بسیار مفید است. زیرا زنجبیل، گرفتگی های بدن را از بین برده و باعث تسکین درد می شود. همچنین برای پوست های حساس و آلرژیک یا خارش و التهاب پوست بسیار مفید می باشد.

مواد لازم:

– 2 پیمانه هیدروژن پراکسید
– 1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل

برای ساخت:

وان را با آب داغ پر کرده، هیدروژن و زنجبیل را به آن اضافه کنید و 30 دقیقه یا بیشتر در آن بخوابید.

4- حمام سرکه

یک یا دو بار در هفته وان حمام را با 1 تا 2 پیمانه سرکه ی سیب و آب داغ پر کرده و 20 تا 30 دقیقه در آن بخوابید. با استفاده از یک لیف نرم صورت و بدنتان را ماساژ داده و لایه برداری کنید. موها نیز باید در این آب خیس شوند.

بعد از آن هم می توانید با دوش سرد بدن را آب کشی کرده و یا اجازه دهید سرکه روی بدنتان خشک شود.

5- حمام پودر خردل

بهتر است اگر از این نوع حمام استفاده می کنید از پودر خردل طبیعی و ارگانیک استفاده کرده و بیخیال پودرهای خردل داخل ظرف در فروشگاه ها شوید. در گذشته مردم از پودر خردل به دلیل خاصیت آن در افزایش گردش خون، برای تسکین سرماخوردگی، آنفولانزا و گرفتگی عضلات استفاده می کردند.

اضافه کردن مقداری منیزیم و اسانس روغنی به حمام پودر خردل، آن را سم زدا و خوشبو می کند.

نکات مهم برای سم زدایی بیشتر

– هر چه آب گرم تر باشد سم زدایی بیشتر و موثر تر اتفاق می افتد.

– اگر آب منطقه ی شما حاوی کلر و فلوراید است توصیه می کنیم به تمامی حمام هایی که گفته شد مقداری خاک رس اضافه کرده تا این مواد شیمیایی را جذب کند و مانع جذب آن ها توسط پوستتان شود.

– تمام موارد گفته شده می تواند با هم مخلوط شده تا با تلفیقی از همه ی حمام ها، حمام سم زدای موثرتری ساخت.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا