تکنولوژیفضای مجازی

تأثیر هوش مصنوعی AI بر جرائم سایبری cybercrime

بدون شک، هوش مصنوعی می تواند از دولت، سیستم های تجاری و کسب و کار در برابر حملات بانکی و جرائم مجازی حمایت کند. از سوی دیگر، سیستم های هوش مصنوعی می توانند بر ضد دولت و شرکت های بزرگ از جمله سیستم های SMB) Server Message Block)، استفاده شده و منافع دولت و حکومت را به خطر بیندازند.

رابطه جرائم مالی با تکنولوژی و هوش مصنوعی

یکی از بزرگ ترین اهداف مجرمان سایبری و اینترنتی و توسعه دهنده های هوش مصنوعی، صنایع خدمات مالی هستند. اما چگونه می شود جرائم مالی با تکنولوژی و هوش مصنوعی در ارتباط باشد؟

بله! دنیای جرائم مالی کاملاً تغییر کرده است. امروزه جرائم مالی که با هوش مصنوعی یا پیشرفت تکنولوژی انجام می شود بسیار متفاوت تر از گذشته است. نمونه ای از جرائم مالی این است که فردی در یک بانک، پولی به حسابش واریز می کند، اما بخشی از این پول توسط فرد یا باندی از حساب شخص برداشته می شود به گونه ای که فرد فکر می کند بانک آن را برداشت کرده است و در مقابل بانک هم متوجه ماجرای برداشت وجه توسط شخص دیگر نمی شود. این کار ادامه پیدا می کند تا جایی که هر ماه چندین میلیون تومان به حساب آن شخص یا باند واریز شده و پس از مدتی، این شخص یا باند ناپدید می شوند. این در حالی است که ممکن است بانک پس از یک سال متوجه این قضیه شود.

این فقط یک نمونه از هزاران جرائم اینترنتی است. یکی دیگر از این نمونه ها، متهم شدن کره شمالی به سرقت 81 میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش است که توسط شبکه سوئیفت (SWIFT) انجام شده است. جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی را به اختصار، سوئیفت می گویند. SWIFT، کانال ارتباطاتی بسیار مهم در مؤسسات مالی است.

هزاران بانک در جهان وجود داشته که هر کدام زبان و ارزهای مختلفی دارند. جا به جایی پول و نقل و انتقالات ارزی بین آن ها و در سطح بین المللی باید از طریق یک سیستم مطمئن و حساب شده انجام گیرد. یعنی هنگامی که قرار است پولی از یکی از بانک ها یا حساب های بانکی ایرانی به حساب یک بانک در اروپا واریز شود اشتباهاً به حساب کشور دیگر انتقال پیدا نکند. در زمانی که هنوز اینترنت وجود نداشت، تمام این کارها از طریق شبکه SWIFT انجام می شد. این شبکه یک راه حل مناسب بوده که مانند یک ناظر عمل کرده و به همه اجازه می داد تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در دنیای امروز که همه چیز بهم متصل شده و همه افراد به ابزارهای دیجیتالی دسترسی دارند و همه چیزِ جهان، مجازی است، آسیب پذیری بانک ها و دولت ها توسط هوش مصنوعی و جرائم سایبری بسیار زیاد شده است.

جلوگیری از حملات سایبری و جرائم اینترنتی

اما امروزه چگونه می توان از این حملات سایبری و جرائم اینترنتی در سطوح گسترده و در مقیاس بین المللی و بانک های مرکزی جلوگیری کرد؟

امروزه دولت در بانک ها و سایر مؤسسات خود از راه حل ها و سیستم های ردیابی بسیار قوی برای شناسایی معاملات مشکوک و حل چنین مشکلاتی استفاده می کند. این راه حل ها نیاز به مهارت ها و تخصص های بسیار پیشرفته ای دارند. اما هک کردن سیستم های بانکی، خودپردازها، سیستم های کامپیوتری شرکت ها، سیستم های اطلاعاتی وابسته به حکومت و چنین مواردی که بیشتر از طریق هوش مصنوعی و پیشرفت شبکه های مجازی و تکنولوژی انجام می شود، بسیار گسترش پیدا کرده و مقابله با آن ها نیاز به کار و هوش زیادی دارد.

اما هر مشکلی حتماً راه حلی دارد! حتماً سیستم هایی هم وجود دارند که می توانند با جرائم اینترنتی مقابله کنند. چنین سیستم هایی از سیستم اطلاعاتی و مؤسسات مالی کشور، دفاع و حمایت کرده و تمام تراکنش ها را در بانک ها بررسی می کنند تا تراکنش های مشکوک را شناسایی کرده و خیلی سریع به بانکداران اطلاع دهند.

این کارها از توانایی بشر خارج است. اما انسان می تواند به کمک هوش مصنوعی تجهیزات و محافظ های دیجیتالی درست کند تا خودش را در برابر این حملات سایبری محافظت نماید.

برای اطلاع از تشخیص و مقابله با زنجیره کشتار امنیتی سایبری به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> تشخیص و مقابله با زنجیره کشتار امنیتی سایبری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techrepublic




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا