پوشاک

چگونه یک جفت پاپوش زمستانی بدوزیم؟

طرز دوخت پاپوش زمستانی

در فصول سرما همگی ما به فکر لباس های گرم هستیم. اما داشتن یک پاپوش گرم که پاها را در منزل نیز گرم نگه دارد، کمتر مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین خودتان آن را در خانه دوخته و از پوشیدن آن لذت ببرید. به همین دلیل این بار قصد داریم طرز دوخت پاپوشی بسیار زیبا و جذاب و البته بسیار گرم را با استفاده از لباس ها و ژاکت های کهنه و قدیمی آموزش دهیم. پس با فن تریکس همراه باشید.


همچنین برای آشنایی با نحوه دوخت گرم کن ساق پای زنانه مناسب زمستان، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه دوخت گرم کن ساقه پای زنانه <<<


1 طرز دوخت پاپوش زمستانی

وسایل مورد نیاز

– کاغذ و قلم برای تهیه ی الگو
– دو آستین بریده شده از یک ژاکت بافتنی کهنه یا پارچه ای مشابه آن
– پارچه ی پشمی یا خز
– پارچه ای ضخیم مثل نمد
– قیچی
– سوزن ته گرد
– چرخ خیاطی
– اتو
– متر

2 طرز دوخت پاپوش زمستانی

مراحل دوخت پاپوش

1- ابتدا باید الگوی پاپوش را بکشید.

الگویتان باید مانند تصویر زیر باشد. بسته به سایز پا، سایز الگو متفاوت می شود. پس پای خود یا هر کسی که برای او می خواهید پاپوش بدوزید را روی کاغذ گذاشته و دور تا دور آن را خط بکشید. الگوی کفی باید پاپوش چیزی شبیه تصویر، اما در سایز مناسب باشد. الگوی بعدی که در تصویر مشاهده می کنید، در واقع رویه ی پاپوش بوده که باید دقیقاً هم اندازه با طول کف پا باشد. پس آن را نیز رسم کرده و دور تا دور الگوها را ببرید.

3 طرز دوخت پاپوش زمستانی

2- حال باید الگو را روی پارچه با سوزن ته گرد ثابت کنید. اگر از آستین های ژاکت استفاده می کنید، الگو را مانند تصویر روی آستین بگذارید. در صورتی که از پارچه استفاده می کنید، آن را تا زده و سپس الگو را روی آن قرار دهید. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید طرح پارچه روی پاپوش قرار گیرد، همانند شکل زیر الگو را به گونه ای قرار دهید که رویه ی پاپوش و طرح پارچه با هم منطبق باشند.

4 طرز دوخت پاپوش زمستانی

3- مانند شکل زیر و با استفاده از یک قیچی تیز دور تا دور الگو به جز سمت بسته ی پارچه یا آستین را برش بزنید. دقت کنید که برشتان نباید دقیقاً روی خط الگو باشد. بنابراین حدود 2 تا 2.5 سانتی متر از خط الگو فاصله بگذارید.

الگو را از روی پارچه برداشته و همین مراحل را برای آستین دیگر (یا پارچه) نیز تکرار کنید. حالا دو برش از رویه ی پاپوش آماده شده است. مرحله دو و سه را روی یک پارچه ی پشمی یا خز نیز تکرار کرده و برای هر دو رویه ی پاپوش، آستر تهیه کنید.

5 طرز دوخت پاپوش زمستانی

4- حال شما چهار عدد برش دارید که وقتی آن ها را از وسط باز می کنید، مانند تصویر زیر می شود. فعلا این چهار برش را کنار گذاشته و به سراغ مرحله ی بعدی بروید.

6 طرز دوخت پاپوش زمستانی

5- در این مرحله کف پاپوش را برش می زنیم.

پارچه ی پشمی یا خز را تا زده و دولا می کنیم. الگوی کف کار را روی قسمت دولا و با سوزن ته گرد محکم کنید. دور تا دور الگو را با فاصله ی 2.5 سانتی متری از خط الگو برش بزنید. الگو را از روی پارچه بردارید. اکنون باید دو عدد پارچه ی برش خورده مخصوص کف کار داشته باشید. مجدداً همین مرحله را تکرار کرده و دو عدد دیگر نیز تهیه کنید تا 4 عدد پارچه ی برش خورده کف پاپوش به دست آید.

7 طرز دوخت پاپوش زمستانی

6- کف پاپوش باید از جنسی ضخیم و محکم مثل نمد یا موکت یا هر چیز مشابهی باشد. پس این پارچه ضخیم و محکم را از وسط نصف کرده و الگوی کف پا را روی آن بگذارید. دور تا دور آن را دقیقاً روی خط الگو قیچی کنید. دقت کنید که برخلاف مراحل قبل، در این مرحله برش باید دقیقاً روی خط الگو زده شود.

