سلامت

نحوه استفاده از تخت وارونه و اینورژن تراپی برای درمان کمر درد

اینورژن تراپی یا وارونه درمانی روشی جدید برای درمان و تسکین دردهای کمر ناشی از دیسک های دژنراتیو، فتق دیسک، تنگی نخاع یا سایر مشکلات ستون فقرات است. مشکلات گفته شده در کمر، باعث می شود فشار گرانشی روی ریشه های عصبی قرار گرفته و سبب بروز درد در پشت، باسن و پاها شود. در طول اینورژن تراپی یا وارونه درمانی، بدن سر و ته شده تا فضا بین مهره ها و ریشه های عصبی افزایش یابد و فشار وارده را کاهش دهد، در نتیجه درد تسکین می یابد. مطالعات نشان داده است که این روش می تواند درد را برای مدت کوتاهی تسکین دهد؛ مخصوصاً زمان هایی که آسیب وارده به کمر تازه بوده و درد آن آزار دهنده است.


برای اطلاع بیشتر در رابطه با فواید اینورژن تراپی برای درد های دیسک، کمر و ستون فقرات، به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> فواید اینورژن تراپی برای درد های دیسک، کمر و ستون فقرات <<<


میز یا تخت وارونه (اینورژن) دستگاهی است که امکان وارونه شدن بدن را فراهم کرده و درد را تسکین می دهد. به شرط اینکه نحوه صحیح استفاده از آن را بدانید.

با فن تریکس همراه باشید تا با نحوه استفاده از تخت اینورژن تراپی آشنا شوید.

نحوه استفاده از دستگاه اینورژن تراپی

1- تخت وارونه را در مکانی کاملاً مسطح و هموار بگذارید.

از آنجایی که پرت شدن از تخت بسیار خطرناک بوده و چه بسا باعث بدتر شدن درد و آسیب کمر می شود، قبل از هر بار استفاده، اطمینان پیدا کنید که تمام تسمه ها، اتصالات و محورها به درستی نصب شده اند. توصیه می شود قبل از استفاده از تخت، حتماً دفترچه ی راهنمای آن را به طور کامل مطالعه کرده تا نحوه ی استفاده بر اساس وزنتان و تنظیمات روی آن برایتان مشخص شود.

– در اولین استفاده حتماً از فردی بخواهید در کنارتان باشد.

2- برای قرار گرفتن روی میز وارونه، باید کفش ورزشی بپوشید.

زیرا زمانی که دستگاه وارونه می شود، کفش ها باعث می شوند تا بدنتان محکم سرجای خود قرار گرفته و از بدنتان پشتیبانی می کند. پس هرگز بدون کفش و پا برهنه از دستگاه استفاده نکنید.

3- سوار شدن روی دستگاه بسیار آسان بوده و کاملاً واضح است.

پشتتان باید روی میز قرار گرفته و دو پا در محل مخصوص گذاشته شود. طوری به میز تکیه دهید که پشتتان کاملاً روی آن صاف بوده و با بالا کشیدن اهرم، پاهایتان در محل مورد نظر قفل شود.

1 استفاده از تخت وارونه درمانی

4- کمربند ایمنی را روی بدنتان کشیده و ببندید.

البته مدل های مختلف تخت های وارونه به شکل های مختلفی ایمنی بدن را تامین می کنند. ممکن است دستگاه شما به جای کمربند، میله ی پاگیر داشته و روی قوزک پا را محکم کند. به هر حال باید مطمئن شوید که تمام تسمه های ایمنی بسته باشند.

2 استفاده از تخت وارونه درمانی

5- با گرفتن و کشیدن تسمه ها یا دسته های مخصوص این کار، میز را وارونه کرده و به سمت عقب برگردید.

3 استفاده از تخت وارونه درمانی

6- برای بازگشت به حالت اولیه و خارج شدن از حالت وارونه، 1 تا 2 دقیقه خودتان را به حالت افقی نگه دارید (مانند تصویر). سپس به آرامی به حالت اولیه برگشته و از روی میز بلند شوید. این کار باعث می شود که گردش خونتان تنظیم شود.

4 استفاده از تخت وارونه درمانی

اصول داشتن برنامه ی روتین و روزانه ی استفاده از میز وارونه برای تسکین و درمان کمر درد

1- از این درمان تنها به عنوان بخشی از درمان های توصیه شده توسط پزشک استفاده کرده و درمان های اصلی را کنار نگذارید.

اینورژن تراپی به ندرت برای درمان کمر درد های مزمن استفاده می شود؛ اما برای تسکین دردهای ملایم مفید است. همچنین نمی تواند جای درمان هایی مثل فیزیوتراپی، داروهای ضد التهاب، ورزش روتین و دوره ای، تزریق های اپیدورال و جراحی را بگیرد.

2- در حین استفاده از دستگاه، حتماً از حرکات آرام و ملایم استفاده کرده تا از آسیب و درد بیشتر جلوگیری شود.

5 استفاده از تخت وارونه درمانی

3- مانند تصویر زیر، به مدت 1 تا 2 دقیقه، باید در زاویه ی 45 درجه قرار گرفته و نفس عمیق بکشید.

6 استفاده از تخت وارونه درمانی

4- دست های خود را بالا برده تا برای کشش ستون فقرات، محیط بهتری ایجاد شود.

البته یادتان باشد که قبل از انجام این کار، باید روی دستگاه احساس راحتی کنید.

7 استفاده از اینورژن تراپی برای درمان کمر درد

5- اینورژن تراپی را به مدت یک هفته، روزی دو بار در زاویه 25 درجه و به مدت 5 دقیقه یا کمی بیشتر انجام دهید؛ تا بدنتان به آن عادت کند.

8 استفاده از اینورژن تراپی برای درمان کمر درد

6- هفته ای 10 تا 20 درجه به زاویه ی خود اضافه کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که وقتی 1 تا 5 دقیقه در زاویه ی بین 60 تا 90 درجه قرار می گیرید، کاملاً احساس راحتی داشته باشید.

9 استفاده از اینورژن تراپی برای درمان کمر درد

7- هر زمان که احساس درد داشتید، از تخت وارونه استفاده کنید.

این روش درد را به صورت موقت تسکین می دهد، بنابراین باید چندین بار در طول روز استفاده شده تا از مزایای آن بهره مند شد. اصلاً هم لازم نیست که حتماً از زاویه ی 90 درجه استفاده کنید. بسیاری افراد از زاویه ی 30 تا 60 درجه استفاده کرده و بسیار هم راضی هستند. زیرا در این زاویه احساس تسکین و راحتی می کنند.

8- می توانید تعداد دفعات تکرار در روز، زاویه ی دستگاه، مدت زمان استفاده و میزان تسکین درد را در هر بار استفاده یادداشت کرده تا روند استفاده ای که بیشترین تاثیر را دارد دستتان آید و از وارونه درمانی بهره ببرید.

در پایان با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس با روش های تقویت و رشد مو با استفاده از اینورژن و یا متد معکوس مو آشنا شوید.

>>> روش های تقویت و رشد مو با استفاده از اینورژن درمانی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا