خودرو و وسایل نقلیهراهنمای خرید

نقد و بررسی مشخصات ماشین تویوتا آوالون 2019 Toyota Avalon

راهنمای خرید و نقد و بررسی 2019 Toyota Avalon

سدان آوالون تویوتا هرگز برای جوانان طراحی نشده و سن متوسطی که می توان برای استفاده از آن پیشنهاد کرد افرادی با سنین بیش از 50 سال می باشد. به نوعی باید این مدل را خودرویی دانست که بیشتر مشتریان آن میانسال ها هستند و نسبت به جوانان محدودتر است. تویوتا سعی می کند برای هر سنی مدل خاصی توسعه دهد تا برای اقشار مختلفی محصولات خود را عرضه کند.

1 بررسی تویوتا آوالون 2019

آوالون نیز یک خودرو نمادین و دراماتیک بوده که با پلتفرمی مدرن در نسل جدید می تواند تجربه رانندگی بهتری را برای میانسال ها رقم بزند. بنابراین ممکن است جوانان تمایلی به خرید چنین سدانی از برند بزرگ تویوتا نداشته باشند.

این سدان اولین محصول تویوتاست که از Apple CarPlay پشتیبانی می کند. Apple CarPlay سرویسی است که بیشتر، مشتریان جوان تمایل به استفاده از آن را دارند. در دیگر قسمت سیستم سرگرمی، تویوتا علاوه بر Apple CarPlay، از اندروید اتو نیز پشتیبانی به عمل می آورد تا سرنشینان و راننده، سفر خوبی را با این مدل سپری کنند. با قابلیت Remote Connect تویوتا، افراد می توانند به وسیله وای فای، اینترنتی به خودرو متصل کرده یا از طریق بلوتوث، دیوایس مورد نظر را به سیستم سرگرمی خودرو متصل کنند.

امروزه اتومبیل های متعددی هستند که با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به فروش می رسند. بی شک چنین قابلیتی در آوالون عجیب نیست و عدم وجود آن قطعاً احساس خواهد شد. تویوتا سعی داشته ویژگی های مدرنی را برای سدان مناسب میانسالان خود در نظر بگیرد.

تویوتا، آوالون را بروزرسانی کرده تا بیشتر به طبع مشتریان باشد. طراحی یکپارچه و نسل جدیدی که شباهتی هم به کَمِری نسل هشتم دارد. تویوتا، تریم های مختلفی را برای این سدان سایز متوسط خود در نظر گرفته که مدل های XLE و Hybrid بخشی از این تریم هستند. مدل های Sport XSE و Touring را نیز در این نسخه شاهد هستیم که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. جلو پنجره مشکی بزرگ با طراحی لانه زنبوری جذابیت ظاهری آوالون را دو چندان کرده است. همچنین با رینگ 19 اینچیِ آلیاژی و بدنه ای با سبک اسپرت، نظر هر فردی را به این سدان جلب می کند.

طراحی یکی از ویژگی های بارز محصولات تویوتا بوده که آوالون از آن بی نصیب نیست. طراحی بخش عقب آن عضلانی تر به نظر می رسد و کمی شبیه به کمری شده است. چراغ های عقب آن یکپارچه و متصل به هم می باشد که هنگام روشن شدن زیبایی خاصی را فراهم می آورد. آوالون یک سدان میان سایز است، اما این بدان معنا نیست که کابینی با فضای کم شاهد باشیم.

ابعاد بزرگ آن بیشتر به یک فول سایز شباهت دارد تا میان سایز. تویوتا برای طراحی این مدل سعی کرده رویکرد تهاجمی در نظر بگیرد و یک خودرو شیک و لوکس را به مخاطبان ارائه دهد. با وجود صندلی هایی از چرم مصنوعی SofTex می توان کیفیت بالایی را شاهد بود. البته نسخه XSE Hybrid در فضای کابین ترکیبی از تریم چوب و چرم است تا با کیفیت تر به نظر برسد. با استفاده از قطعات لوکس و پریمیومی، آوالون یک سدان چشمگیر بوده و در نگاه نخست افراد را شیفته خود می کند.

تویوتا در سدان میان سایز جدید خود از پلتفرم TNGA یا همان مخفف Toyota New Global Architecture chassis بهره گرفته است. پلتفرمی که پیشتر در کرولا و پریوس شاهد آن بودیم. آوالون یک سدان اسپرت فوق العاده بوده که اگر پا روی پدال گاز آن بگذارید متوجه قدرت آن خواهید شد.

طراحی تهاجمی که تویوتا برای این مدل در نظر گرفته از این رو تهاجمی بوده که قدرت موتور قابل توجهی دارد. همچنین در تریم های مختلفی چون XLE, Limited و XSE استانداردهای ایمنی و رفاهی بزرگی به کار گرفته شده است.

با سیستم تعلیق AVS که برای نخستین بار به کار گرفته می شود، تعلیق نرمی را در آوالون می توان مشاهده کرد. نیروی محرکه آن به طور مدوام متغیر است و بسته به حالت رانندگی تغییر می کند. با توجه به مهندسی تویوتا این سیستم، رانندگی نرمی را برای هدایت کنندگان آوالون رقم می زند.

با اینکه وزن بدنه آوالون کمی سنگین است اما با وجود تعلیق نرم می توان به خوبی این مدل را در پیچ ها و جاده های سخت کنترل کرد. البته با وجود برندی چون تویوتا در پشت این خودرو اگر تعلیق نرمی به کار گرفته نمی شد، عجیب به نظر می رسید.

4 بررسی تویوتا آوالون 2019

تمامی مدل های غیرهیبریدی آوالون در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر مجهز هستند. این پیشرانه قادر است قدرتی معادل 301 اسب بخار تولید کرده که نسبت به مدل پیشین 33 اسب بخار توانایی بیشتری داشته و 19 اسب بخار نیز به مدل خروجی آن افزوده شده است. با چنین توانی و وزن 3700 پوندی شاید آوالون قدرت بالایی داشته باشد اما سنگینی بدنه ممکن است تاثیر مثبتی روی سرعت آن نداشته باشد. در یک جاده مستقیم Avalon قادر است با موتور 301 اسب بخاری خود و در کنار تعلیق سخت و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نتواند توانایی بالایی از خود نشان دهد. در نسخه های Touring و XSE یک ژنراتور ورودی به کار گرفته شده تا موتور آوالون صدای مخوفی داشته باشد و بر شتاب آن افزوده شود.

بر اساس گزارش های منتشر شده، آوالون کمی مصرف سوخت بالایی دارد؛ زیرا از یک سو وزن بدنه ی آن بالاست و از سوی دیگر پیشرانه پرحجمی برای آن در نظر گرفته شده است که مصرف بنزین بالایی می تواند داشته باشد. البته به طور کلی و بسته به حالت رانندگی افراد، این سدان می تواند مصرف سوخت کمی داشته باشد.

با توجه به سابقه درخشان تویوتا در به کارگیری فناوری های ایمنی مدرن در محصولات خود، آوالون نیز در این زمینه مستثنی نیست و از فناوری Safety Sense P بهره می برد. از جمله ویژگی های فناوری Safety Sense P تویوتا باید به هشدار قبل از برخورد با تشخیص عابر پیاده، کروزکنترل تطبیقی، هشدار عدم خروج از خط، سیستم پرتوهای اتوماتیک چراغ های جلو استاندارد و برخی دیگر اشاره داشت. همچنین دوربین 360 درجه ای برای این مدل در نظر گرفته شده تا بتواند اتوپارک دقیقی داشته و پارک راحتی را برای راننده فراهم آورد. تمامی این سیستم ها به شکل یکپارچه، ایمنی کاملی را به دنبال داشته و موجب ایمنی قابل توجه تویوتا آوالون 2019 می شوند.

آوالون 2019 در نسخه XLE قیمت 35 هزار دلاری داشته اما نسخه شش سیلندر آن با قیمت 36 هزار دلار به فروش می رسد. این مدل در کلاس خود قیمت بالایی داشته و در این میان مدل هایی چون بیوک لاکراس 29 هزار دلاری، شورولت ایمپالا 27 هزار دلاری و فوردTaurus 27 هزار دلاری را می توان نام برد که با قیمتی کمتر در رقابت با آوالون هستند. البته نیسان ماکسیما یکی از رقبا دیرینه آوالون بوده که قیمتی معادل 33 هزار دلار دارد. این طور که پیداست ژاپنی ها در کلاس خود گران قیمت تر از سایر رقبا هستند.

دیگر مدل آوالون XSE با قیمت پایه 38 هزار دلار و نسخه شش سیلندر آن با قیمت 39 هزار دلار به فروش می رسد. نسخه محدود آوالون قیمت 40 هزار دلاری دارد و برای نسخه شش سیلندر آن باید هزینه ای معادل 41 هزار دلار در نظر گرفت. نسخه هیبریدی آن نیز با قیمت 42 هزار دلار روانه بازار شده است. بالاترین مدل تریم آوالون Touring نام داشته که نسخه شش سیلندر آن قیمتی معادل 42 هزار دلار دارد.

با ویژگی هایی که تویوتا برای آوالون 2019 در نظر گرفته آن را به یکی از سدان های میان سایز قابل توجه بازار تبدیل کرده است. با این تفاسیر انتظار فروش بالای آن جای تعجبی ندارد.

مشخصات کلی تویوتا آوالون 2019

پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر
خروجی 301 اسب بخاری یا 267 پوند فوت
گیربکس هشت سرعته اتوماتیک
سیستم درایو دو چرخ جلو محرک
وزن 3704 پوند
ظرفیت صندلی 5 نفر
ابعاد جایگاه بار 16.1 فوت مکعب
قیمت پایه 35 هزار دلار
قیمت نسخه رده بالا 42 هزار دلار

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می کند.

>>> راهنمای خرید و نقد و بررسی فولکس واگن اطلس 2018 Volkswagen Atlas <<<

>>> نقد و بررسی ماشین هیوندای کونا اکتیو 2018 Hyundai Kona Active <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
motor1




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد

عالی بود

سعید

من که ازش خیلی راضی ام ماشین خوبیه وازش خوشم امده پیشنهادمیکنم بخریدپشیمون نمیشید

دکمه بازگشت به بالا