8 طرز دوخت پاپوش زمستانی

7- کف کار را آماده کنید. تا این مرحله باید دو عدد کفی از جنس نمد و چهار عدد کفی از جنس پارچه ی پشمی یا خز داشته باشید.

9 طرز دوخت پاپوش زمستانی

8- برش های نمدی را دقیقاً وسط دو برش پشمی گذاشته و با سوزن ته گرد محکم کنید. در این مرحله و در هنگام وصل کردن نمد به پشم حواستان به پای چپ و راست بودن کار باشد.

10 طرز دوخت پاپوش زمستانی

9- چرخ خیاطی را آماده کنید. حال باید دو لنگه نمد و پشم را با چرخ خیاطی دوخته و سوزن ها را جدا کنید. این دو لنگه کف کار را فعلا کنار گذاشته و به سراغ رویه ی پاپوش بروید.

11 طرز دوخت پاپوش زمستانی

10- دو پارچه ی رویه ی کار را از وسط به صورت پشت و رو تا کرده و خط پشتی کار که در قسمت پشت پا قرار می گیرد را با سوزن ته گرد متصل کنید.

12 طرز دوخت پاپوش زمستانی

11- حال همان خط را مانند تصویر زیر بدوزید.

13 طرز دوخت پاپوش زمستانی

12- کفی ها و رویه ی کار را به هم متصل کنید. دقت کنید که رویه باید به طرف نمد خورده ی کف کار دوخته شود. (مانند تصویر)

14 طرز دوخت پاپوش زمستانی

13- هر دو لنگه را با چرخ خیاطی دوخته و لنگه های رویه ی کار را به کف کار متصل کنید.

15 طرز دوخت پاپوش زمستانی

14- حال در کنار دوخت ها، لبه های دو و نیم سانتی متری که در هنگام برش باقی گذاشته بودید را می بینید. در قسمت های اضافی، مانند تصویر باید برش هایی بزنید تا پاپوش را بتوان به راحتی برگردانده و پشت و رو کنید.

16 طرز دوخت پاپوش زمستانی

15- بعد از پشت و رو کردن باید پاپوش را اتو بزنید. بهتر است لبه ی اتو را روی دوخت ها متمرکز کرده و دوخت ها را با اتو کاملا صاف و یک دست کنید.

17 طرز دوخت پاپوش زمستانی

16- حال باید داخل پاپوش نیز لایه ای از پشم بگذارید.

18 طرز دوخت پاپوش زمستانی

17- دو برش رویه ی پاپوش که از پارچه ی پشمی زده بودید را از وسط تا کرده و درز پشت کار را با سوزن ته گرد وصل کنید.

قبل از این که این قسمت را با چرخ بدوزید، 2.5 سانتی متر از وسط درز را علامت زده و آن را باز گذاشته و فقط ابتدا و انتهای درز را از بالا و پایین تا قسمت علامت زده شده، بدوزید. وجود این درز بسیار مهم است. زیرا در پایان کار برای پشت و رو کردن آستر پشمی پاپوش استفاده می شود.

19 طرز دوخت پاپوش زمستانی

18- اکنون باید رویه پشمی را با سوزن ته گرد به کفی متصل کرده و با چرخ خیاطی بدوزید.

20 طرز دوخت پاپوش زمستانی

19- بعد از دوخته شدن رویه به کفی، همانند مرحله قبل برش هایی را روی لبه های دو و نیم سانتی متری ایجاد کرده تا بتوانید آن را راحت تر پشت و رو کنید. فقط مواظب باشید که دوخت ها را برش نزنید. اکنون آستر پاپوشتان هم آماده است.

21 طرز دوخت پاپوش زمستانی

20- قسمت رویه پاپوش را در داخل آستر بدون آنکه آن را پشت و رو کرده، قرار دهید. سپس با سوزن ته گرد آن را محکم کنید. دور تا دور دایره ای پاپوش (قسمتی که پا از آنجا داخل می شود) را چرخ کنید. تا آستر بر رویه ی پاپوش محکم شود.

22 طرز دوخت پاپوش زمستانی

21- حال باید از درزی که در پشت آستر کار باقی گذاشته بودید استفاده کرد و  پاپوش را پشت و رو کنید.

23 طرز دوخت پاپوش زمستانی

22- بعد از پشت و رو شدن، درز را با نخ و سوزن دوخته و آستر را با ظرافت تمام داخل پاپوش پهن کرده تا آستر به طرز صحیحی داخل کار قرار گیرد.

24 طرز دوخت پاپوش زمستانی

23- دور تا دور گردی پاپوش یعنی قسمتی که پا از آنجا وارد پاپوش می شود را نیز از رو دوخته تا آستر داخل پاپوش محکم و هر بار با پوشیدن و درآوردن پاپوش، آستر بیرون نیاید.

25 طرز دوخت پاپوش زمستانی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
عاطفه

بسیار خوب بود

دکمه بازگشت به بالا