رپورتاژ آگهیزیباییسلامت

راهنمای گام به گام درمان جوش و آکنه پوست چرب با کرم ضد جوش

جوش صورت به ویژه اگر دردناک باشد آزاردهنده بوده و اعتماد به نفس افراد را کاهش می دهد. عمدتا خانم ها و دختران و پسرانی که در سن بلوغ هستند درگیر جوش و آکنه می شوند. اما خوشبختانه راه های درمان متعددی برای از بین بردن جوش وجود دارد. استفاده از روش های رفع جوش و آکنه بسته به نوع پوست و سازگاری محصول مراقبتی یا دارویی با پوست است. در این مقاله قصد داریم درمان جوش را به صورت گام به گام مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتها با فن تریکس همراه باشید.

گام 1: تشخیص نوع جوش

ابتدا باید بدانید جوش های صورت شما از چه نوعی هستند. محصولات مراقبتی مانند کرم ضد جوش پوست چرب برای انواع جوش متفاوت است. بنابراین آگاهی از نوع جوش برای انتخاب محصولات ضد جوش و آکنه حائز اهمیت است. در ادامه به بررسی ویژگی های انواع جوش صورت می پردازیم.

جوش های سر سیاه

همانطور که می دانید دلیل ایجاد جوش تجمع چربی در منافذ سلولی است. اگر این مواد در معرض هوا قرار بگیرند در واکنش با محیط به رنگ سیاه در آمده و ظاهر بدی برای پوست ایجاد می کنند. منافذی که در آن جوش های سر سیاه ایجاد می شود در قسمتی که به پوست راه پیدا می کنند باز هستند. اما اشباع شدن آن ها از موادی مانند گرد و غبار، سبوم، سلول های مرده و… جلوی خروج طبیعی چربی ها را گرفته و جوش ایجاد می کند. استفاده از محصولاتی مانند کرم ضد جوش پوست چرب می تواند به کاهش این جوش های مزاحم کمک کند.

جوش های سر سفید

وقتی راه خروج چربی به سطح پوست بسته شود و به همراه موادی مانند سلول های مرده و گرد و غبار درون منافذ سلولی گیر بیفتد، جوش سر سفید ایجاد می شود. این جوش ها باعث بزرگتر شدن منافذ سلولی شده و پس از مدتی پاره می شوند. جوش سر سفید بر خلاف جوش های سرسیاه، قبل از پاره شدن در تماس با هوای بیرون نیستند؛ به همین دلیل اکسید نشده و رنگ آن تغییر نمی کند. جوش ها وسوسه انگیز هستند و همه افراد تمایل دارند که زودتر آن را تخلیه کنند. اما این کار به بافت پوست آسیب می زند و باعث ایجاد حفره در سطح پوست می شود. کرم ضد جوش پوست چرب مخصوص جوش های سر سفید سبب از بین رفتن این جوش ها خواهد شد.

جوش های التهابی

جوش های التهابی عمدتا به دلیل فعالیت باکتری های غیرمفید به وجود می آید. ظاهر این نوع جوش قرمز رنگ بوده و در عمق بیشتری از پوست ایجاد می شود. بیشتر افرادی که درگیر این نوع جوش هستند با بزرگتر شدن جوش درد بیشتری روی پوست احساس می کنند. به هیچ عنوان سعی در خالی کردن جوش های التهابی نداشته باشید. این جوش ها می تواند حفره های عمیقی روی پوست به وجود آورند که ترمیم آن به سختی انجام می شود. در موارد شدید دارو درمانی لازم است تا با از بین بردن باکتری ها به کاهش جوش های عفونی منجر شود. همچنین مراقبت های تکمیلی برای کاهش جوش های التهابی لازم است.

گام 2: انتخاب کرم ضد جوش مناسب

2 درمان جوش و آکنه پوست چرب با کرم ضد جوش

پس از اینکه با انواع جوش های صورت آشنا شدید وقت آن است که کرم مخصوص پوستتان را انتخاب کنید. بیشتر افرادی که مستعد جوش و آکنه هستند پوست چرب دارند. بنابراین باید از کرم ضد جوش پوست چرب استفاده کنند تا به مرور زمان کاهش جوش های پوستی اتفاق بیفتد. ترکیبات موجود در کرم ها علاوه بر کنترل چربی سبب تنظیم منافذ سلولی شده و با میکروب های سطح و زیر پوست مقابله می کند. همه این عوامل در کنار هم سبب محو شدن جوش صورت می شوند.

>> خرید کرم ضد جوش صورت <<

گام 3: استفاده صحیح از کرم ضد جوش

کرم ضد جوش پوست چرب را باید روی پوست تمیز و عاری از هر گونه آلودگی استفاده کرد. ابتدا صورتتان را با شوینده مخصوص صورت شسته و با حوله نرم خشک کنید. وجود مقداری رطوبت روی پوست به جذب بهتر کرم کمک می کند. در طول روز دو بار کرم بزنید و آن را به دقت روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب شود.

گام 4: صبور باشید

انتظار نداشته باشید که یکبار پس از استفاده از کرم ضد جوش تاثیر آن را مشاهده کنید. بسیاری از محصولات مراقبتی حداقل یک هفته پس از استفاده تاثیر خود را نشان می دهند. بنابراین عجول نباشید و طبق دستور و به طور منظم از کرم و سایر محصولات ضد جوش استفاده کنید تا شاهد نتیجه اثربخش آن باشید.

گام 5: مراقبت های تکمیلی

از بین بردن جوش صورت نیاز به مراقبت های دیگری نیز دارد. تغییر سبک زندگی و دقت در خوراک برای کاهش واکنش های پوستی موثر است. استرس را از خودتان دور کنید و با ورزش جسم و روح را به آرامش برسانید. اگر از محصولات ضد جوش استفاده می کنید نظم در مصرف را از یاد نبرید.

درمان جوش برای همیشه

پوست مستعد جوش و آکنه هیچگاه به صورت قطعی و کامل درمان نمی شود. اما توصیه هایی که در این مقاله گفته شد تا حد زیادی می تواند سبب کاهش این مشکل پوستی برای خانم ها و آقایان باشد.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
araskharid.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا