زیباییسلامت

روش های درمان و جلوگیری از ریزش موی ناشی از بیماری لوپوس

لوپوس یک بیماری خود ایمنی بوده که در آن بدن به خود حمله می کند. تقریباً نیمی از بیماران مبتلا به لوپوس ریزش مو را تجربه می کنند. در ارتباط با لوپوس، دو نوع ریزش مو وجود داشته که یکی به دلیل خود بیماری و دیگری به دلیل داروهای مورد استفاده اتفاق می افتد. اگر چه ریزش مو در این بیماری اجتناب ناپذیر است، اما راه حل هایی وجود دارد که به طور عمده از آن جلوگیری می کند.


برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بیماری لوپوس به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آمادگی های قبل از عمل جراحی برای بیماران مبتلا به لوپوس <<<

>>> روش های مقابله و درمان خانگی بیماری لوپوس <<<


درمان ریزش مو ناشی از لوپوس

1- ابتدا مشخص کنید که ریزش موهایتان ناشی از بیماری بوده یا ناشی از مصرف دارو است.

لوپوسِ پوست باعث ریزش مو می شود. اما ریزش مو به دلیل مصرف دارو، به خصوص داروهای کورتیکواستروئید، مثل پردنیزون نیز اتفاق می افتد. دلیل ریزش موهایتان را پزشک تشخیص می دهد. ریزش مو ناشی از دارو عمدتاً برگشت پذیر است؛ اما ریزش مو ناشی از زخم و اسکارهای لوپوس عموماً دائمی می باشد.

2- برای پیشگیری از ریزش مو، سعی کنید لوپوس را فوراً درمان کنید.

لوپوس پوست به دلیل آسیبی که به پوست وارد می کند، عملکرد فولیکول مو را تغییر داده و به سرعت باعث ریزش مو می شود. بنابراین هر چه زودتر درمان را شروع کنید زودتر می توانید موهایتان را نجات دهید. علائم مربوط به لوپوس را شناخته و در صورت مشاهده فوراً به پزشک مراجعه کنید. کلید جلوگیری از ریزش مو ناشی از لوپوس، درمان اولیه است. در بیشتر موارد، بهترین راه برای کنترل ریزش مو، کنترل بیماری است.

1 درمان ریزش موی ناشی از لوپوس

3- داروهایتان را سر وقت و دقیقاً طبق نسخه مصرف کنید.

داروهای لوپوس انواع بسیار متفاوتی دارند. برخی را باید در روز، برخی را در شب، برخی را به همراه غذا و برخی دیگر را نیز باید ناشتا مصرف کرد. در رعایت دقیق و صحیح مصرف آن دقت داشته و در صورتی که دوزی را فراموش کردید، حتماً با پزشک مشورت کنید.

4- در صورتی که ریزش موهایتان ناشی از دارو است، نگران نباشید زیرا با قطع دارو موهایتان باز می گردد.

از پزشک بخواهید حدالامکان داروهایتان را عوض کرده یا دوز آن ها را تغییر دهد. به یاد داشته باشید که در صورت مشاهده ی هرگونه بثورات و فلس های پوستی، حتماً به پزشک مراجعه کنید. در واقع دائماً پوستتان را چک کنید. در صورت مشاهده ی چنین علائمی، بدانید که دچار ریزش موی دائمی ناشی از زخم های بیماری شده اید. ممکن است پزشک بتواند با تجویز دارو یا تغییر داروهای فعلی، از این امر جلوگیری کند.

2 درمان ریزش موی ناشی از لوپوس

نحوه جلوگیری از بدتر شدن مشکلی که برایتان پیش آمده است

1- استرستان را کنترل کنید.

زمانی که استرس داشته باشید، لوپوس باعث ایجاد نقاط فلس مانند روی پوست شده که موها را از بین می برند. بنابراین حتماً استرستان را مدیریت کنید. اما به یاد داشته باشید که برای این کار، به هیچ وجه از کافئین و مواد مخدر استفاده نکنید. استفاده از کافئین و مواد مخدر، ممکن است در کوتاه مدت موثر باشند، اما در دراز مدت وضعیت را بدتر خواهند کرد.

2- بیشتر بخوابید و به یاد داشته باشید که بسیاری از بیماران لوپوس، برای کنترل استرسشان به روزانه 12 ساعت خواب نیاز دارند.

از آنجایی که لوپوس به سیستم ایمنی حمله می کند، با خوابیدن فرصت بازیابی به بدن را بدهید. همچنین خوابیدن کافی، به مدیریت بسیاری از علائم، از جمله ریزش مو کمک می کند.

3- از نور آفتاب دور باشید.

بسیاری از بیماران لوپوس، به دلیل حساسیت به نور خورشید، فلس های پوستی را تجربه می کنند. بنابراین حتی زمانی که هوا ابری است، با پوشش مناسب و استفاده از کرم ضد آفتاب، پوستتان را از اشعه ی خورشید محافظت کنید. تقریباً 70 درصد اشعه ی فرابنفش می تواند از میان ابرها نیز عبور کند.

4- از نورهای هالوژن و فلورسنت نیز دور بمانید؛ این نورها نیز اشعه ی یو وی یا فرابنفش دارند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا