پوشاک

چگونه با ژاکت های قدیمی و کهنه، دامن بچه گانه بدوزیم؟

دوخت دامن بچه گانه با ژاکت های قدیمی

قطعاً همه ی ما با شروع زمستان، بارش برف و سرد شدن هوا اولین کاری که می کنیم باز کردن کمد لباس های زمستانی و استفاده از آن هاست. در این بین ممکن است برخی از ما لباس هایی را داشته باشیم که کهنه و قدیمی شده و دیگر قابل استفاده نباشند. به همین دلیل تصمیم می گیریم امسال قیدشان را بزنیم و آن ها را دور بیندازیم. اما نه دست نگه دارید! ما در اینجاییم تا بگوییم اگر بین لباس هایتان یک ژاکت کهنه و قدیمی یافتید، آن را دور نیندازید. خلاقیتتان را به کار گرفته و با ما همراه شوید تا بتوانید با آن یک دامن بچه گانه زیبا و متفاوت برای کوچولوی دلبندتان بدوزید.

1 دوخت دامن بچه گانه با ژاکت قدیمی

برای این کار به ابزار و وسایل زیر نیاز دارید:

ژاکت
خط کش
ماژیک
قیچی
چرخ خیاطی و سوزن ته گرد برای دوخت دامن
کش

مرحله اول دوخت دامن بچه گانه

با استفاده از متر خیاطی، دور کمر و قد از کمر تا زانوی کودکتان را اندازه گیری کنید. اندازه ی کمر را نصف کرده و آن را به اضافه ی 2.5 سانتی متر کنید. به اندازه ی قد دامن نیز 3.75 سانتی متر اضافه کنید.

ژاکت را روی سطحی صاف مانند میز پهن کنید، با خط کش طول و عرض دلخواهتان را (یا طول اندازه ی دامن که در بالا به دست آوردید) اندازه زده، علامت بزنید و هر دو لایه ی ژاکت را ببرید. پایین ژاکت پایین دامن بچه گانه می شود که خود حاشیه داشته و نیازی به دوخت ندارد.

– آستین های ژاکت را نیز نگه دارید و با آن ها یک پاپوش زمستانی گرم بدوزید.

مرحله دوم

دو لایه ی ژاکت را دقیق روی هم گذاشته و با سوزن ته گرد ثابتشان کنید. حال کنار سوزن ته گردها، تقریباً با یک سانتی متر فاصله از لبه، کناره های دامن را زیر چرخ گذاشته و از پایین به بالا بدوزید. از پایین به بالا دوختن باعث می شود که بتوانید با کمک حاشیه ی پایینی ژاکت یا همان دامن ، دقیق دو پارچه را روی هم تنظیم کنید.

مرحله سوم

حال باید محل قرار گرفتن کش روی دامن بچه گانه را نیز درست کنید. برای این کار 4 سانتی متر از لبه ی بالایی دامن را به سمت داخل تا بزنید. با سوزن ته گرد لبه ی تا شده را ثابت نگه داشته و با چرخ خیاطی آن را بدوزید. فقط یادتان باشد زمانی که دور تا دور لبه ی تا شده را می دوزید، 4 سانتی متر را باز گذاشته تا بتوان از آنجا کش را در داخل آن عبور داد.

مرحله چهارم

کشی را به اندازه ی 2.5 سانتی متر کمتر از اندازه ی دور کمر فرزندتان (که قبلاً اندازه ی آن را به دست آوردید) آماده کنید. مانند آنچه در تصویر می بینید انتهای آن را سنجاق وصل کنید. حال با کمک همان سنجاق، کش را به داخل تا شدگی لبه ی دامن هدایت کرده و از آن عبور دهید. در پایان دو سانتی متر از ابتدا و انتهای کش را بیرون گذاشته تا بتوانید آن ها را به هم بدوزید.

8 دوخت دامن بچه گانه با ژاکت قدیمی

مرحله پنجم

2.5 سانتی متر از انتهای کش را روی انتهای دیگر کش گذاشته و روی آن دوخت زیگزاگ بزنید. حال کش را به داخلِ تا هدایت کنید و روی کش و لبه ی دامن را نیز دوخت زده تا کش روی دامن دوخته شود. قسمت باز تا، یعنی جایی که کش را به داخل فرستادید را نیز دوخته و ببندید.

دوخت دامن بچه گانه به پایان رسید. حال کوچولوی دلبندتان یک دامن گرم و زیبای زمستانه دارد که می تواند زمستان را با آن بگذراند.

11 دوخت دامن بچه گانه با ژاکت قدیمی

فن تریکس در لینک زیر نحوه دوخت کلاه زمستانی بچه گانه را به شما آموزش می دهد.

>>> نحوه دوخت کلاه زمستانی گوش دار بچه گانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا