تغذیه

چگونه خورش کاری را غلیظ و لعاب دار کنیم؟

خورش کاری از جمله خورش هایی است که، زمانی بهترین طعم، مزه و ظاهر را دارد که کاملاً جا افتاده و غلیظ باشد. خوشبختانه راه های سریع و آسان بسیار زیادی وجود دارد که می توان یک خورش کاری آبکی را غلیظ و لعاب دار کرد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا با روش های غلیظ کردن خورش کاری آشنا شوید.

روش های غلیظ کردن خورش کاری

1- کمی ماست ساده و بدون طعم را با خورش مخلوط کنید.

ماست های غلیظ مثل ماست یونانی بهترین نتیجه را خواهند داشت. فقط کافیست مقدار کمی ماست مثل یک قاشق غذاخوری را یکباره در خورش بریزید. هم بزنید تا خوب مخلوط شود و سپس مجدداً مقدار کمی ماست را یکباره اضافه کنید. این کار را اگر لازم بود ادامه دهید تا خورش به غلظت مورد نظرتان برسد.

– این راه حل برای متعادل کردن مزه خورشی که طعمی بسیار پر ادویه به خود گرفته است نیز بسیار مفید می باشد.

1 ترفندهای غلیظ کردن خورش کاری

2- همچنین می توانید پوره گوجه فرنگی یا رب گوجه را به خورش اضافه کنید.

این راه حل مخصوصاً برای خورش های کاری که در دستور پخت آن ها رب گوجه وجود دارد کاربردی است، زیرا تاثیری روی طعم خورش نمی گذارد. پوره گوجه فرنگی کمی از رب گوجه غلیظ تر بوده و طعم قوی تری دارد، بنابراین حتماً پوره یا رب را کم کم اضافه کنید تا خورش به غلظت دلخواهتان برسد.

– برای حصول نتیجه ی بهتر پوره یا رب گوجه را در حین پخت خورش اضافه کنید.

3- اگر در پخت خورش از سیب زمینی استفاده کرده اید در پایان پخت خورش، سیب زمینی ها را در آن پوره کنید تا خورش آبکی تان غلیظ و لعاب دار شود.

این روش راه حلی بسیار ساده برای غلیظ کردن خورش بدون آسیب زدن به طعم و ماهیت خورش است.

4- می توانید از پودر نشاسته ذرت هم استفاده کنید.

اگر پودر نشاسته ذرت در خانه دارید، یک قاشق غذاخوری از آن را با یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و سپس آن را به خورشی که در حال قل زدن است اضافه کنید تا غلیظ شود. اگر همچنان خورش رقیق و آبکی است می توانید یکبار دیگر مخلوط گفته شده را (به همان اندازه) تهیه کرده و اضافه کنید.

2 ترفندهای غلیظ کردن خورش کاری

5- می توانید از آرد و روغن جامد هم استفاده کنید.

دو قاشق غذاخوری آرد را با دو قاشق غذاخوری کره یا روغن جامد مخلوط کنید. یک پیمانه آب خورش را نیز به مواد اضافه کنید. حال آن را داخل خورش بریزید تا غلیظ شود. اگر باز هم خورش غلیظ نشد کمی آرد در خورش بریزید.

6- آروروت بریزید.

آروروت هم خورش را دقیقاً مانند نشاسته ذرت غلیظ می کند. یک قاشق آروروت داخل خورش بریزید خوب هم بزنید تا غلیظ شود. در صورت نیاز می توانید دوباره کمی آروروت در آن بریزید.

3 ترفندهای غلیظ کردن خورش کاری

نکات مهم جهت لعاب دار کردن خورشت

1- حرارت خورش را کم کنید.

اگر خورش کاری در طی زمان معمولی پخت و پز به اندازه کافی ضخیم نشود، حرارت شعله را کم کنید تا آرام آرام بجوشد و غلظت پیدا کند. دقت داشته باشید که در این مدت درب ظرف را نگذارید.

2- اگر خورش بیش از حد انتظار غلیظ شد، اصلاً نگران نشوید.

کمی آب اضافه کنید تا خورش کمی رقیق شود.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “نحوه غلیظ کردن گاناش شکلاتی رقیق” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا