بیشتر بدانید

روش های جلوگیری از نشت خون روی لباس و رختخواب در دوران قاعدگی

برای همه ی خانم ها حداقل یکبار در طول دوران قاعدگی شان پیش آمده است که بعد از بیدار شدن از خواب با لکه های خونی روی لباس و نشت خون روی تشک و رختخواب مواجه شده اند. اتفاقی بسیار ناخوشایند که گاهی باعث خجالت و شرمساری نیز می شود. همین امر باعث شده است که تقریباً همه ی خانم ها دائماٌ به دنبال راه حل اساسی برای جلوگیری از بروز این مشکل باشند. فن تریکس این راه حل های کارا را در اختیارتان می گذارد.

روش های جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی

1- حتماً از نوار بهداشتی یا تامپونی استفاده کنید که مخصوص شب باشد.

این نوع پدها به گونه ای طراحی شده اند که خون بیشتری را جذب کرده و قدرت جذب بالاتر آن ها از نشت خون و لک شدن لباس و رختخواب جلوگیری می کند. در صورتی که خونریزی در این دوران بسیار شدید است، یا پد در طول خواب حرکت کرده و تغییر شکل می دهد، می توانید از یک پد در جلو و پشت لباس زیر نیز استفاده کرده و مطمئن باشید که هیچ لکه ی خونی را روی رختخواب نخواهید دید.

– بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از تامپون های فوق جاذب در این دوران استفاده کنند. باید بگوییم که اگر نوجوان هستید یا بیش از 8 ساعت می خوابید، از انجام این کار جداً خودداری کنید. قرار گرفتن تامپون بیش از 8 ساعت در واژن می تواند باعث ایجاد سندرم شوک سمی شود که بسیار خطرناک و مرگبار است.

– در استفاده از نوار بهداشتی سعی کنید از نوارهای بلند استفاده کرده و قسمت بلندتر نوار در پشتتان قرار گیرد. یعنی پشتتان بیشتر با نوار پوشش یابد. به خصوص اگر به پشت می خوابید.

2- از فنجان یا کاپ قاعدگی استفاده کنید.

این وسیله نیز مانند تامپون در واژن قرار می گیرد؛ اما اغلب با سندرم شوک سمی همراه نیست. بنابراین می تواند 12 ساعت نیز در واژن قرار گرفته و مانع نشت خون و لک شدن لباس ها شود. یعنی در طول مدتی که خواب هستید. به علاوه برخلاف تامپون حجم بیشتری از خون را در خود نگه داشته و قدرت جذب کمتری نسبت به تامپون و خطر آن دارد. با این حال اگر بیش از 12 ساعت در واژن باشد خطرناک است.

1 جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی

3- از نوار بهداشتی های پارچه ای استفاده کنید.

حتی خودتان هم می توانید آن ها را در منزل بدوزید. با استفاده از این نوع پدها جریان هوا در لباس زیر بهتر صورت می گیرد. برخی نیز معتقدند این نوع پدها بسیار راحت تر از نوار بهداشتی بوده و در صورت نیاز به راحتی می توان از چند عدد از آن ها به صورت هم زمان استفاده کرد. هر چه با پد راحت تر باشید، راحت تر می خوابید و کمتر وول می خورید که خود باعث ثابت بودن پد و عدم حرکت آن و نشت خون می شود.

2 جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی

4- دو عدد لباس زیر بپوشید.

این کار ممکن است کمی عجیب بوده و دوست داشتنی نباشد؛ اما باعث می شود نوار بهداشتی در حین خواب در جای خودش ثابت مانده، تکان نخورد و در نتیجه لباس و رختخواب خونی نشود. به علاوه در صورت نشت لایه ی بیشتر لباس خون را بیشتر جذب کرده و مانع رسیدن خون به رختخواب می شود.

5- شورتکس بپوشید.

شورتکس یا همان شورت مخصوص دوران قاعدگی دارای پدهای جاذب بوده و مخصوص این دوران طراحی شده است. استفاده ی آن ها در طول شب باعث می شود خون های نشت شده جذب آن شده و از لک شدن رختخواب جلوگیری شود.

نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید.

1- قبل از خواب حتماً نوار بهداشتی یا تامپون را عوض کنید.

هر چه نوار یا تامپون خون بیشتری جذب کرده باشد، در طول شب خون کمتری را جمع می کند؛ این یعنی احتمال نشت خون بالا می رود.

– بهتر است برای جلوگیری از سندرم شوک سمی، قبل از خواب تامپون را با پد عوض کنید.

– اگر از کاپ استفاده می کنید، قبل از خواب کاپ را حتماً خالی کنید.

3 جلوگیری از نشت‌خون درقاعدگی

2- روی تخت یا تشک حوله ی تیره پهن کنید.

3- به پهلو خوابیده و پاها را بسته نگه دارید.

بسته بودن پاها باعث می شود پد سر جای خودش ثابت بماند و مانع نشت خون شود.

4 جلوگیری از نشت‌خون درقاعدگی

5- صبح ها آرام از رختخواب بلند شوید.

سریع بلند شدن و نشستن، ممکن است باعث شود خون های جمع شده به یکباره پایین ریخته و خون به لباس ها نشت کند. پس مواظب باشید!

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> نحوه از بین بردن بوی بد دوران قاعدگی <<<

>>> خطرات و معایب استفاده از کاپ قاعدگی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا