کودک

چگونه کارتون و انیمیشن های مناسبی برای کودکان انتخاب کنیم؟

کارتون ها و انیمیشن ها جزء سرگرمی های پر طرفدار و دوست داشتنی کودکان می باشند. اما اگر والدین در انتخاب کارتون ها برای کودکانشان دقت نداشته باشند، کارتون علاوه بر سرگرم کردن کودکان می تواند تاثیراتی روی آن ها داشته باشد. بنابراین یادگیری چگونگی انتخاب کارتون و انیمیشنی که از نظر محتوایی کاملا مناسب کودک باشد، باعث می شود که کودکان شاد بماند.

نکات قابل توجه در انتخاب انیمیشن برای کودکان

1- سن کودک خود را در نظر بگیرید.

برای انتخاب انیمیشن مناسب برای کودکان باید به سن آن ها توجه کنید. معمولا کارتون هایی که در بازار به فروش می رسند، رده ی سنی مناسب را روی دی وی دی ثبت می کنند. برای آن دسته از انیمیشن هایی که در تلوزیون پخش می شود و رده ی سنی مناسب آن را نمی دانید، به راحتی با جستجو در اینترنت، می توانید اطلاعات مربوط به آن از جمله رده ی سنی را بیابید.

1 انیمیشن و کارتون مناسب کودکان

2- اطلاعات مربوط به انیمیشن را نیز مطالعه کنید.

والدین، کودکان را به شیوه های مختلفی تربیت می کنند. بنابراین برای آن ها محتوایی که یک کارتون در اختیار کودکان می گذارد، بسیار مهم است. شاید کارتون از نظر سن مناسب کودکتان باشد، اما محتوای آن با ارزش های تربیتی شما مطابقت نکند. بنابراین علاوه بر بررسی رده ی سنی انیمیشن، اطلاعات مربوط به آن را نیز مطالعه کنید.

3- همیشه قبل از این که کودک کارتون را ببیند، خودتان آن را تماشا کرده و آن را از هر نظری تایید کنید.

4- به دنبال انیمیشن هایی باشید که علایق کودکتان را بازتاب می کند.

علایق کودک خود را بشناسید و کارتون هایی را انتخاب کنید که محتوای آن باعث تقویت علایق کودک شود. مثلا اگر فرزندتان قهرمانی و قهرمان شدن را دوست دارد، انیمیشن هایی که مربوط به مسابقه، برای او بسیار جذاب خواهد بود.

2 انیمیشن و کارتون مناسب کودکان

5- گاهی به نظر کودکان هم باید احترام گذاشته و نظر آن ها را در مورد کارتون ها و انیمیشن هایی که دوست دارند بپرسید و سپس درخواستشان را بررسی کرده تا در صورتی که مناسب سنشان بود، و محتوای آن مشکلی نداشت، آن ها را تهیه کنید.

اگر کارتون پیشنهادی کودک، مناسب نبود و نتوانستید آن را تهیه کنید، بهتر است کارتونی را بیابید که مشابه درخواستشان باشد.

6- برای نوجوانان بازی های انیمیشنی را نیز در نظر داشته باشید. بازی های کامپیوتری برای رشد مهارت های اجتماعی و ترغیب کردن کودکان و به خصوص نوجوانان برای فعالیت های اجتماعی بسیار مفید است.

پس برای نوجوانان خود در کنار کارتون و انیمیشن، چند بازی کامپیوتری هم تهیه کنید.

3 انیمیشن و کارتون مناسب کودکان

7- کارتون ها را در کنار کودکان به صورت خانوادگی تماشا کنید.

معمولا بیشتر انیمیشن ها برای بزرگسالان نیز جذاب بوده و والدین هم تماشای آن ها را دوست دارند. نشستن در کنار کودک و تماشای دسته جمعی انیمیشن به کودک احساس آرامش و امنیت و اعتماد به نفس می دهد.

4 انیمیشن و کارتون مناسب کودکان

8- در خرید کارتون و انیمیشن دقت داشته باشید که حتما آن ها را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

دی وی دی ها حتما باید دارای هولوگرام باشند. اگر هم قصد دانلود یا خرید اینترنتی دارید، حتما سایت های معتبر و شاخته شده را برای این کار انتخاب کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا